Kan ik zelf de gynaecologie bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tgirl, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tgirl

Tgirl Lid

10 okt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag mij af....
    Ik ben zwanger van de tweede. De eerste is wegens voetligging met een keizersnede gehaald. Dus ik heb de keuze om het eerste deel van de zwangerschap bij de verloskundige te doen, of bij de gynaecologie/verloskunde in het ziekenhuis.
    Nu ben ik bijna 20 weken, en al die tijd onder controle gestaan bij de verloskundige. Dat leek me handiger.
    Maar nu heb ik (weer) een vervelend voorvalletje gehad bij de verloskundige. En eigenlijk wil ik er niet meer onder controle.
    Mijn vraag is dan ook: kan ik zelf het ziekenhuis bellen, omdat ik daar bekend ben met de keizersnede? Of moet dat via de verloskundige?

2. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Volgens mij kan je gewoon een verwijsbrief aan je huisarts vragen. Zou het zeker proberen en anders maandag zelf ff de gyn bellen en vragen hoe of wat

succes!

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Of de gyn of de ha moet je doorverwijzen.

4. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me gewoon laten doorverwijzen door de verloskundige. Ik loop zelf bij de verloskundige en zou bij 36 weken terug gaan naar de gyn ivm eerdere keizersnede. Maar heb nu in overleg met de verloskundige afgesproken dat ik eerder terug ga, omdat ik dan meer tijd heb om mijn wensen omtrent te bevalling door te spreken en zo. Dus gewoon vragen bij de verloskundige.

5. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik had hetzelfde. Helaas kun je niet direct bij de gyn terecht. Bij een zwangerschap zonder complicaties wordt je door de verloskundige bij 36 weken doorverwezen naar de gyn. Je krijgt dan van de vk een verwijsbrief.

Ik heb nu zelf 2 keizersnedes achter de rug. Bij een derde zwangerschap, waarbij ik overigens niet meer vaginaal mag bevallen, heb ik hetzelfde traject... dus weer eerst 36 weken bij de vk en dan pas naar de gyn.

Ik zit even te twijfelen of het niet 34 wkn is, maar dacht toch 36

6. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Misschien zoals Tiniedice zegt, vragen of je eerder doorverwezen mag worden. Ik mocht overigens niet eerder naar de gyn van mijn vk. Achteraf best balen, want mijn dochter was met 37 weken geboren. Ondanks diverse complicaties (te kleine placenta, slecht op gang komende bevalling + verzuring baby, bacteriële infectie... en dan ook nog eens al twee keizersnedes achter de rug), is mij tijdens de nacontrole in het ziekenhuis toch echt verteld dat ik pas met 36 weken weer wordt doorverwezen bij een eventuele derde zwangerschap. Daar baal ik op zich wel een beetje van, want ik voelde me in betere handen bij de gyn dan bij de vk.... misschien dat ik bij een derde zwangerschap och echt ga zeuren bij de vk dat ik zo snel mogelijk onder controle van de gyn wil :D

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Volgens mij moet je een verwijzing vd vk hebben...ik iig wel

8. Tgirl

Tgirl Lid

10 okt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de afdeling verloskunde van het ziekenhuis gebeld....
    Daar uitgelegd dat ik ontwijkende antwoorden krijg op mijn vragen met betrekking tot een gevonden bacterie bij de vorige bevalling. Ik slaap er slecht van, omdat ik met allerlei vragen zit en ik niet het gevoel heb dat ik er bij mijn verloskundige mee terecht kan.
    Nadat ze het 1 en ander meteen voor me uitgezocht en nagevraagd heeft, hebben ze besloten dat ik dinsdag op consult mag komen en dat ze regelen dat ze het dossier van de vk krijgen, net als een verwijzing.
    Het schijnt hier in de regio protocol te zijn dat opnieuw zwangeren in het begin van de zwangerschap gezien worden op de poli van het ziekenhuis, omdat er altijd heel veel vragen zijn.
    Ik voel me opgelucht en ben meteen begonnen met mijn vragen op papier te zetten!

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Goed zo.
    Zolang ze maar een verwijzing regelen anders gaat je verzekering moeilijk doen.. Succes!

Deel Deze Pagina