Hai meiden, Ik lees hier vaak: "oh dan voel ik het kontje" en "een voetje voelde ik" Er beweegt van alles in mijn buik, soms gewoel, soms getrap, soms geduw (dikke bult ineens), maar herkennen wat het is.... Ik kan ook niet voelen hoe ze ligt. Ik vind het wel jammer, het lijkt me grappig om te weten waar je overheen aait etc. Tips om te bepalen wat wat is?
Het is wel iets dat je moet leren. Mijn tip is: vraag bij de verloskundige hoe ze precies ligt en vraag uitleg. Probeer het dan zodra je thuis bent zelf te voelen. Ik vergelijk de verschillende bulten met elkaar: de grootste bovenaan is z'n kontje (omdat ik weet dat ie al weken met z'n hoofd naar beneden ligt), de kleinere bulten zullen dan wel voeten of knieën zijn en alles aan de onderkant is elleboog of handje. Maar het verschil tussen voeten en knieën voel ik niet hoor. Als je eenmaal weet waar het kontje ligt kan je meestal aan 1 zijkant het ruggetje voelen: de harde kant van je buik. De andere kant is meestal zachter en daar zal je af en toe voetjes en knietjes voelen schoppen/duwen. Hoop dat het helpt, succes!
ik kwam er ook pas achter wat ik precies voelde nadat de verloskundige me al een paar keer had gezegd dat de kleine altij met zijn hoofd naar beneden ligt en met zijn kont rechts en benen links.
ik voel wel duidelijk de kont dit is echt een beste bult die heen en weer schuift. voeten en armen niet maar die liggen tegen de placenta aan. dus die schoppen tegen een stootkussen. ik voel dus wel getrappel maar neit specifiek een arm hand voet of knie oid. en onderin het hoofdje.
ook ik doe het zo. Ik weet dat de kleine naar beneden ligt, maar ze draait nog wel veel.. De ene keer ligt ze met dr kontje links, zoals vorige week bij de vk, maar gister avond lag ze weer met dr kontje rechts! maar kan het nu wel onderscheiden...
ik weet hoe ie ligt dus als ik dan een even druk dan voel ik rechts dat de rug ligt want daar is het hard. en als ie dan beweegt dan is het meestal het kontje dat even bij mijn ribben langs beweegt. en als ik dus links iets voel dan zullen dat de voetjes en beentjes wel zijn. wat wat rond schopt. en onderin mijn buik is dan het schoudertje want beepje ligt al ingedaald. en als ik onderin iets voel dan is het of de hik of de kleine slaat even in het rond zeg maar. dus als je weet hoe die ligt dan kun je meestal daaraan wel voelen wat wat is zeg maar. succes er mee liefs
Nou meid, heeeel toevallig was dit precies wat ik me vandaag bedacht alleen dacht ik zodra ik op internet kan plaats ik een topic maar tot mijn verbazing zie ik precies mijn vraag. Ik voel dus ook alleen schopjes en zie soms een dikke bult bovenin mijn buik, maar wat het is? Geen idee! En dat wil ik graag weten. Ga dat bij de volgende afspraak met de VK maar eens navragen.
Haha grappig! We zijn ongeveer even ver, dus vergelijkbare bewegingen van de kleine kruimels De VK zei dat mijn kleintje nog best wel rondjes tolt in de buik, dus stilliggen doet ze nog niet. Daarom vind ik het zo lastig. De VK duwde laatst vrij hard en toen voelde ze het wel. Ik wil alleen niet zo hard duwen, bang dat ze die tegendruk niet fijn vind
Nou ik weet het dus ook echt niet, ik heb vaak een dikke bult rechts van mijn navel en een kleinere bult links van mijn navel, ik denk dat kindje dan overdwars ligt, maar ja weet niet zeker Ook voel ik vaak trapjes/trillende wiebelingen aan beide zijkanten van mijn buik tegelijk, zijn dat dan de handjes en voetjes die tegelijk aan het bewegen zijn? Ik hoop dat als ik straks wat verder ben dat ik het leer te onderscheiden.
Ja, jij loopt 2 weekjes voor op mij , maar echt ik kan me als ik die bewegingen voel totaaaaaal geen beeld maken van hoe de baby ligt. Dwars, staand, ondersteboven enz enz. Wat ik dan doe is (als de bult uitsteekt) die strelen. Voel dan zo een intense liefde voor ons babytje. En als de baby trappelt leg ik mijn hand ertegen aan. Ik geniet er echt heel erg van.
Ja lief hè, dat doen wij ook. Ik wiebel dan wat met mijn hand over die plek inderdaad, in de hoop dat ze er wat van merkt. Ik kan dan ook moeilijk van mijn buik afblijven Ik kan me helemaal nog niet voorstellen hoe het zal zijn om haar straks écht vast te houden. Ik denk ook niet dat je je dat van tevoren kúnt bedenken, vast héél intens!! Dan ontmoet je je kindje en je kindje ontmoet jou!
Haii Lynn, Ik heb vooral als ik ga slapen dat ik zowel op de zij waarop ik lig heel duidelijke bewegingen voel als de zij waar ik niet op lig. Ik ga er dan inderdaad van uit dat dat aan de ene kant handjes zijn en aan de andere kant voetjes. Maar dat denk ik dus want weet het helemaaaal niet zeker. @ juenco: elke vrije seconde die ik heb om mijn buik aan te raken gebruik ik. Dus vooral als ik thuis zit, lig en bij het slapen. En mn man roep ik zodra ik bewegingen voel of hij komt zelf even voelen of onze baby beweegt. Ik heb ook totaal geen idee hoe het straks zal zijn maar houd nu al enorm veel van ons babytje en ben er helemaal gek op. Je voelt dan zo een intens geluk... Zucht....... Omdat ik bijna geen klachten heb zit ik echt op mijn roze wolk zoals je leest haha
Ja hier precies zo! vooral idd als ik op mijn zij in bed lig voel ik aan beide zijkanten die trillingen. Van de week ook echt een groot verschil bemerkt met de afgelopen weken, kindje is de laatste dagen echt veel meer beweeglijk, veel langere periodes achter elkaar én de bewegingen zijn krachtiger geworden! En ook het stukje van Juenco en wat jij zegt, ik vind het zo wonderlijk dat er echt een klein mensje in mijn buik zit, maar kan me nog niks voorstellen dat het écht zo is, dat het écht ons kindje is dat we dan straks vast gaan houden. Zo onwerkelijk gevoel. Helaas zit ik helemaal niet op een roze wlk, want heb een aaneenschakelijk van vervelende gebeurtenissen en angsten en veel stress, en ben dat echt zo beu, ik wil zó graag genieten, maar voor mijn gevoel wordt me dat telkens ontnomen. Ik heb wel heel veel mijn hand op mijn buik/wrijf over mijn buik (vooral als 'de bult' er zit) en vind het ook heel bijzonder om de schopjes en trillingen te voelen. Ik wou dat ik dat fijne gevoel de hele dag kon vasthouden, maar helaas lukt me dat niet door alle narigheid.
Wat grappig allemaal, ik voel en zie ook een beste bult op miijn buik dat is het kontje en het harde trappen zijn de voetjes het zacht boxen in mijn onderbuik zijn de armpjes en handjes. ik heb soms ook scherpe punt die naar buiten steekt dat is dan een hakje en 2 lang streep bulten dat zijn de beentjes haha. bij mij kun je het echt zien van de buiten kant je hoeft het niet eens zelf te voelen. Door mijn sterke buikspieren kan de vk alleen niet goed voelen hoe groot het kindje was daarvoor moest ik ff een groeiecho doen. bleek dat het kindje 6 dagen achter ligt nou ja wordt hij w.s. ook niet zo super groot. hij weegt met 35 weken 2200 gram is de schatting.