striae, vanaf wanneer en is dit ook een vorm van?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    even een vraagje...

ik heb maffe stipjes op mn heupen
    aan mn rechterzijde heb ik dit zo ongeveer al vanaf 7 week zwangerschap..
    links is er een aantal weken terug bij gekomen....
    en heb sinds een paar dagen ook een maf stipje onder mn borst bij mn ribben

als je kijkt lijkt t wel een beetje iets van een onderhuids bloedinkje het is wat rood ook van kleur enzo

maar echte striae lijkt het niet, kep niet van die scheur strepen (helemaal nog niet)

zijn mijn stipjes ook een voor van striae? en kan de "echte' striae nog komen ?? want eigenijk bevalt het me wel dat ik dat nog niet heb :D

hier ff 2 foto's van de stippies op mn heupen

2. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    T ziet er wel uit als beginnende striae helaas... Hoop voor je dat het verder mee gaat vallen!

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    hihi as t zo is dan zij t zo :p moet ik t maar mee doen
    maar vond t zo apart omdat aan 2 kant die stipjes er dus al vanaf 7 weken zwangerschap zaten!

4. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    helaas moet ik je vertellen dat het bij mij ook zo is begonnen....

5. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb PRECIES diezelfde soort stipjes/streepjes...maar dan op mn onderbuik...ze zitten ook allemaal naast elkaar op een rijtje.een stuk of 6 ofzo...

ik dacht ook gewoon dat het striae was. (helaas haha)

6. eline20

eline20 Niet meer actief

Ik heb dit ook op mijn heupen maar pas vanaf 2 weekjes ofzo.. en nu 27 weken zwanger.

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    begin van het einde ;) maar een leuk tijgerhuidje is ook leuk tohc ;P

8. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    dat is inderdaad het begin... ik ben in mijn eerste zwangerschap maar heb uit mijn pubertijd al veel striae. Je ziet er bijna niets van omdat ze na een paar jaar toch kleurloos worden:) en zo ongeveer alle vrouwen hebben het dus niets om je voor te schamen vind ik ;)

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    tis ook geen groot probleem als ik t krijg hoor en zal me er niet voor schamen
    kijk het leukste is als we ze niet krijgen maarja dat hebben we niet voor t zeggen

maar vond t zo bijzonder ik dacht als ik nu strepen kreeg kon ik zeggen " he! striae"

maar die maffe stipjes wist eigenlijk niet echt wat t was.. dus vandaar ff hier peilen
    maar zo te lezen ook gewoon striae dus niks ernstigs:D gelukkig maar

10. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik heb ook precies diezelfde stipjes, op dezelfde plaats.. Alleen wat verder uit elkaar.. Pas sinds een paar dagen.. Denk idd ook dat het beginnende striae is, helaas :(

11. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

ja maar jij hebt beginnende stipjes bij 37 week :p
    ik ben nog maar 29 hahahaha!

oeh help:p

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik dacht dat ik blauwe plekken had door de baby. :p

Ik had hele erge kraters en 9 maanden later is alles mooi genezen met wat hulp.
    Niet bij iedereen is het even permanent.

13. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik zit van mezelf al heel erg onder, dus ik verwacht een enorme "striae-aanval" als ik verder ben in mijn zwangerschap, hahahaha. In het begin ziet het er idd zo uit, maar ze worden dan helaas steeds langer.

14. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hihi, yup dat is striae!

Hier zitten mijn heupen en binnenkant bovenbenen helemaal onder van vroeger, maar nu is er op mijn buik nog geen streepje/vlekje te bekennen... Duimen dat het ook niet meer komt!

Oh ja, de striae van vroeger is weer helemaal mooi licht gekleurd hoor, valt alleen op als ik écht heel bruin ben.

15. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb ze ook op mijn heupen. Mijn buik is nog streep/stipvrij! Maar die heupen. Het goede nieuws: ik ben morgen 39 weken zwanger en het zijn nog steeds slechts stippen. Ben inmiddels druk aan het smeren ;)

Helaas zag ik onlangs mijn bovenbenen en billen in ander licht en daar zit "opeens" ook striae. Geen kleine stippen, maar al flinke strepen :(

16. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Jep ik heb ook op precies dezelfde plek dezelfde plekken alleen bij mij begint het nu ook een beetje op me bovenbenen.. Hopen dat het zich niet verder ontwikkeld!! En ik blijf gewoon dagelijks smeren met zwitsel mama creme..

Succes! Liefs

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Begon bij mij met 30 weken op de zijkant en voordat ik t wist zat mijn buik tot net over mijn navel vol!

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Dat is zeker te weten striae...maar het kan ook zijn dat het daarbij blijft, ik hoop het voor je!

19. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij mij is het ook zo begonnen, had aan beide kanten van mijn onderbuik twee van die stipjes (kleine streepjes) tot aan de ziekenhuisopname aan het eind van de zwangerschap (37 weken) en toen ik na de bevalling (38w4d) weer in de spiegel keek zat mijn hele onderbuik vol met grote brede strepen. Gelukkig zijn ze nu niet zo fel meer (en ben ik niet zo ijdel), maar een beetje balen deed ik best wel. Voor niets de hele zwangerschap van die dure crème gesmeerd...

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoi!!!!

Ik heb t jammer genoeg ook heel snel al gekregen.... :(

Smeren helpt niet, alleen de huid tussen de vingers "rollen" helpt, omdat je dan de onderste huidlaag soepel krijgt.
    Smeren is alleen voor vocht in te brengen, niet om de onderhuidse plooien te helpen herstellen.
    Het begon bij mij bij al voor de 13 weken, met 13 weken had ik echt een "sprong/streep,en nu bij 22 weken is t helemaal erg.
    Zal misschien morgen ff een foto posten, als ik durf.....

Deel Deze Pagina