Hallo, Ik heb op 1mei een half jaar contract gekregen. Mijn contract gaat zeer waarschijnlijk niet verlengd worden. Nu ben ik uitgerekend op 25 sept. Krijg ik tot november wel gewoon salaris? Het is een baantje in de schoonmaak van 4u in de week. Zou ik dan toch recht hebben op een uitkering na mijn zwangerschapsverlof en beëindig van mijn contract?
Beste Roomijss, Je wilt weten of je tot november wel gewoon salaris ontvangt. In vele gevallen is het zo dat je loon wordt doorbetaald tijdens je zwangerschapsverlof. De zwangerschapsuitkering (WAZO) wordt dan via de werkgever betaald. Het is ook mogelijk dat de WAZO rechtstreeks naar jou over wordt gemaakt. Eindigt je contract tijdens WAZO? De werkgever geeft voor je door dat je contract is beëindigd. De betaling zal dan ( als dat al niet het geval is ) naar jou worden overgemaakt. Weet je zeker dat je werkgever je geen contractverlenging wil geven? Ik adviseer je hierover met je werkgever in overleg te gaan. Heb je na je WAZO geen dienstverband meer? Dan is het mogelijk om een WW-uitkering aan te vragen. Actuele informatie over de voorwaarden van de WW, vind je hier. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare