Ik heb me ingeschreven voor de zwangerschapscursus "voor en na de bevalling", bestaande uit 8 lessen voor de zwangerschap en 4 erna. Er is 1 partneravond. Daarnaast ook ingeschreven voor een voorlichtingsavond borstvoeding geven.
Ik doe aan "zwanger fit" een soort van zwangerschapsfitness onder begeleiding van een fysio. Hartstikke leuk, niet zweverig en geen partner avond. Je krijgt af en toe een gedeelte in de les informatie over puffen, bekkenbodem oefeningen en wat je partner kan doen. Eerst wilde ik op yoga, maar er bleek overal een soort zomerstop te zijn, niet handig!
Wij hebben de cursus Samen bevallen gedaan. Dit is 4 avonden samen met je partner. Wij vonden het heel erg fijn en hebben door de cursus het idee dat wij goed zijn voorbereid. Er werd veel informatie verteld, maar we hebben ook ademhalingsoefeningen gedaan. Heel erg fijn!
Ik ga as dinsdag beginnen met zwangerfit en hopelijk krijg ik dan ook weer zin in mijn hardlooprondjes. En ik wil graag vanaf 20 weken naar zwangerschapshaptonomie.
Mijn man wil graag dat we gaan zwemmen maar ik vraag me af of een cursus wel nodig is? Ik ga geen natuurlijke bevalling krijgen dat staat al vast. Ik zal ingepland worden en krijg dan misschien een ruggenprik met continu toediening van medicatie aangezien ik 3 hernia's, 4 versleten onderrug wervels en 3 versleten nekwervels heb, daarnaast ook nog fibromyalgie. Mocht mijn rug nu zo verslechterd zijn (heb al 4 jaar geen MRI gehad) dan krijg ik zelfs een keizersnede want mijn rugwervels onderin mijn rug zijn zelfs gaan vergroeien. Dus vraag me af of een zwangerschapscursus dan wel zinvol is voor mij?
Ik dans nog en ga 16 lessen zwangerschapspilates doen. Beetje om dadelijk het dansen te ondervangen, omdat het dansen waarschijnlijk niet meer zo lang kan (is nogal veel met over de grond rollen enz) en ook een beetje voor de gezelligheid. Dit was de enige cursus die in mijn woonplaats kon en ik had geen zin om ver weg te moeten.
Deze keer geen, 5e kindje, maar bij de eerste 3 zwangerschapszwemmen gedaan, heeeeeerlijk! In het dorp waar we nu wonen hebben ze dat niet, dus vandaar, anders had ik het weer gedaan.
Hier sinds vorigs week zwangerschapsyoga en vanaf de 20 wekem een cursus van zwangerschap naar ouderschap. Alleen mkssen wij se partnerles hiervan vanwege vakantie. Yoga kun je ook partnerles doen maar geen idee n og of we dat gaan doen groetjes
schrijf je nu in voor de curcus bevallen zonder zorgen regio amersfoort die je samen ...met je partner doet Kijk gerust rond op de website www.informeren.wix.com/bevallenzonderzorgen voor meer informatie en meld je aan! Veel plezier en we zien jullie graag op de cursus.
Als je wilt sporten, kan ik 'mom in balance' aanraden. Dat is sporten in de buitenlucht met andere zwangere vrouwen. Ik vind het erg leuk!