zwanger: wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anna78, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna78

anna78 Lid

16 sep 2008
    14
    0
    0
    hoi hoi
    Bedankt voor de reacties allemaal. Het is dus echt bij iedereen verschillend wanneer men het zegt. Heeft iedereen ook gelijk in,
    ieder heeft er zijn redenen voor!
    Ik had het liever nog even voor me gehouden tot de eerste echo,
    maar die is dus pas 13 oktober en zo lang kan ik dit heerlijke
    nieuws niet voor me houden.
    Vrijdag gaan we iets doen wat niet mag als je zwanger bent,
    dit is een kado voor mijn verjaardag van mijn ouders, zij
    passen dan op ons zoontje. We krijgen ook een DVD mee
    van het gebeuren, dus ik denk dat we aan onze ouders 's avonds vertellen dat we de DVD van het kado laten zien, maar stiekem
    iets anders hebben opgenomen waarop we vertellen dat ons 2e kindje
    op komst is....
    Heb vannacht de hele nacht wakker gelegen leek het wel. Ik wil graag aan iedereen op een originele manier vertellen dat we weer zwanger zijn, haha. En dan komen er allerlei leuke ideeen voorbij als je op bed ligt.
    Maar goed, vrijdag gaan het we het dan dus vertellen, spannend!
    Ik kan mijn moeder niet eerder onder ogen komen, straal namelijk van oor tot oor! :D :D

x
    Anna

2. anna78

anna78 Lid

16 sep 2008
    14
    0
    0
    Jeetje dit is een heftig verhaal zeg... dat is inderdaad erg dubbel nu.
    Heel veel sterkte hiermee.

x
    anna

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Familie vind ik ook wat anders dan iedereen het vertellen.

4. anna78

anna78 Lid

16 sep 2008
    14
    0
    0
    klopt ook, wij vertellen het ook aan ouders en broers en verder nog niemand. Met de eerste echo mag iedereen het weten!

5. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Tja, ik kan echt mijn mond geen weken dichthouden tegen mijn familie, dus die wisten het gelijk! En mijn vriendinnen ook...
    Wat werk betreft vond ik het anders....daar heb ik wel zo lang mogelijk gewacht...

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat scheelt ik werk thuis haha maar ik krijg al een flink zichtbare buik heel snel dus iedereen zag het ook al... dus op onze trouwdag (was ik 6 weken) zag iedereen het ook aan me en wist meteen de hele wereld het :)

7. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hey Anna,

Zo denk ik er eigenlijk ook maar ik krijg a.s. maandag al de eerste echo. Ik ben dan 7 weken en 1 dag volgens telling HA.
    Ouders/broers/zussen weten het al en 2 goede vriendinnen. Ik vind dat eigenlijk een mooi moment, als de echo goed is, om het te vertellen. Ook al is een week of 7 ook vrij pril.

8. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Wij hebben het na een paar dagen aan beide ouders verteld. (we wisten het zelf met een week of 4,5) De broers en zussen hebben we ingelicht met 8 weken, toen hadden we de eerste echo gehad. Met 10 weken kregen we nogmaals een echo en toen alles daarop goed was, hebben we het wereldkundig gemaakt!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dank je wel... :)

10. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    ik weet niet zeker of ik 4 of 8 weken zwanger ben. Dit ivm met een vage ongesteldheid. Aanstaande maandag hebben we een echo om te kijken hoe ver ik ben.

Nadat we vorige week positief getest hadden heb ik het mijn allerbeste vriendin verteld en een collega. Ik heb namelijk erg veel last van misselijkheid en rugpijn. Daarom heb ik het die ene collega verteld.

Als maandag bij echo alles goed is vertellen we het onze ouders en daarna mag iedereen het van mij wel weten hoor. Kan niet zo goed geheimpjes bewaren.
    x

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    We hebben het onze ouders broers en zussen verteld met 6 wkn na de 1e echo. De rest gaat het heel snel horen. Mijn werk vertel ik het volgende week.

Deel Deze Pagina