20 weken echo vraagje !

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door belin, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 26 jan mn 20 weken echo. Wat kan ik er precies van verwachten en hoe lang duurt het ongeveer ?

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Hai,

Ze gaan de hele baby na van kruin tot teentjes, om te checken of het hartje het goed doet, de aorta goed loop, het maagje gevuld is, geen hazelipje, geen waterhoofde, geen open ruggetje, geen klompvoetje, of alles er op en aan zit, hoe het met de niertjes is etc........... en hoe lang dit duurt dat ligt een beetje aan hoe je baby ligt...

Die van ons lag dwars, dus ik moest halverwege even een half uurtje door het ziekenhuis gaan wandelen om te kijken of de baby wakker ging worden en verliggen, maar helaas.... dus mocht ik 2 dagen later nog een keer en toen wastie dus gedraaid en konden we de rest checken!

dus je kan in 15minuten klaar zijn, maar het kan ook meerdere echo's duren! dussssssssss

Het is in ieder geval super om te zien hoe groot zo'n minmensje dan alweer geworden is :D

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Fijn om even mee te mogen lezen. Wij mogen vrijdag en ik vind het best spannend om eerlijk te zijn.

4. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reaktie ! Inderdaad heel uitgebreid dus...lijkt me super om allemaal te zien maar vind het ook wel eng :)

5. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    De 20 wk echo duurde bij onze dochter meer dan een uur maar dat kwam omdat er extra studie is gemaakt van het hartje.
    Vond het een super ervaring en kan wel naar die beelden blijven kijken!

tip: neem je videocamera mee en flim het hele gebeuren (als het mag).
    Op onze flim staat nu de reactie van onze dochter toen ze hoorde dat ze een zoon krijgt,zo leuk!! :D

6. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad lang zeg ! Het wordt allemaal opgenomen op dvd dus das super ! Wij weten al wel dat we een meisje krijgen dus die reaktie zal wel meevallen haha. Bedankt voor je reaktie en lekker genieten van het feit dat je een kleinzoon krijgt !

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Bij ons duurde de echo zo'n 15 minuten. De kleine lag ook perfect, dus het was zo gepiept :)

Dingen die ze opmeten: hoofdomtrek, grootte van de hersentjes, buikomtrek, en ledematen
    Dingen die ze nakijken; hartje (met 2 boezems en 2 kamers), maagje, blaasje, galblaas, hazenlipje, ruggenwervel, teentjes en vingertjes, waterhoofdje, ligging placenta en doorbloeding, en de navelstreng en diens doorbloeding, en wat bloedvaten in de baby zelf.

Verder werd er een beetje globaal gekeken naar het kindje, of het goed beweegt, aan het oefenen is met vruchtwater slikken.
    Dan laten ze het hartje nog horen en kun je nog een geslachtscheck doen :)

Je kindje wordt nu eens goed onder de loep genomen, en das best leuk om mee te maken :)

8. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zeker snel gedaan zeg ! Ik laat het maar over me heen komen. heb ook geen idee waarom ik er best mee in mn hoofd zit. Bedankt voor je uitgebreide reaktie meid en een fijne zwangerschap verder

9. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jij trouwens gefeliciteerd met je goede echo !

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Dank je :)

Het is wel logisch dat het door je hoofd maalt hoor, er wordt immers gezocht naar afwijkingen bij je kindje en dat is best spannend. Je wilt dat je kindje gezond is. Maak je niet al te druk, mocht er een afwijking zijn dan kun je er nu niets aan doen. :)

11. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je helemaal gelijk in ja....ga het een beetje van me afzetten ! Heb al vanaf het begin van dezze zwangerschap een goed gevoel dus komt helemaal goed ! Badankt meis

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nu ik zo lees wat er bij een 20-weken echo gebeurd, ben ik er geruster in! Vorige echo was duidelijk het hartje met 4 kamers te zien, de ledematen waren perfect in orde, ...

Oh, dat het maar snel 10 februari is, want ik wil mijn kleintje nog eens zien frummelen :D

13. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Bij mij heeft het een half uur geduurd!

heel veel succes!

14. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel !

15. susy26

susy26 Niet meer actief

hey Belin, ik heb 1 feb me 20weken echo,en ook zeker spannend!! ben zo beniewd! En ook wat t word natuurlijk!
    Veel succes de 26e! Komt helemaal goed!:)

en laat je het even weten hoe t was?

liefs suzanne

16. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Laat het zeker weten..jij ook succes ! wel leuk dat je dan het geslacht gaat horen

Deel Deze Pagina