Kokosnoot fijn dat je de vk te pakken kon krijgen. Nu op naar maart. Jabinca wat vervelend. Wij hadden het destijds ook, huis verkocht en nieuwe hypotheek nog niet getekend. K was toen 30 weken zwanger. Hebben jullie alles voor je nieuwe woning getekend? Sterkte! Beccy, kun je deze x wel weer gewoon bevallen? Of mag dat niet na een kz? Liesl, wat een rottijd! Hoop dat je een beetje tot rust kan komen.
Ik heb uiteindelijk via internet een afspraak gemaakt. Even ter info voor onze FB-loze dames: het lijkt ons leuk om (met degene die dat leuk vinden/tijd hebben) met z'n allen een keer af te spreken. Het idee is een high tea ergens in februari. Stuur even een pb als je dit leuk lijkt!
Ja mag gewoon vaginaal bevallen.. vorige keer was een stuit en prematuur... Moet deze beeb natuurlijk wel met de billen omhoog liggen..
Weet iemand hoe dat zit is het zo met ovu test als je twee streepjes hebt dat het alleen die dag is dat het raak is?
Volgens mij is het zo dat je 24-48 uur na je piek (je piek is op de dag dat je het donkerste teststreepje hebt) je eisprong hebt. Bij mij was woensdag mijn piek en aan de steken in mijn buik te voelen donderdag de eisprong. Omdat de zaadcellen nog een stukje moeten zwemmen, wordt aangeraden op de dag vóór je eisprong te klussen. Maar de zaadcellen kunnen en paar dagen overleven in je lichaam, dus een paar dag ervoor zou ook kunnen leiden tot een bevruchting... Ik hoop dat je hier want aan hebt!
Wat een naar bericht. Hoop voor jullie dat het huisje evengoed door kan gaan. Wat onze tussenpersoon toen zei was dat ze in het begin om je hypotheek te krijgen je salaris controleren, maar daarna niet meer. Dus wat dat betreft alleen maar goed. Wat fijn beccy dat je bij de tweede wel via de normale weg mag bevallen. Hopen voor jou dat de kleine beeb ook een beetje mee werkt. Hier dinsdag controle bij de vk gehad. Schrijf dit nooit bij de data omdat ik dit minder spannend vind. Alles prima. Over 4 weken word ik geprikt op de rhesusfactor. Nu een folder mee gekregen met jip en janneke taal wat dit inhoudt. Was wel mn eerste 3 kg aangekomen. Nu druk met de voorbereidingen van mn verjaardag die ik zondag vier (ma jarig) en wil nog zoveel. Kapper, kleding, vlaai, boodschappen, huis. Pfff. Maar eerst nog maar ff proberen te slapen...
@elsjuh, dacht ook net zoals kokosnoot @meiske nog veel werk voor de boeg veel succes met de voorbereidingen, en die 3 kg, is toch nog niet zo veel, valt mee nu ben ik nog niets bijgekomen, maar bij Rolf zat ik bij 20 weken al aan het dubbele van jou
Ooh Liesl...sterk ben je hoor! Dikke knuff meis! En Beccy wat fijn dat je nu wel alsnog natuurlijk mag bevallen! Meiske nog maar 3 kg? pfff....ik wou dat ik nog maar net 3 kg was aangekomen! Ik 7 februari weer op controle maar heb nog niets gehoord over het prikken op die rhesusfactor. Is dat standaard?
Nee schijnt niet standaard te zijn. Op t moment dat jij rhesus negatief bent, gaan ze prikken om te kijken of he kindje niet toevallig positief is (vanuit je partner). Anders zou je lichaam antistoffen aan kunnen gaan maken tegen het kindje. Maar de vk had het in 3 jaar nog nooit meegemaakt dat het zo was.
Ok, dit wist ik dus niet maar schijnbaar heb je tijdens de zwangerschap nog bepaalde rechten op je werk en wel de volgende (wel in goed overleg met de werkgever, maar je hebt er wel recht op): regelmatige werktijden en rusttijden; extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd); een geschikte, afsluitbare ruimte om te rusten (met bed of rustbank); geen onregelmatig werk, overwerk en nachtdiensten; noodzakelijk zwangerschapsonderzoek als dat onder werktijd plaats moet vinden. Uw loon wordt doorbetaald voor de duur van het zwangerschapsonderzoek en de reistijd. Vooral van de extra pauzes en een geschikte ruimte om te rusten was ik niet op de hoogte. Hmm... denk dat ik maar eens met mijn manager moet gaan babbelen want dat vertelt je werkgever je natuurlijk niet, ook al moet ik zeggen dat mijn manager erg coulant en meedenkend is. Een extra uurtje rust lijkt me niet zo verkeerd.
Hhhmmm, even een vraagje: ik heb een paar weken geleden met vriendinnen afgesproken om zaterdag a.s. naar de sauna te gaan. Nu lees ik dat het wordt afgeraden in de eerste drie maanden van je zwangerschap naar de sauna, omdat de temperatuurschommelingen schadelijk kunnen zijn voor de ontwikkeling van het embryo.... Weten jullie of dit waar is?? Ik heb net een mailtje gestuurd naar de vk, hoop dat ik morgen een reactie krijg (en anders loop ik er morgen even langs, ik werk in het ziekenhuis een verdieping lager). Als de sauna idd wordt afgeraden, wat moet ik dan als reden geven dat ik toch niet mee kan??? Ik weet dat het me erg kwalijk zal worden genomen als ik afzeg....
dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik neem met zoiets geen risico ik zou niet gaan, maar ik ben bijvoorbeeld ook zo'n muts die geen nagellak meer draagt of gezichtscrème opdoet ben een beetje te dus ik ben misschien ook niet diegene die je vraag moet beantwoorden hopelijk weet de vk snel een antwoord en anders kan je je toch ziek melden?
Ik denk dat ik ook niet in de sauna ga... Wil idd het risico niet nemen! En nu ik dit weet, zit ik dan toch niet lekker ontspannen. Ik wil me niet ziek melden, dus ben nu aan het kijken wat ik daar nog meer kan doen... Ik zit te denken aan een massage, kruidenbad... Ik weet alleen niet wat ik moet zeggen waarom ik de sauna niet in ga. Miss dat ik idd ziekjes ben en ik de hitte niet zie zitten. Hoop dat ze dat geloven!
mmm als je wel gaat maar enkel de sauna vermijdt, zal iemand het misschien wel raden, denk dat het beetje opvalt dan
Ik hou ook erg van de sauna maar heb het gedurende de zwangerschappen helemaal niet gedaan ... Ook niet na de eerste drie maanden... Wilde geen risico lopen met mijn kindjes 😄 Maar ik gebruikte wel gezichtscrème hoor liesl 😜
Kokosnoot, je kan ook verzinnen dat je de dag ervoor flauw bent gevallen en daar erg van bent geschrokken. Dat je nu de hitte vermijdt om te voorkomen dat je nog een keer van je stokje gaat. Zoiets... Nog een paar weekjes inventief zijn!
De uitnodiging voor de High Tea is verstuurd. Ik heb nog niet alle emailadressen, dus als je de uitnodiging niet hebt ontvangen en deze wel graag wil krijgen, stuur mij dan even je email in een pb!
Hee meiden! Kwam dit clubje tegen en was toch wel benieuwd of degene die nog niet zwanger zijn dit herkennen. Ik ben ook in augustus gestopt net de pil. Nog niet zwanger en mijn cyclussen zijn nog steeds onregelmatig. Het begint steeds meer te knagen dat het niet wil lukken. Het is nog niet zo lang maar voor mijn gevoel duren die onregelmatige cyclussen oneindig! Begin een beetje gefrustreerd en verdrietig te worden erdoor. Ik wil het zo graag! Zou een tweede wondertje er niet meer inzitten voor ons? Zouden we die bijzondere tijd niet nog eens mogen meemaken? Ik weet dat het opzich wel meevalt met hoe lang we bezig zij maar dit is hoe ik me op t moment voel...herkenbaar? Het helpt ook totaal niet dat de eerste in een keer raak was en nu zo'n beetje iedereen om ons heen zwanger wordt! Zo.....dat lucht op
Wat betreft de sauna. Heb ik toendertijd ook aan de vk gevraagd. Als je voor die tijd ook al naar saunas ging was dit geen probleem. Echter als je nog nooit ggeweest bent, niet aan beginnen. Ga niet in de heetste saunas, maar kies de iets minder warme. En ga niet langer dan 10-15 minuten. Dan kon het geen kwaad. Zorg dat je naderhand goed afkoelt, maar niet van heel warm ineens in een dompelbad. Wij zijn nu verschillende malen geweest, en blijf het echt heerlijk vinden. De kleine is er niet slechter van gerworden. Ik zou zeggen, gewoon gaan.