ik ben eigenlijk de hele avond al aan het zoeken naar een forum waarop staat wat je moet regelen wanneer je zwanger bent. Hier kon ik het niet vinden, als ik niet goed heb gekeken excuses. Ik zou graag willen weten dat, als je erachter komt dat je zwanger bent, wat je moet regelen. Van vriendinnen heb ik gehoord: verloskundige en de creche. Maar wat zijn nou echt dingen die je gelijk moet regelen? Alvast bedankt voor de reacties! Liefs Shir
Er is niets dat je gelijk moet regelen, ja als je mee wilt doen aan moeders voor moeders, dat kan je gelijk regelen. Met de rest kan je wachten tot je minstens 8 weken zwanger bent.
De verloskundige mag je gelijk al bellen begreep ik en dan kan je rond de 8 weken de eerste keer komen.
Ik mocht pas bij 12 weken bij de vk komen. Kreeg wel bij 8 weken een termijn echo, verwijzing had ik via de ha. Inderdaad de eerste 8-12 weken hoef je verder weinig te regelen hoor. Wennen aan het feit dat je zwanger bent en het koest houden van de hormonen kost al energie genoeg
hoi! ik ben natuurlijk nog niet zolang zwanger maar dacht er wel heel vaak over na en het eerste wat ik zei na de test was, owkee en wat moeten we nu doen? het is allemaal een stuk minder stress vol dan ik dacht tot nu toe het loopt allemaal beetje in elkaar over, als je test posotief is ga je naar de dokter, daar heb ik verwijsbrief gekregen voor verloskundige en daar krijg ik wel weer de volgende stoot aan info!
Ik heb de verloskundige geregeld en moeders voor moeders geregeld. Daarnaast heb ik de huisarts ingelicht (stel je voor dat ik ineens wat mankeer) belangrijke mensen ingelicht. Met 7 weken m'n werkgever ingelicht. Over twee weken heb ik meivakantie dan ga ik eens achter de kraamhulp en de opvang aan. Linda