Financiele gevolgen minder werken.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door foetbal, 8 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Ik en m'n partner werken beiden fulltime. Nu zou ik graag willen weten wat de financiele gevolgen zijn als we allebei 4 dagen zouden gaan werken, of één van ons beiden.
    Hier kan ik geen duidelijke info over vinden, alles wat ik vind is "ongeveer" en "zou recht kunnen hebben op die en die toeslag".
    Waar kan ik nu heel duidelijk (evt. aan de hand van jaaropgave ed) de financiele gevolgen van minder werken en kinderopvang enzo kunnen (laten) berekenen en terugvinden?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op www.toeslagen.nl kun je dat berekenen door een proefberekening te maken. Daar kun je ook berekenen of je in aanmerking gaat komen voor kindertoeslag.

Waar je eventueel ook rekening mee moet houden (als je een koophuis hebt) is dat je minder terugkrijgt van de belasting omdat je salaris lager is.

Groetjes Rosa

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    In ieder geval informatie opvragen bij jullie eigen salarisadministratie, die kunnen het berekenen wat het scheelt op wat er maandelijks binnenkomt.
    Met die informatie kan je de berekeningen maken voor de toeslagen/belastingterruggave etc.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Mocht je het uitgerekend wil zien, dan kun je me pb-en. Ik kan het wel voor je berekenen.

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Op http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto kun je uitrekenen wat je gaat verdienen als je minder uren gaat werken, je kan namelijk een parttime-percentage opgeven.
    Met het brutobedrag kun je dan op www.toeslagen.nl gaan berekenen hoeveel kinderopvangtoeslag of kinderkorting je gaat ontvangen.
    Met het nettobedrag weet je dan wat je op je rekening gestort krijgt en kun je kijken of je het gaat redden met de vaste lasten.

Deel Deze Pagina