Ik ben even nieuwschierig hoe jullie dat hebben gedaan. En wat was de reactie van je werkgever? Ik heb het vandaag aan m'n werkgever verteld. Ik moest toch iets bij hem brengen en toen hij zat heb ik het er maar meteen uitgegeooid. Hij was ontzettend blij voor ons! Ergens had ik het wel verwacht, want ik ken hem natuurlijk een beetje, maar dat hij zo blij zou zijn wist ik niet. Mijn dag kan dus niet meer stuk. Hij maakte er echt helemaal geen probleem van! Volgens hem is er geen probleem zo groot dat er geen oplossing voor is....
Mijn baas is erachter gekomen! Kreeg op een dag ineens een kaartje: gefeliciteerd met je zwangerschap. Schrok me dood want ik wilde het nog even stil houden. Maar ik had zelf een hele stomme fout gemaakt... zette het namelijk op facebook voor mijn vrienden en kenissen en had van te voren mijn baas en collega's verwijderd, jammer genoeg 1tje over het hoofd gezien en die heeft het doorgespeeld! Anders had ik het persoonlijk aan hem verteld.
Met 6 weken zwangerschap ziekgemeld. Gezien mijn geschiedenis in zwanger zijn en verder nooit ziek zijn was de eerst vraag van mijn manager: 't is zeker voor langere tijd de ziekmelding? Gefeliciteerd hoor. Gelukkig genoeg invalkrachten (zorg) dus ook voor de manager geen reden tot stress. Gezien onze historie met miskramen leeft ze erg mee met de spanningen waarin ik zit.
Bij mijn ex werkgever was het ook geen probleem, in die 8 jaar dat ik daar heb gewerkt zijn mijn 2 kids geboren. We werken op een grote afdeling met heel veel vrouwen, we raakten achter elkaar zwanger maar er werd nooit moeilijk over gedaan. Tja, dat had je met al die (jonge) vrouwen daar. Ik ging toen gewoon naar het afdelingshoofd en vroeg of hij tijd had, daarna ging ik bij hem op de kamer zitten, deur dicht en vertelde ik gewoon het leuke nieuws
Ik zou voor een jaar in Amerika gaan wonen/werken als au pair. Maar dat ik zwanger was bracht daar wel verandering in. Ik was zo blij dat ik het iedereen verteld heb. Ik was net 5/6 weken zwanger. Ik vroeg of die even tijd had en hij zei kom maar snel even dan. Ik zei ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Toen zei hij tot mijn verbazing: Goede nieuws is je bent zwanger en het slechte nieuws is je gaat naar Amerika. Ik zei ja hoe weet je dat? Hij zei gokje. Maar ben je blij? Dus ik zei ja ik ben blij. Ging die me feliciteren. Nu zit ie steeds grapjes te maken over me zwangerschap. En me lekker te maken met biefstuk van loetje en broodjes carpaccio. Maar ach.. Ik wil 1 dag minder werken(5 naar 4 dagen) maar dat kan niet..GRRRR.. Oplossingsgericht denken doe ik dan maar..
Ik heb ook gezegd dat ik goed nieuws en slecht nieuws had. Ze wilden eerst het slechte nieuws. Nou, dat was dat ik graag een paar maanden vakantie wilde opnemen begin volgend jaar. Het goede nieuws konden ze toen wel raden, haha.
SUPER LEUK!!! dat is ook mijn idee! mijn baas weet het al. ik ben zwanger geworden door ivf en hij vroeg me hoe mn bloeduitslag was. (erg mee levend!) en toen kon ik mn lach niet inhouden! en hij was super blij voor ons! ik heb een vroege echo gehad tijdens zijn vakantie en hij wist nog wanneer het was en kreeg een bericht met veel succes vandaag! hou me op de hoogte! - echt heel tof ! en na de goede uitslag was hij ontzettend blij en wenst ons het beste ! maar,..mn naaste collega's weten nog van niets! als ik terug kom van vakantie ben ik 12.6wk en dan was ik ook van plan roze met blauwe cupcackes mee te nemen voor tijdens de koffie (doen we altijd gezamenlijk om half 10) of koekjes met roze en blauwe glazuur!
Ik heb het mijn bazen met 6 weken verteld. Mede omdat ik nooit ziek ben of naar de dokter oid moet en nu in eens 2x in 2 weken tijd naar "de tandarts" moest. Ze vonden het erg leuk voor ons en voelden het eigenlijk al aankomen. Hadden al door dat ik geen koffie meer dronk en geen sushi meer at als we dat voor lunch bestelde, haha.
Mijn directe manager vroeg of ik niet ziek ging worden toen ik net een week of 5 was en er niet uit zag vanwege extreme vermoeidheid... Ik zei nee hoor, dus hij ohhh is t dan wat ik denk dat t is... Dus ik dat denk ik wel maar hou t nog maar even voor je tot ik een echo heb gehad! Hij vond t helemaal leuk. Paar weken later vroeg onze lokatiemanager of mijn vrije dag beviel ( net partime gaan werken) dus ik zeg nou slaap lekker 's míddags want ben nogal moe de laatste tijd.. Hij oh dat heeft mn vrouw ook 3 keer gehad... (3 kids) en daarna felicitaties. Ze zijn bij mij op dit punt ook super meedenkend en flexibel. En dat had ik eigenlijk niet verwacht aangezien de rest nogal lastig is bij ons...
Mijn teamleider heb ik het met 10 weken verteld en vond het super leuk, alles is mogelijk incl. thuiswerk... ideaal! Morgen met ruim 11 weken neem ik naar werk cupcakes mee (heb ik vandaag gemaakt) met roze en blauwe marsepein bekleding en daarop roze en blauwe marsepein babyvoetjes... ben heel benieuwd.