Hoi meiden, Ik had gisteren een aanvaring gekregen met mijn leidinggevende. Ik werk onregelmatig op de spoedeisende hulp en ben inmiddels ruim 16 weken zwanger. Nachtdiensten ben ik al sinds mei mee gestopt. Momenteel werk ik alleen nog dag-avond-weekend. Nou zag ik dus opeens dat ik eind oktober 10 dagen achter elkaar sta ingeroosterd, terwijl ik maar 32 uur werk! De middelste dag is een vergadering, dus daar wilde ik mij voor afmelden, zodat ik in ieder geval 1 vrije dag had. Nou gaat mijn leidinggevende daar niet mee akkoord, omdat zij vindt dat je nog genoeg vrije tijd hebt na de vergadering en je de rest van de dag gewoon vrij bent? Terwijl ik wel ruim een half uur heen en terug moet, dus het kost mij gewoon een heel dagdeel. Dat mag ik van haar niet meerekenen. De avonddiensten slopen mij de laatste tijd ontzettend en het enige wat ze daarop antwoorde was dat het geen geldige reden was om niet te komen en dat de vergadering als verplicht wordt gezien, dus ik moet gewoon komen.. Ook in november sta ik 7 dagen achter elkaar ingeroosterd, 1 dag vrij en dan weer 4! Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik heb getekend voor 32 uur, niet voor 80.. Drong niet echt tot haar door. Net geprobeerd de verloskundige hierover te bellen, maar die waren helaas maar tot half 12 bereikbaar. Weten jullie wat ik hier nou nog verder mee kan doen?
Owja en ik volg nog verplicht via hun een opleiding die ik in januari af moet ronden.. Hoe ga ik dat op zo'n manier voor elkaar krijgen?
Kijk eens in je Cao. Volgens mij mag je maar 6 dagen achter elkaar werken. Als zwangere hoef je trouwens ook geen onregelmatige diensten meer te draaien vanaf een bepaald aantal weken. Kijk even op de site van de arbo.