zwanger: wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anna78, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna78

    anna78 Lid

    16 sep 2008
    14
    0
    0
    Hoi hoi,
    Ben ik weer.
    ik heb even een vraagje aan jullie,
    wanneer hebben jullie het verteld aan iedereen?
    Wij zijn dus pas echt net zwanger
    en a.s. vrijdag is iets waardoor ik het wel MOET
    vertellen tegen mijn ouders...
    Dit is echt ontzettend vroeg, maar we kunnen niet anders.
    De vorige keer hebben we het met 6 weken (!) verteld,
    maar dat kwam omdat het toen net Kerst was....

    Wat zijn jullie ervaringen in het vertellen en wanneer?
    x
    anna
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    wij hebben het na de eerste echo met 10 weken verteld omdat je dan eigenlijk al een grote zekerheid
     
  3. kuzzkim

    kuzzkim Actief lid

    3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    Wij wisten het op vrijdag en op maandag hebben we het aan onze ouders verteld en 2 van onze beste vrienden!

    Maar waarom MOET je het vertellen dan als ik vragen mag?
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.511
    500
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben het vorige week verteld, toen was ik 11 weken.
     
  5. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    wij hebben het onze ouders beide keren eigenlijk dezelfde dag als testen verteld en de rest van de familie en vrienden pas na de eerste echo met 10 weken.

    anita
     
  6. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    2 vrienden van mij weten het, en me vriend voor de rest nog nimand, houden we ook even zo, ondanks dat ik laatst al te horen kreeg dat een kennis van mij ook zwanger was en al 10 weken heen was.
    Vorige keer had ik een heleboel mensen verteld, draaide uit op een MK en wil dat nu niet nog een keer.
     
  7. Inkie27

    Inkie27 Fanatiek lid

    14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Haha, toevallig!
    Heb dit onderwerp ook vanochtend geplaatst.

    Ik ben nu 6 weken en 2 dagen en de ouders en broers en zussen weten het en maandag heb ik de 1e echo met 7 weken en 1 dag.
    Vind het ook moeilijk want je wil het zo graag van de daken schreeuwen he!
    Ik denk toch dat ik het na een goede echo ga vertellen. Dan heb je volgens mij al best wat zekerheid.
     
  8. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    asls het hartje dan klopt, heb je minder kans op een MK je blijft soweiso tot week 13 altijd best kans houden, volgens de gegevens van mijn vk loopt het tussen week 10 en 16 bij 1 op de 20 mis, maarja das hier in drenthe
     
  9. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ouders, schoonouders, broertje en schoonzussen hebben we het gelijk na positieve test verteld. Na de eerste echo met 8,3 weken hebben we het aan wat vrienden verteld en de rest van de mensen kreeg het pas na 12 weken te horen. (dwz andere vrienden, mn werk etc)
     
  10. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon meteen aan iedereen verteld na positieve test ik ben niet zo van de geheimen vind het onzin..
     
  11. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hoezo onzin? Stel het gaat mis, dan hoeft niet de hele wereld dat te weten vind ik. Lijkt me verschrikkelijk als de mensen op je werk en vage kenissen enzo dat ook weten. Lijkt me toch best een persoonlijk iets wat je alleen wilt delen met goede vrienden/familie. Maar dat is voor iedereen persoonlijk mischien.
     
  12. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het met 7 weken en 1 dag verteld op mijn werk.. Mijn schoonouders, ouders en beste vriendin wisten het al eerder.... Meteen na de positieve test eigenlijk...

    Maar ja, ik zit dan ook in rare omstandigheden... Vorige week woensdag hebben we te horen gekregen dat mijn schoonvader alvleesklier kanker heeft en daar is eigenlijk weinig meer aan te doen... Hooguit chemo om zijn leven te verlengen... Voor mij is het dus heel dubbel om zwanger te zijn... Daarom heb ik het ook vroeg op het werk verteld... Ik ben een emotioneel wrak op het moment en er komt weinig tot niks uit mijn handen...
     
  13. es1977

    es1977 Actief lid

    25 aug 2008
    153
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb het ook verteld aan iedereen gelijk na mijn positieve test.
    Het is dan toch mooi nieuws wat je graag deelt .
     
  14. Birdie

    Birdie Bekend lid

    16 sep 2008
    528
    0
    0
    Heb het met een paar dagen overtijd en na positieve zwangerschapstest al tegen mijn ouders verteld, schoonouders paar dagen later. Als het mis zou gaan, vertel je het je ouders toch, dus dan kun je het net zo goed gelijk al vertellen. En ik kon het ook niet voor me houden.

    Op het werk vandaag verteld! Zo leuk al die reacties. Dat wilde ik ook niet eerder doen. Afgelopen vrijdag nog hartje horen kloppen. Misgaan kan het altijd, maar nu is die kans wel erg klein.

    Je moet het gewoon vertellen als het voor jezelf goed voelt, en je niet houden aan wat anderen doen of wat de etiquette is.
     
  15. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.554
    2.442
    113
    wij hebben het met 5 weken aan ouders en broer/zus verteld. Familie en vrienden proberen we uit te stellen tot we de echo gehad hebben. die hebben we met 12 weken.
     
  16. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zei toch ook dat IK dat vind het is niets voor mij om zoiets moois voor me te houden en ik houd niet van doemdenken ik denk positief..
     
  17. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Same here!
    Daarbij, als het een miskraam word, vertellen de meesten DAT wel aan familie, omdat ze dan steun willen. Dat vind ik niet eerlijk....vertel dan ook dat je zwanger bent.
     
  18. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja zo voel ik dat dus ook... ik ben ook gewoon een grote flapuit hoor dus geheimhouden zou echt heel moeilijk zijn behalve als ik 8 weken lang alleen thuis zou gaan zitten :) en dan mag ik ook niet internetten haha
     
  19. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Denk dat het voor iedereen anders is, de een verteld het liever zo snel mogelijk en de ander wacht liever.
    Met beide is het niet verkeerd hoor.
     
  20. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Wij willen het dit weekend vertellen aan schoonvader en broer en schoonzussen, met 9 weken is het dan.
    Eigelijk hebben we 7 oktober, dus met ruim 10 weken de echo pas, maar ik knap nu al zowat dat ik het wil vertellen en heb me ook tegen een aantal vriendinnen al versproken. Heb nu zoiets van, gaat het mis dan gaat het mis, ook niks aan te doen. Als het nu nog mis gaat zou ik er evenwels wel zo kapot van zijn dat ze dat toch wel merken.

    We blijven gewoon positief, nog eventjes dan weten we meer.
    Jullie ook allemaal succes met jullie zwangerschap :D
     

Deel Deze Pagina