5 Maart positieve zwangerschapstest !!!!!!!!! HELEMAAL IN DE WOLKEN !! 8 Maart Ontslag gekregen als gevolg van reorganisatie !! je wereld op zijn kop ... en nu .. ik zal vast niet zo snel werk vinden ( wie neemt er nou een zwanger iemand aan) Ik maak me zorgen .. Dit is nou niet men ideaalbeeld wat ik al die tijd had.... Maar aan de andere kant kan men geluk niet op ... ik word mama ... wie zit er nog meer in het zelfde schuitje al mij ?????
Ik heb het ook. Ik zit nu sinds begin maart thuis. Helaas is mijn man ook werkloos sinds februari. We zitten samen thuis. Ik zou zeggen wel genieten van je zwangerschap. Werk is belangrijk maar niet het belangrijkste. Als je in de WW terecht komt heb je gewoon sollicitatieplicht, ook ik met 30 weken. Wordt alleen direct afgewezen... Maar goed jij kan het nog verbergen in een eerste gesprek. Zou het tijdens een 2e gesprek wel zeggen denk ik.
ikke heb te horen gekregen dat mn contract niet verlengt word vrendlief verdient niet genoeg in zn eentje dus dst word of een uitkering of ik heb geen idee wat ik wel weet : de situatie past zich wel aan , er is altijd een oplossing.. nu ga ik gewoon lekker genieten van mn zw
Heel wijze woorden van Bhappy! Overigens nam mijn exbaas wel zwangeren aan, mij o.a en na mij een meisje dat 24 weken was. Succes en gefeliciteerd!!!!
Succes! k Had tzelfde, maar kreeg toch nog n baan... Heb t daar netjes gemeld, t zou geen probleem zijn... De 1e keer werd mn contract verlengd (2x 3 maand) en 2 weken voor mn verlof in zou gaan (had toen nog 9 weken contract) werd me mede gedeeld dat mn contract niet verlengd zou worden... De dag dat ik ben bevallen was k dus ook gelijk werkeloos en helaas nu nog steeds... Nu heb k wel de mazzel dat we kunnen leven op t loon van mn vriend, maar voor de extraatjes e.d. zou t fijn zijn als k weer aan t werk kon... Los daarvan vind k t wel lekker om ook wat meer te doen te hebben... Veel succes met t vinden van n baan!
Ik zit helaas ook in hetzelfde schuitje... Wij leven nu op het salaris van mn vriend, maar komen daar echt net (of net niet) mee rond. Al diverse keren sollicitatie brieven gestuurd, bij uitzenbureau's ingeschreven enz... maar tot op heden geen werk kunnen vinden. Morgen heb ik een sollicitatiegesprek.... ben bijna 30 weken zwanger, ik hoop zo dat ze me aannemen!
ik was net een paar maand werkloos en toen vond ik uit dat ik zwanger was nu was mijn planning sowieso als ik zwanger zou zijn ik zou stoppen en ook thuis zou blijven bij t kindje dus ik vind t niet erg... maar kan begrijpen dat t erg vervelend kan zijn ja : succes allemaal
Ik ben rond de 14 weken zelf nog geswitched van baan...! Je kon toen nog niks zien, heb ook niks verteld tijdens het sollicitatiegesprek. Je bent het officieel pas verplicht als je 6 maanden bent...! Misschien was het niet zo netjes van mij, maar ik denk vooral aan mezelf. Ik wou mezelf eerst bewijzen en het dan melden. En dat was succesvol. Ik zou dus vooral aan jezelf en je geld voor je kleintje denken en dan maar iets minder netjes. Niet alle werknemers ontslaan je op staande voet als je doorgeeft dat je zwanger bent, als het een beetje een nette werknemer is reageert hij/zij blij voor je..!!
Mijn contract werd niet verlengd nadat ik had verteld dat wij aan ICSI zouden beginnen. (Werkgever hield niet van zwangere vrouwen... Collega is op haar eerste werkdag na haar zwangerschapsverlof ontslagen) Ik heb de keuze gemaakt om voor mezelf te beginnen. Nu ik zwanger ben was ik bang dat ik geen nieuwe klanten meer zou binnenhalen. Maar niets is minder waar! Mijn zwangerschap is juist helemaal geen probleem! Het is wel iets heel anders dan een baan zoeken, dat snap ik ook wel. Maar echt... Als jij geschikt bent voor een baan, dan krijg je die echt wel. Zwanger of niet! En wat behappy zegt... De situatie past zich wel aan. Het komt uiteindelijk allemaal wel goed, linksom of rechtsom! (Want een half jaar nadat ik op straat stond werd mijn vriend ook ontslagen. Hij heeft nog geen nieuwe baan en zijn WW loopt binnenkort af. Klote en stressvol. Maar hey... Er groeit een klein kindje in mijn buik... Wat is er nou belangrijker dan dat geluk?! Dat geld en die baan, dat komt allemaal echt wel weer goed.)
Wat "fijn" te lezen dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. In 2010 ben ik gestopt met werken om voor mijn zoontje te kunnen zorgen. Dat ging financieel toen prima. Mijn man heeft een eigen bedrijf maar sinds afgelopen december zitten we even in heel zwaar weer. Er komt gemiddeld per maand 800 euro binnen en aan vaste lasten gaan er per maand ongeveer 2300 euro uit. En dit is nog zonder levensonderhoud. Dit is de laatste maand dat we rondkomen van ons buffertje. Het ziet er wel weer positief uit maar het is nog niet duidelijk of dit volgende maand zal zijn of mss pas over 3 maanden. Ik ben bezorgd, heel bezorgd. Mijn man is positief. Het zullen mijn hormonen wel zijn. Ben zo blij met deze zwangerschap maar er hangt een grote zwarte wolk boven me. Iedere dag huil ik me kapot. Je wil niet weten hoe ik eruit zie. Ipv een stralende zwangere vrouw loop ik met een verlopen gezicht vol dikke wallen van het huilen. Ik probeer ondertussen een baan te vinden maar ben al meerdere keren afgewezen. Mijn man probeert ook een baan te vinden om dit naast zijn bedrijf te gaan doen. Helaas nog zonder succes. Maar jullie spreken mij moed in. Het komt vast allema goed, linksom of rechtsom. K.. geld!! Moet meer genieten van mijn zwangerschap. Dat ontneem ik mezelf nu omdat ik bang ben dat de weken té snel gaan en ik straks nog helemaal niet klaar ben voor de komst van ons kindje
heftig verhaal voor mij waar ik liever niet over praat mijn baas wist dat ik zwanger was/ben en heeft er gruwelijk misbruik van gemaakt ontslagen zat in de ww en nu in de ziektewet
Als ik al die verhalen zo hoor ben ik toch super blij dat ik zelfstandig ben. Ok, ik zal wel wat projecten mislopen omdat ik til en hefwerk doe, maar er zijn ook veel projecten waar de rest van de ploeg gewoon even bijsteekt. En na de zwangerschap ga ik gewoon lekker weer aan het werk. Ik moet alleen zien dat ik er niet té lang tussenuit val, anders moet je weer even knokken om projecten vast te krijgen. Maareuh, ze mogen toch helemaal niet ontslaan over zwangerschap?? Ze mogen dat zelfs niet vragen op een sollicitatiegesprek, ik zou zeggen buik verstoppen en gewoon gaan, en als ze het vragen heb je het recht om te zwijgen, of zelfs nee te zeggen. Als ze later boos zijn hebben ze geen poot om op te staan, het mag niet gevraagd worden, en daarmee uit. Maar 2300 vaste kost per maand?? Wauw... dat is best veel seg. Wij zitten samen aan een 1100 per maand zonder inkopen, wat zit daar bij jullie dan allemaal in? (ik reken hier wel niet de jaarlijkse kosten bij zoals verzekeringen, ziekenkas, enz)
Nee, dat mag niet. Maar je kan niks bewijzen... Bij mij ging het om een jaarcontract en dat kunnen ze zonder opgaaf van reden beeindigen. Ze gingen me wel vertellen waarom het was, maar ook na meerdere keren navragen konden ze me niet uitleggen waarom. Ik had aantoonbaar goede resultaten, paar grote contracten binnengehaald, omzet aanzienlijk gestegen (op bepaalde onderdelen verdrievoudigd zelfs), lag goed in de groep, goede beoordeling gehad (4 weken voor ontslag!!) Nee... Het enige aanwijsbare was dat ik bij mijn baas had aangegeven dat wij met ICSI gingen starten en ik daardoor regelmatig afwezig zou zijn... Mijn collega kwam terug van haar zwangerschapsverlof, om haar bureau helemaal leeggehaald en opgeruimd terug te vinden. Al haar persoonlijke spullen waren weg. (weggegooid dus) Drie kwartier later stond ze buiten, niet eens een handdruk van de directeur gehad, alleen de mededeling dat ze ontslagen was. Terwijl dat wettelijk dus helemaal niet mag. Advocaat erop gezet en zelf heeft ze er nog redelijk wat uit gehaald. Maar goed... Het kan dus wel dat je zo'n werkgever treft! Bij mij was het vertrouwen in werkgevers dusdanig verziekt dat ik echt niet meer voor een baas wilde gaan werken. (De afwikkeling is namelijk een heeel erg gedoe geweest, met op mijn laatste werkdag nog een dikke boete gekregen omdat ik een leaseauto had en ze kleine lettertjes in het contract hadden) Ik ben voor mezelf begonnen... Bedrijfsplan lag al klaar want dat was ik al veel langer aan het uitwerken. Geen moment spijt van gehad!
Ja ik ken het, bij m'n vorige zwangerschap geen contractverlening.....en ik wil je best opbeurende woorden geven, eerlijk waar, maar het heeft mij een bak stress gegeven. We kunnen de hypotheek niet betalen zonder mijn loon, dus er zat behoorlijk druk achter. Dus hoop dat die situatie voor jullie anders is en dat je de boel even de boel kunt laten en kunt gaan genieten.
Ik zit ook thuis, al vanaf januari, verveel me rot...je hebt dan helaas de tijd om te piekeren. En daar word je niet vrolijk van tijdens een zwangerschap. Soms kan ik zo ineens huilen om de situatie en voel ik me heel rot. Ik zit in de ww en ben 30 Weken zwanger, solliciteren doe ik niet ze nemen me toch nergens aan, en heb nog niks gehoord van mijn werk coach.. Het is vervelend wand ik verlang gewoon naar werk momenteel..thuis zitten is ook niets
ook ik moet van baan wisselen hoe ik zwanger ben. ik kan mijn werk niet doen wegens veiligheidsredenen. ben nu dus druk aan het solliciteren. ik vertel er niet bij dat ik zwanger ben. hoeft ook niet tot zes maanden. er zijn maar weinig werkgevers die een zwangere vrouw aannemen. en aangezien ik op nul uren contract werk heb ik geen recht op ww als ik stop. wil dus gewoon aan het werk tot ik met zwangerschaps verlof mag. want na mijn zwangerschap ga ik gewoon weer doen wat ik nu ook doe. succes allemaal
goede middag dames, ik heb gelukkig nog werk, maar het gaat niet goed met mijn werkgever (financieel). er worden veel contracten niet verlengd, ik ben 20 apil uitgerekend en 16 augustus verloopt mijn contract. ik ga ervan uit dat ik ook weg moet, ik heb besloten om dan thuis te blijven en voor mijn kind te zorgen, we redden het net wel net niet op mijn vriend zijn salaris(hij is eigen baas en werkt in de bouw en dat ligt aardig plat) maar er bestaat een uitkering voor thuiszittende moeders, mijn cshoonzus heeft dat ook ik weet er verder niet het fijne van daar moet ik tzt nog achter aan. misschien een tip voor jullie het is niet veel maar wel iets extra's waardoor het misschien net wat minder stressvol is. groetjes wendy
Dat klopt niet hoor, je hebt wel recht op ww. Als je van de 39 weken er 26 hebt gewerkt krijg je ww over het gemiddelde van de uren die je in die tijd heb gewerkt. ik zou het dus wel aanvragen als ik jou was!
Hoi, Als jij iets meer weet over die uitkering zou je dat hier dan willen melden? Ik ben daar ook zo lang mee bezig geweest maar niemand kan me verder helpen helaas. Dus.....ik hou me aanbevolen!!!! Groetjes