Ik kan alleen zeggen neem vooral geen overhaaste beslissingen en laat je goed informeren. Als je naar een Abortus kliniek gaat wil dat nog niet zeggen dat je daadwerkelijk hier ook voor moet kiezen. Je krijgt eerst een gesprek met een Psycholoog of medeweker van daar, spreek heel eerlijk je gevoel uit en zei kunnen jouw de wegwijzen naar een route die wellicht voor jouw de beste zou kunnen zijn. Heel veel succes met deze situatie!! Ik hoop dat je eruit komt, en vooral blijf 10000% je EIGEN GEVOEL volgen!
Ik weet niet waar je woont, maar ik werk bij een instelling waar jonge meiden kunnen komen wonen en begeleiding krijgen bij de combinatie van school/werk, kind en vrije tijd. Je huurt dan een 2-kamer-appartement van de instelling en woont ofwel binnen een project met andere jonge moeders, ofwel binnen een leefgemeenschap met andere jongeren zonder kinderen(18-30 jaar), waar ook vrijwilligers (gezinnen en alleenstaanden) wonen die een eerste sociaal netwerk vormen. Je krijgt dan eens per week begeleiding van een woonbegeleider, (of vaker als daar gezien je problemen reden toe is), en dat is meestal voor een periode van 1,5-2 jaar. Mocht je daarvoor interesse hebben, stuur dan even een PB. Voor gesprekken over wel of niet abortus en begeleiding bij die keuze zou ik naar het FIOM of het VBOK stappen. Die kunnen je daarbij goed begeleiden en samen met je kijken naar alle dingen die bij beide keuzes komen kijken...