sterkte mamab wat verschrikkelijk!!! , ik hoop dat je alles een plekje kunt geven , en tuurlijk kan je hier alles kwijt , en gewoon blijven meelezen , sterkte!! en een dikke knuf!
Lieve MamaB, wat en treurig verhaal. Fijn om te lezen dat je de draad weer een beetje op aan het pakken bent. Het zal nog wel even duren voor je het een plekje hebt gegeven. Hele dikke knuffel! Ik weet een heeeeel klein beetje wat je door hebt gemaakt. Miskraam met 5 weken zwangerschap. Is natuurlijk niet te vergelijken met 6 weken langer blijdschap, groeien en verheugen. Het vruchtzakje kwam bij mij gelukkig vanzelf los. Ik kom net bij de verloskundige vandaan waar ik een controle echo heb gehad. Ik ben helemaal 'schoon'. We hoeven ook niet te wachten op een menstruatie. Kunnen deze maand er gewoon weer voor gaan.
Ik had ook niet eg symptomen hoor , beetje last van hoofdpijn en veel meer puistjes dan normaal.. Dus kan maar zo Of ik me al anders voel? Ben erg moe op het moment, maar niet misselijk (gelukkig)
Pfff.... ik mag morgen naar de tandarts!! Door al het overgeven en slecht kunnen poetsen door de misselijkheid heb ik nu kiespijn!! Ik ben ook geen held, brrrrr!! Hopelijk heb je er snel geen last meer van! Ik kon ook niet wachten tot het 'klonk' alsof je al lang zwanger bent !! Ik moet wel zeggen dat het vanaf 14 weken ineens allemaal supersnel ging, qua groei van mijn buikje en toen ook ineens de bewegingen daarin . Daar ben je bijna..... Hier morgen 'al' 17 weken!!! En jáááá!!!! Hier ook nesteldrang!!!! Ik ben normaal gesproken een onwijs 'bewaarderig' typje, kan niks wegdoen!! En nu??? Ik MOET plek maken voor de baby!! Alle zooi de deur uit!!!!!! Omdat ons huis te klein is, ben ik ook de spullen al aan het inpakken die we niet wegdoen, maar op dit moment niet gebruiken. Volgende week hebben we een opslagbox tot onze beschikking, dus weg met alle overbodige spullen! Zodra er ruimte is ontstaan, mogen we lós!!!! Kleurtje/behangetje op de muur, babyhoekje inrichten, shoppen, shoppen, shoppen!!! Wat wel handig is, is dat we maandag a.s. onze pretecho hebben, kunnen we ook nog 'ns gericht gaan shoppen!! Ik kan niet wachten!!!!!!!!!!!! Verder helaas wéér stevige buikpijn! Heb vanmorgen paracetamol genomen en ben een paar uurtjes gaan werken, maar rond half 4 kwam het weer terug. Het is een soort pijnlijk opgeblazen gevoel (darmen?) in combinatie met een zeurderig/ stekend gevoel in mijn zij (banden?) Als ik zit heb ik er niet zoveel last van, maar des te meer als ik sta of loop.... Loop écht krom!!! OEF!!!! Herkent iemand deze pijn??
@ rozanna dat klinkt niet best ik had het ook wel , maar niet om krom van te lopen , wat zegt je vk??
Gisteren de VK gebeld omdat ik steeds tijdens het werken/klussen zo'n hard gevoel in mijn buik kreeg. Ik moest me vooral geen zorgen maken, de baarmoeder is een spier die 'mee gaat werken' als ik me ga inspannen, typische 'groeipijntjes'. Nu voelt het meer opgeblazen... Op internet vond ik deze omschrijving: Vooral in het begin van de zwangerschap kan je last krijgen van je darmen. De hormonen die worden aangemaakt zorgen ervoor dat de darmen wat 'lui' worden: ze werken minder efficiënt. Er ontstaat een verstopping met buikpijn als gevolg. Een andere reden voor buikpijn is de groeiende baarmoeder die de darmen aan de kant duwt. Dit kan een soms stekende pijn veroorzaken. Vaak voel je even een korte felle steek, soms een zeurderig gevoel. Je voelt je vaak ook opgeblazen, vooral aan het begin en tegen het einde van de zwangerschap. En deze: Een opgeblazen gevoel kan veroorzaakt worden door het hormoon progesteron of doordat jouw baarmoeder tegen je maag en darmen aan drukt. Progesteron is een zwangerschapshormoon dat er voor zorgt dat jouw spijsvertering langzamer gaat lopen. Dat is goed omdat je darmen dan meer tijdn hebben om waardevolle voedingsstoffen uit het eten te halen. Zo weet je zeker dat je baby genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Het nadeel is dat er ook meer gas in de darmen wordt gevormd wardoor deze opzetten. Dit zorgt voor het opgeblazen gevoel (je darmen worden letterlijk een beetje opgeblazen !) Later in de zwangerschap, als je baarmoeder verder groeit, kan je baarmoeder tegen je darmen gaan drukken. Dit zorgt er voor dat je darmen nog langzamer gaan werken waardoor je nog meer last kunt krijgen van een opgeblazen gevoel.
@mamab ook hier heel veel sterkte toegewenst! @droppie drie fijn dat jullie direct weer verder kunnen @rozanna veel succes bij de tandarts had ook wel last, maar niet zodanig dat ik krom liep
@hier het enige wat ik beetje heb is gevoelige onderbuik/baarmoeder bij rolf was ik echt supermisselijk, blij langs de ene kant dat dit nu niet zo is, was echt ellendig, maar ergens maakt het me wel beetje onzeker
@ Liesl: De eerste 2 weken van mijn zwangerschap (t/m 6,5 week) was ik ook niet misselijk, ik wilde zo graag 'iets' voelen waardoor ik zekerheid had over een goede zwangerschap... Totdat ik werkelijk spuugziek werd, toen wilde ik dat ik dat niet gewenst had... Geniet nog maar even dat je je goed voelt, hoop van harte voor jou dat het zo mag blijven hoor!!!!
Hoef je niet onzeker van te worden hoor Liesl, elke zwangerschap is weer anders. Bij Marije was ik misselijk van week 6 tot 13. Af en toe overgeven maar het was te doen. Bij Jasper was ik kotsmisselijk van week 4 tot 16. Heb het toen best vroeg moeten vertellen op het werk, want het was gewoon niet meer te doen. Dus.... misschien krijg je dit keer een meisje?
Liesl, je moet trouwens wel wat doen aan de kleur van je banner; hij is niet te lezen! Of het ligt aan m'n oude vermoeide ogen...
Nope, k kan m ook moeilijk lezen! Meiske, sterkte, wat zwaar zeg! Dikke knuffel. Rozanna, leuk dat je lkkr aan de shop kan binnenkort, veel plezier. En spam vooral je aankopen Angelique, al bijgekomen van t goede nieuws?
Hi meiden. Even kort, ben gesloopt na wederom een week werken zonder mn collega. Gaaaaap* gefeliciteerd angelique met je positest! Samsie wil jij het lijstje nog een keer bijwerken nu we weer roze erbij mogen zetten? Dikke knuffel mamab, wat een heftig verhaal. . Heb mn ei nog niet ontdekt, met ml had ik afgesproken dat we deze ronde zonder ovutesten zouden doen..
Joepie. Gefeliciteerd angelique. Nu lekker gaan genieten! Wat een heftig verhaal mamab. Heel veel ssterkte voor jullie beiden en een dikke knuffel.
Doe ik morgen gelijk even meis! Jij maar lekker rustig aan . Heb je op het werk al aangegeven dat het niet te doen is zo? Pas goed op jezelf hoor! Afgelopen voorjaar heb ik hetzelfde gehad en mezelf een aantal maanden flink over de kop gewerkt....heeft me flink wat energie gekost! Hoop dat jij snel hulp hebt. Dikke knuff!
@ Derde en DeBJjJ: hier ook moeilijk hoop houden.... Na 2 maanden te twijfelen ivm met nieuwe baan gaan we er nu toch weer helemaal voor (en tijdens die 2 maanden stiekem ook een beetje) en we zitten nu alweer in ronde 7... Ik probeer het te wijten aan het feit dat vl veel in het buitenland zit en klussen rond ei niet altijd mogelijk is, maar toch... Als ms weer komt, is het steeds een groter dipmoment:x!
Ha dames, ondertussen weer afgemeld voor de fb pagina Vond t niet prettig dat t zo dichtby komt. Begrijp me niet verkeerd, vind dit forum ideaal om alles te delen en te lezen. Maar facebook is voor my toch alleen voor de dagelijks dingen met vrienden. Heb ook niet jan en allemaal op fb. Maar goed we gaan hier gewoon verder. Angelique gefeliciteerd! Mamab, heftig verhaal zeg, hoop dat je t kan verwerken en af kan sluiten en mag richten op een nieuwe zwangerschap. Derde, succes met de laatste loodjes, hoop dat je gauw in je opgeknapte kamer mag zitten! @hier top nieuws, vandaag is ons bod geaccepteerd en mogen we ons stiekem een huizenbezitter noemen. We wonen nu namelijk in een chalet, kijk er enorm naar uit. Echter zit ik nu in me vruchtbare periode maar door alle drukte komt het er maar niet van om te klussen. Juni krijgen we de sleutel dus het zou ook niet heel erg zijn om wat later zwanger te worden.