borrelnootjes

Discussion in 'Gezondheid' started by ALeV84, Dec 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ik ben nu 8,5 weken zwanger en sinds kort heeeel erg verslaafd aan
    borrelnootjes en chips. Ik moet er elke dag wel wat van krijgen.
    Sommige dagen kan ik t niet laten en eet ik wel een hele zak chips op.

Zou dit schadelijk zijn voor mijn baby?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    waarom denk je dat?

3. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Ik zou het zelf niet nemen zoveel ;) Het lijkt me niet heel gezond :rolleyes: Maar of het schadelijk is dat denk ik niet :)

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zal niet schadelijk voor de baby zijn maar ieder pondje gaat door het mondje he? en ik neem aan dat je ook graag na de zwangerschap je oude figuur terug wil... zou het echt proberen te beperken meid...

5. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    nou je mag je zelf best is verwennen hoor
    doe ik ook,ik heb dan wel light chips :oops:

geniet lekker van je nootjes en chips,met mate :D

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat zou de baby ervan krijgen dan? Een hoofd in de vorm van een pinda?

't Is voor jezelf niet zo gezond (denk aan het zout--> hoge bloedruk en je gewicht), maar je baby krijgt er niks van.

7. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Oh gelukkig is het dus niet zo schadelijk voor mijn kind , maar tuurlijk
    is het verstandig om minder vet te eten.

Ik ben best veel aangekomen maar na de bevalling komt dat wel weer
    goed :p

8. 2009mama

2009mama Niet meer actief

euhm... in borrelnootjes zitten pindanootjes ?..(toch...? )

dit is namelijk beter niet te eten tijdens de zwangerschap volgens mijn gyn,heb het ook even op internet opgezocht.en ik kopieer het hier even naar hier.

http://www.abcgezondheid.be/nl/news/gee ... _vrouwen!/

Aanstaande moeders mogen geen alcohol drinken. Veel mensen weten echter niet dat vrouwen tijdens de zwangerschap best ook geen pindanootjes eten. Volgens een zeer recente Duitse studie zorgt de arachideolie, die in pinda's zitten, astma bij pasgeboren baby's. De resultaten van het volledige onderzoek verscheen in de 'American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine'. De wetenschappers volgden 4000 zwangere vrouwen. De aanstaande moeders gaven een gedetailleerde lijst van hun voedingsgewoonten.

Vlak na de geboorte van de baby's bleek dat de vrouwen, die regelmatig pindanoten hadden geconsumeerd, of producten die arachideolie bevatten, dubbel zoveel kans om op zeer vroege leeftijd astma te ontwikkelen. Arachideolie bevat vetzuren die snel kunnen worden omgezet in ontstekingsbevorderende substanties. Astma ontstaat door een chronische ontsteking van de luchtwegen

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

alles met mate!

een keer pindas kan echt geen kwaad hoor. eet zelf ook weleens een pinda of een boterham met pindakaas!
    gewoon niet overdrijven.

10. 2009mama

11. henkie24

ja dat weet ik :D

maar ik reageerde eigenlijk op bericht van zwanger 89! ;)

12. henkie24

oh hahaha. dat ben jij! te laat gezien.

13. 2009mama

hihi ja ik was/ben het :)

14. zogelukkig

Pindakaas, astma en zwangerschap

Als zwangere vrouwen dagelijks producten van noten, zoals pindakaas, eten, kan dit het risico op astma bij hun kind verhogen tot wel vijftig procent. Dit blijkt uit een studie van Nederlandse onderzoekers onder leiding van epidemiologe Saskia Willers van de Universiteit Utrecht. Of dit verhoogde risico ook geldt wanneer zwangere vrouwen noten in onbewerkte vorm eten, is niet onderzocht. Saskia Willers: 'In noten zitten eiwitten die allergische reacties kunnen opwekken.

Tijdens de zwangerschap komen die eiwitten in de placenta terecht. Daar beïnvloeden ze mogelijk de ontwikkeling van het immuunsysteem en de longen van het kind. Om zeker te weten of dit zo werkt, is meer onderzoek nodig. We vinden het dan ook nog te vroeg zwangere vrouwen af te raden noten en producten daarvan te gebruiken.

15. 2009mama

dan raad mijn gyn het mij waarschijnlijk af omdat ik een chronische immuunsysteem ziekte heb ( s.l.e) want mij is het namelijk wel afgeraden om te eten

16. zogelukkig

Het is een beetje dubieus of het alleen om verwerkte pinda's gaat of ook om pinda's in een mix of in borrelnootjes oid.
    Ik eet ze wel gewoon, maar niet iedere dag.

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

het verhaal van pinda en allergieen (o.m. hooikoorts, astma) klopt inderdaad, in engeland staan hierom pinda's op de zwarte lijst.

echter, recent onderzoek heeft aangetoond dat er toch echt geen verband is, en dat je dus rustig pinda's kunt eten. heb even geen link ofzo bij de hand helaas voor wie details wil...

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

even over dat pinda verhaal er is nog niet zo heel lang terug een topic geweest ok waarom het zo slecht zou zijn. en het schijnt pas slecht te worden bij 2 kilo per week.

19. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Laten we elkaar de kop niet gek maken... Er zijn onderzoeken die aantonen dat noten slecht zijn, er zijn onderzoeken die aantonen dat noten helemaal niet slecht zijn.

Overal waar 'te' voor staat is niet goed. Of je nu wel of niet zwanger bent. En voor de rest kom je een heel eind met een beetje gezond verstand.

Een 'dieet' van noten is natuurlijk niet echt gezond voor jezelf, maar ik neem aan dat je ook nog wel andere dingen eet en straks gaat die rare trek ook wel weer over.

20. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Vind het wel apart, aangezien ze in Azie meestal arachide olie gebruiken...

Share This Page