Zwanger.. Wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavaneenmeid, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben een " ouder" iemand... Ik ben 33 en ben dwars door de pil zwanger geraakt... elke avond geslikt, geeneen gemist!!!

@TS: ook ik zei ik wil er geen kindje meer bij... heb er al 4 hoe moet ik het in godsnaam doen met een 5de maar heb het een paar dagen laten bezinken... en misschien kort door de bocht maar waar 4 kunnen eten kunnen er ook 5 eten... en daarbij moet ik wel heel eerlijk zeggen: Ik kan geen abortus laten plegen... echt niet!!!

2. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Dank jullie wel voor alle reacties! Ik zie niet in waarom ik zou liegen over de pil.. Wat de doorbraakbloedingen betreft had er idd al een belletje moeten gaan rinkelen. Ik zal ook zeker voor een ander alternatief kiezen in het vervolg.

Ik heb morgen een gesprek met mijn psycholoog, ik zal haar sowieso vragen of er eventueel mogelijkheden zijn.. Verder heb ik ook gewoon tijd nodig om het te beseffen voordat ik een goede beslissing kan maken..

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Is het nou echt nodig om te beginnen over hoe TS is zwanger geraakt en daar over door te gaan? Ze vraagt om steun in een moeilijke tijd en dan vind ik het ongepast om iemand nog een trap na te geven omdat ze onzorgvuldig zou zijn geweest. Niemand kan vanachter zijn pc zeggen of dat zo is of niet, en dan nog verandert het niks aan de situatie nu.

TS heel veel sterkte met het nemen van een beslissing. Neem hiervoor vooral je tijd en maak het besluit helemaal zelf. Laat je niks aanpraten. Je situatie is niet ideaal maar kijk ook waar je vandaan komt en hoe sterk je al hebt bewezen te zijn. Alleen jij kunt bepalen of dit voor jou te doen is of niet.

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    #24 Ly1, 30 mei 2012
    Laatst bewerkt: 30 mei 2012
    Ik denk, dat dit zowiezo de verkeerde plek is om te praten over een abortus, mijn mening is dan ook dat dit kindje niet de dupe moet worden van jullie "foutje"

Heb je misschien nagedacht over een andere oplossing? Ik denk dat er (al is het alleen op dit forum) heel wat mensen zijn die genoeg liefde hebben om jou kindje op te voeden.

Ik ben zelf ook nog erg jong, maar ik weet wel hoe ik een zwangerschap moet voorkomen, toen ik het niet wilde. We leven in 2012 en dit had echt niet hoeven te gebeuren.

Als je je kindje echt niet wil, dan zou ik over een andere oplossiong nadenken dan abortus, kijk eens verder op het forum, en denk er dan eens bij na hoeveel vrouwen en stellen deze kans niet eens krijgen! Neem vooral geen overhaaste beslissing. Want er zijn beter oplossingen dan een abortus. Even denken met je hart niet met je hoofd. Elk kindje verdient een kans.

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    kan maar een ding zeggen... mee eens...

6. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Maar denk je dat ik niet weet hoe ik een zwangerschap moet voorkomen dan? Ik weet net zo goed als jij dat daar anticonceptie voor nodig is, bij mij is heeft het niet gewerkt zoals ik al eerder aan heb gegeven. Ook ik leef in 2012.

Ik zeg ook dat ik niet weet wat ik moet doen en dat ik het besluit heel erg moeilijk vind om te nemen.

7. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Er zijn idd genoeg vrouwen die geen kindjes kunnen krijgen of waarbij het heel moeilijk gaat. Maar jouw situatie is niet hun situatie. Je moet naar je eigen situatie kijken. Liefde is goed, maar je moet je kind ook een toekomst kunnen bieden, anders vind ik dat je juist egoistisch bezig bent. Maar ieder zijn keus en respecteer elkaar.

8. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Eens!

9. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0

Is niet altijd waar dat het door se pil niet kan gebeuren ik ben ouder en heb 2 kindjes en hen nu 31 weken zwanger van de derde ook door de pil heen en blijkbaar kan het wel altijd zelfde tijd ingenomen geen antibiotica geen diaree of iets gehad en toch zwanger mijn arts zij dat er een stof uit sommige waren gehaald en het nu dus vaker gebeurd dus kan echy we hoor

@ ts meid als je nog twijfelt doe het niet je red het echy wel zeker als je moeder je helpt succes en gefeliciteerd

10. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik snap dat het moeilijk is voor je, ik oordeel ook niet, ik geef alleen aan hoe ik erover denk. Kan waarschijnlijk boos overkomen maar zo is het absoluut niet bedoeld.

Ik denk alleen dat je gewoon goed moet nadenken met je hart, en dat je beseft dat het weer een kleintje is waar jij voor moet beslissen. En dat je dan de juiste beslissing neemt en dat er altijd een betere oplossing is.

Wij zijn er allemaal om onze kijk te geven en om je te helpen en te adviseren. Denk dat het belangrijk dat iedereen eerlijk is.. Denk met je hart niet met je hoofd, dat is alles wat ik je mee wil geven.

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Denk goed na over wat je wilt. Als je er niet voor 100% achter staat krijg je waarschijnlijk spijt, maar je moet het wel allemaal rond kune breien vind ik.

Maar er zijn idd nog wel andere manieren. Hoe denk je over adoptie?

Sterkte met je keuze.

12. dans

dans Actief lid

31 mrt 2012
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst wil ik tegen je zeggen dat ik het dapper van je vindt dat je dit verhaal op het forum schrijft.

Je zit inderdaad niet in een ideale situatie. Maar wat meerdere mensen schrijven luister naar je hart en er is overal een oplossing voor.

Wat wil de vader precies wil hij nog een relatie met je of is het definitief over tussen jullie?

Neem het je zelf niet kwalijk het is gebeurt je kan het niet meer terug draaien. Het belangrijkste is nu wil je het kindje houden of toch weg laten halen of wil je de zwangerschap vol dragen en dan ter adoptie geven. Geef je zelf te tijd dit is een moeilijke beslissing en alleen jij kan zo beslissing nemen.

Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe.

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Het is mijn moeder 2x gebeurd, ze was de 1e keer 31 en de 2e keer 36... En echt waar, bij haar was er niets dat voor een verminderde werking kon hebben gezorgd! En wat blijkt, bij mij werkt de pil ook niet meer zoals dat zou moeten terwijl hij dat de eerste 7 jaar wel prima gedaan heeft... Voor mij echter geen probleem aangezien mijn man verminderd vruchtbaar is. Dus ik vind dat je best een beetje voorzichtiger mag zijn met je aannames... ;)

Ts, sterkte met het maken van een beslissing.
    Zorg dat wat je ook beslist, je er voor 100 procent achterstaat!

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het is zo makkelijk om op het op leeftijd te schuiven of te zeggen dat iemand de pil niet zorgvuldig heeft genomen. Dat weten wij niet, we waren er niet bij. Er zijn ook genoeg "volwassen" vrouwen die dit niet doen, om de haverklap de morning-after pil nemen enz. Daarnaast vind ik het ook niet netjes om te zeggen dat ze het hier niet over bijv. abortus mag hebben. Waarom niet? Ze is zwanger en vraagt ons om mee te denken. Ze zal vast de opties abortus-adoptie-houden echt al wel bekeken hebben, maar dit is voor haar een moeilijke keuze door haar situatie. Is het feit dat er zo veel meiden zijn die moeite hebben om zwanger te raken, iets waar zij rekening mee moet houden? Ze kan het in haar overweging meenemen, maar ze hoeft haar keuze daar niet op te baseren.

TS, ik weet niet wat je het beste kunt doen, behalve dan natuurlijk er goed ober nadenken. Als ik jouw eerste post zo lees, doe je dat ook wel. Alle keuzes hebben consequenties. Met welke keuze kun jij leven? Misschien kun je kijken of er inbouw omgeving een soort van lotgenotengroep is? Of misschien alle keuzes met jouw psycholoog bespreken?
    Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen met het maken van de keuze die bij jou past. Hoe dan ook, het komt op de een of andere manier goed. Laat je niet door anderen uit het veld slaan of voorschrijven wat je moet doen.

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    succes vandaag bij de dokter en met je beslissing!!

16. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Hoi Meid,

wat een vervelende situatie..Ik heb 3 jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan...

Ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt (en ik nam hem erg zorgvuldig in)... Mijn relatie was zo goed als ten einde!!!

Ik vond het heel moeilijk, want ik bleek 12 weken zwanger te zijn..heb ook echo gehad en wilde heel graag kinderen!

Ik heb er toen voor gekozen om toch de abortus door te zetten..En ik zal je zeggen meid..dat is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt!

Ik vind het heel dapper dat je al kindje alleen heb opgevoed en zou ook heel dapper vinden als je de tweede erbij neemt...maar denk ook aan de toekomst!! Je moet alles nog op een rijtje krijgen en het alleen doen met twee kinderen is erg zwaar!

Doe wat je hart zegt, maar weet ook dat het soms beter is om te kiezen voor jezelf en je dochtertje nu!

Je bent pas 20 en hoort ook beetje te genieten van het leven!! Je moet nog zolang!!

Denk er goed over na en begrijp dat je twijfelt, dat deed ik ook!

17. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Ik ben trouwens nu 21 jaar..

18. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wat een moeilijke situatie voor je. En wat een keuze moet je maken. Ik kan je niet helpen met je keuzes. Ik wens je alleen veel sterkte met je beslissing en hoop dat je er de rest van je leven blij mee kunt zijn/achter kunt staan.

Er zijn genoeg jonge meiden die zonder opleiding en woning 2 kids hebben en er zijn er ook genoeg die met een een huis, partner en goede baan er niks van bakken met één kindje. Volg je hart en laat je helpen door je omgeving. Dat botsen met je moeder kan ook komen doordat jullie nu teveel bij elkaar op de lip zitten. Ze steunt je in ieder geval. Maak daar gebruik van.

Veel succes meid!

19. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    je kunt wel degelijk zwanger raken door de pil heen.ik heb dat ook gehad toen ik 24 was.en slikte hem trouw.maar als je vaak bloedingen tussen door hebt is de pil te ligt dus ja dan kun je zwanger raken

20. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Sterkte met je beslissing..!

Deel Deze Pagina