Meiden die op een schip wonen please help!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mientjuh2, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Ondertussen begin ik flink wanhopig te worden en knettergek.
    Zal eerst even onze situatie uitleggen best ingewikkeld.
    Mijn man en ik wonen op ons eigen schip en wij varen tussen rotterdam en Venlo. Ons postadres is in Krimpen aan den ijssel (vlakbij rotterdam) Dus dacht mooi een afspraak te maken bij een verloskundige in Cappelle aan den ijssel, er mooi tussen in en daar besteden we de meeste tijd aan boodschappen als we aan de Wal zijn. En dit is ook goed te doen voor die verloskundige want zij hebben op hun website staan dat als je in rotterdam woont gerust kunt bellen.

nu bel ik dus gister voor een intake afspraak en ze wisten dus niet of ze ons wel konden helpen want ons adres is in krimpen en daar komen ze niet. Dus heel de situatie uitgelegd hoe het zit en die assistente ging overleggen met de verloskundigen. Wordt ik later teruggebeld en werd er gelijk gemeld dat ze met een bevalling niet gaan komen. :( Ik had een hoopje dat ze toch wat meedenkender waren.

Nu weet ik uberhaupt niet eens waar ik ga bevallen want wij willen zo lang mogelijk doorvaren omdat wij de financiele middelen gewoon niet hebben om vanaf 37/38 weken stil te liggen met eventueel overtijd lopen en dan nog kraamtijd, dan kunnen we net zo goed gelijk ons faillisement wel aanvragen. Tot nu toe is ons idee tot de weeën beginnen te varen en dan gaan wijzelf van boord af en lost het personeel het schip leeg en gaan een plekje zoeken om te liggen voor de kraamperiode. Dit willen ze allemaal bij de intake al weten terwijl ik net weet dat ik zwanger ben.

Hoe hebben jullie dit gedaan? ik voel ook aan mn water dat we dit zelfde gezeur gaan krijgen met kraamzorg.

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    dan zul je maar net in venlo aangemeerd liggen.. is een tering uit van uit kapelle ;) nee tja. ik snap je probleem...

Ik zou het niet weten.. succes meid!

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Is er niet iets voor te vinden dat jullie iets van vrijheid krijgen om te bevallen waar jullie willen?

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    lastig zeg. ik denk dat je dan sowieso het best in een ziekenhuis kan bevallen wat een beetje in het midden ligt en bijv daarna in de kraamtijd in een kraamhotel of geboortecentrum.

En je weet natuurlijk niet hoe je zwangerschap gaat verlopen. Hopelijk helemaal perfect maar het kan zomaar anders lopen. KAN JE man zonder jou varen. Misschien dat je de laatste weken bij familie in huis kan.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    misschien euhm guppekop (geloof ik?) even pb'en, zover ik weet zit die ook op een schip?

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Guppekop woont iid op een schip ;)

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Guppekop woont idd op een schip ;)

8. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Ok bedankt ik heb haar gepbt.

9. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ik heb zelf ook op een schip gewoond, (nu ondertussen gescheiden en weer an wal) maar toen ik zwanger was van me oudste, moesten we ook wat reparaties uit voeren, en dat hebben we toen zo gepland dat dat rond de uitgerekende datum kon.
    Daarbij was het schip ook voor de helft nog van me ex zijn ouders, en die konden ons aflossen.
    Dus bij 39 weken het schip op de werf gelegd, zelf naar huis gegaan (hadden huis an de wal) ex zijn ouders bleven bij het schip en de werklui, en ik ben met 42 weken bevallen terwijl ex zijn ouders toen gewoon weer ant varen waren.
    Toen dochter 2 weken oud was, zijn we zelf weer an boord gegaan.. en zn ouders weer naar huis.

Tijdens controle bij vk, kon ik en bij me eigen vk terecht, maar ook onderweg bij een vk praktijk, dus dat was ideaal.
    En kon bevallen in zkh in eigen plaats, maar ook zo geregeld dat ik in ander zkh bevallen kon mocht het eerder komen.

Balen dat ze bij jou niet zo mee werken.

10. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Lijkt me lastig, maar als de vk het niet weet zou ik het gewoon eens met je huisarts overleggen of het ziekenhuis bellen of aan je zorgverzekeraar vragen. Meer opties weet ik ook niet heb er geen ervaring mee. Ja en een ander vk bellen. Succes.

Xxx joyce

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    aha, zo kom je zo snel aan mn naam:D

zorgverzekeraar hoef je niet te bellen, word je toch niks wijzer van. Mij lijkt de enigste optie een flexibele vk zoeken dan, maar heb in pb al verteld hoe het bij mij ging;) Beetje zelfde als bij atravim, bij daniel ben ik aan de wal gegaan, bij mn ouders thuis en bij lydia reparaties gepland vanaf 37weken.

wel k*t zeg, als je perse zolang moet doorvaren als je niet failliet wil gaan:(

12. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ts: Heb je geen familie leden/goede vrienden (of je man/vriend) die door kunnen varen, terwijl jullie an de wal zitten? Dan hoeft het schip niet stil te liggen.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nu ik jouw bericht zo lees denk ik: ruilen met schoonouders (die zouden toch varen als het nog nodig was), hun varen, jij in hun huis en evt kan je man dan nog paar ritjes meedoen. Als het dan begint is hij er nog wel op tijd, of je moet een turbobevalling krijgen. De kleine kan ook wel paar dagen in wagenbak slapen als je dan minder lang hoef te rijden.

Deel Deze Pagina