Lilifee dikke knuf meis... Zie dat ik bovenaan sta, maar ben ongie geworden... nieuwe nod is 1 november Ga vandaag lekker crossen met mijn paardje even mijn zinnen verzetten.. En heb gister van mijn vriendin een maansteen gekregen, ben benieuwd of het zalhelpen..baadt het niet schaad het niet..zij was de eerste ronde zwanger terwijl ze bij de vorige 3 jaar bezig zijn ggeweest...toeval??
@derde,balen dat er zoveel stress is thuis. Werkt ook niet bevorderlijk op je eigen gemoedstoestand. Sterkte en nog ff doorbijten. @mammab, beetje laat maar nog gefeliciteerd met je zoontje. Hoop dat jullie een leuke verjaardag gehad hebben. @lieslvdb, spannende tijden. Hoop dat er snel weer eentje terug geplaatst kan worden. Duim duim.... @hier. Dinsdag de echo en begin het toch wel spannend te vinden. De rest vd week gaan we het de familie vertellen. Ouders krijgen een fotolijstje met daarin het gedicht: je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, in mei word ik geboren. Mag ik dan in dit lijstje misschien? En een boekje met opa/oma vertel eens. Broers/zussen krijgen een voorleesboekje met de tekst: ga naar vast oefenen want in mei kom ik naar je luisteren. Mits alles goed is dinsdag natuurlijk...
Jammer Beccy! Hopelijk helpt de maansteen en is het volgende ronde raak! Dan staan nu Elsjuh en Liesl bovenaan, kunnen jullie de testdrang weerstaan? Rozaly, hopelijk snel weer zo'n prachtige foto! Heel bijzonder dat jullie het vroegste begin van je zoontje op foto hebben. Op naar de volgende! Meiske, veel plezier deze week met de echo en het inlichten van de familie. Zulke mooie momenten... Dat voorleesboekje ga ik onthouden, erg schattig! Even iets HEEL anders. Met kerst komt waarschijnlijk de hele familie hier eten: 21 volwassenen en 7 kinderen. Iemand tips hoe ik voor iedereen tegelijkertijd warm eten op tafel krijg?!?
Zorg voor makkelijke en kleine gerechten die je in de oven warm kunt houden en op tafel kunt warm houden op rechous (warm houd plaatjes met waxinelichtjes) Voor kinderen eenvoudige gerechten als knakworstjes in bladerdeeg / aardappel kroketten/ etc. Stokbrood op tafel met tappenade of kruidenboter kan evt. om de tijd tussen het opdienen van het volgende gerecht overbruggen. Succes en heel veel plezier!
Even snel tussen de visites door Allemaal bedankt voor de felicitaties! Finn is pas maandag jarig hoor, maar we vieren het vandaag en morgen. Hij ligt nu even lekker op bed zodat hij ervstraks weer tegen aan kan Oeh, zoveel personen Droppie drie. Ik ben helemaal geen keukenprinses maar sluit me volledig aan bij de handige tips van Seit Lillifee, hoe gaat het met jou? Fijne zondag!
nou het is wel moeilijk hoor,maar lichamelijk heb ik niks waarvan ik denk van tja misschien wel.... ik hoop ook zo dat het eens aan mag slaan bij ons! ik ben eigenlijk al vanaf mei van de pil af....
Best rustig hier?! Beccy, balen van je ongi! Ik duim dat deze ronde raak mag zijn! Mamab, alvast gefeliciteerd met de kleine! Erg leuk altijd, en als ze wat ouder worden is het kadootjes uitzoeken helemaal leuk! Mijn oudste van bijna 5 heeft al heel wat kruisjes in de speelgoedboeken gezet voor zijn verjaardag en de sint hij kan niet wachten! Meiske, spannend hoor de echo, blijft bijzonder, maar ook beetje eng! Ik had dezelfde tekst in een fotolijstje toen we het onze ouders vertelde van de jongste! Vonden ze erg leuk! Droppiedrie, ik zou al niet weten hoe ik voor acht mensen zou moeten koken, laat staan voor zo'n grote groep!!haha, dan zou ik catering inschakelen! We hebben nu even weer wat meubels beneden, dus we kunnen vooruit. Het is wel koud zo op die vloer, dus ik hoop dat het tot eind november even niet gaat vriezen De lucht is wel geklaard nu gelukkig tussen ml en mij. Ik zal er vast nog wel eens even op terug komen, want ik kan dit soort dingen maar moeilijk loslaten. Zo lijkt nu ook dat mijn man in de week dat de nieuwe vloer eindelijk komt vijf dagen naar parijs te moeten voor zijn werk, zucht!!! Zit ik dus alleen met de kids in de bende of het wordt pas december voor we de nieuwe vloer krijgen, brrr.... Nou ja, vanavond moeten we het maar weer even gezellig maken, hoop dat eht dat het deze ronde gaat lukken. Ik sta er gelukkig wel veel relaxter in als vorige rondes, dus wie weet helpt dat??? We worden net uitgenodigd voor een bakje bij de buren, dus ik ga er vandoor...
Je kan iets met stoofpotjes doen ? Dat heeft iedereen gelijk . Of kalkoen kip of wat dan ook, met rode kool verschillende aardappeltjes .
@droppie drie, heb eigenlijk blijven doortesten met de ovulatietesten, met gedacht je weet maar nooit late eisprong, maar ik denk, moest ik zwanger zijn dan zou die test ook positief uitslaan en dat doet die niet, dus hier niks hoor zo veel volk voor het eten pffffffffff, koud voorgerechtje of zo, en dan misschien stoofpot of een grote kalkoen in de oven of zo, of catering (zou ik ws ook wel doen) @derde blij dat het wat geklaard is maar nu ga je er dan alleen zitten in die bende en dan nog maar pas vloer in december, niet leuk voor je @beccy knuffel
Droppie Drie: Menu idee voor kerst (met veul man ) vooraf: verse (tomaten-)groentesoep met stokbrood en kruidenboter/tappenade tussengerecht: pasteitje met kipragout hoofdgerecht: aardappelkrokketjes / ovenschotel (aardappelanders) met 3 soorten groenten (boontjes / brocolli / spruitjes) en 2 soorten vlees (of vis en vlees variërend naar keuze? vis is wel bewerkelijk..) nagerecht: ijs ik kook elk jaar voor een groep van inmiddels 12 personen en Ties en is best te doen, als je de boel maar vooraf goed voorbereid, waardoor het 'slechts' een kwestie is van warm houden in de oven op ± 100 graden soep kun je de ochtend vers maken en kort voor het geserveerd wordt opwarmen en vervolgens opdienen met een stukje stokbrood. Stokbrood tijdens het opwarmen van de soep, afbakken, waarna het overige eten in de over warm gehouden kan worden. (kwestie van temperatuur terugdraaien en voilá) aardappelkroketjes zijn binnen 5 minuten afgebakken (tip: tijdelijk een friteuze van iemand lenen, zodat je er 2 tegelijk aan kunt zetten en alles kunt afbakken!) vlees idem in de ochtend gaar braden en in de oven warm zetten voordat je het opdient. Als je meerdere rechauds op tafel zet, dan kun je het eten redelijk warm houden op tafel (deze zijn regelmatig bij de kruidvat in de aanbieding voor 5euro! hier kun je een normaal formaat opdienschaal op kwijt (voor bijv. 3 soorten groenten of 2 soorten vlees)
@ droppie drie , ik heb geen tips , ben een werkelijke keuken RAMP @ liesl niet iedereen reageert positief op een ovutest als die zwanger is hoor zo ik ga weer lekker bank hangen en giga lekken van onderen !! Slaaplekker alvast dames!
Wauw dames....weer gezellig bijgekletst @Liesl...niet alle ovu testen zijn positief als je zwanger bent hoor! Misschien toch ook een normale test doen? @Elsjuh...spannend meis! Ik duim voor je! @Beccy.....wat rot! op naar een volgende mooie roze ronde! @Derde....fijn dat de lucht geklaard is tussen jullie en deze ronde niet verloren gaat! Ik duim voor nog een vriesvrije november voor jullie! @Droppiedrie....en ik maar denken dat ik het druk heb met kerst! (Gezin van 11 personen en met aanhang 15 personen) ik heb twee ovens die ik kan gebruiken dat scheelt wel. Ik denk dat een goede voorbereiding en wellicht een dag van te voren al bepaalde dingen klaarmaken heel veel helpt! Succes meis! @MamaB.....gefeliciteerd met de kleine man! Hoe voel jij je verder? @Meiske.....ook iets beter in je vel? Dinsdag schiet al aardig op! Spannend hoor! @Seit en DeBJjJ...hoe gaat het verder met jullie? Hier toch stiekem blij dat we zaterdag naar huis gaan! als je niet helemaal fit bent dan is thuis toch de beste plaats. Ik heb hier wel genoten hoor! Maar al die etensluchtjes overal zijn me gewoon teveel. Inmiddels op advies van de VK dagelijks een zakje ORS om aan te vullen. Ben teveel afgevallen al hopelijk gaat het nederlandse eten mij beter af! Nog 8 dagen....en dan mogen ook wij ons kleine wondertje zien! Ik hoop zo hard op een mooi kloppend hartje! Nog een paar dagen..
Seit, fantastisch! Thanx voor de tips! Is voor het eerst dat ik voor zo'n grote groep kook, maar zo te lezen heb jij er ervaring mee! Samsie, kan me voorstellen dat je uitkijkt naar thuis zijn. Hoewel de lucht van hollandse stamppot ook niet altijd ideaal is. Sterkte en niet teveel afvallen hoor!
@samsie ja hopelijk gaat het met het gekende eten beter, want je moet goed sterk blijven hé ik reageerde positief met deze testen een heel aantal dagen voor nod bij rolf, maar dat is het niet alleen, voel me niet zwanger, wacht gewoon nog even af, heb nu ook banner op 'normale' cyclus, terwijl mijn vorige veel langer was, dus wacht af tot 31 dagen
Samsie, kan me voorstellen dat je nu liever thuis bent! Probeer toch nog even te genieten van je vakantie, kun je je straks tegoed doen aan het hollandse eten! En als je dan thuis bent is je echo bijna, spannend zeg! Liesl blijf toch voor je duimen, je weet maar nooit, sommige vrouwen voelen helemaal niks en elke zwangerschap is anders. Maar kan me voorstellen dat als je echt voelt dat het niet raak is dat je er dan niet meer in gelooft hoor. Ik had het vorige ronde ook, was er gewoon van overtuigd, toch wel een vroege test gedaan voor de zekerheid en die bevestigde mijn gevoel. Gisteren weer geklust. Het zou kunnendat vandaag mijn ei is als ik weer mijn 24 dagen cyclus heb, maar vorige maand was ie 27 dagen, dus het kan ook nog een paar dagen duren vor mijn ei springt. Ik heb bewust geen ovutesten gedaan deze ronde, maakt me alleen maar onzeker. Ik heb nu wel wat krampjes, maar kan ook het groeien van de follikels zijn. In ieder geval morgen zeker ook nog klussen en misschien vanavond, maar ik moet weg, dus zal er wel niet van komen. Maar die van gister leven vast nog wel tot morgenavond Ik ga maar eens aan de schoonmaak, er moet nog heeeeeeel veel gebeuren! Bleghhh... Wou dat ik geld had voor een schoonmaakster, vind het zo zonde van mijn tijd!
Hallo dames, zoals ik al vermoede ik ben ongesteld geworden wat kun je hiervan balen he!!! Bah bah, baaldag... De rest succes! Hoe gaat het verder met de zwangere meiden? Groetjes
Sorry dat ik hier zo weinig ben (op heel zp moet ik zeggen) Ik heb t zo druk en s avonds ben ik erg moe. Hoop dat het goed met jullie gaat en dat jullie allemaal gauw op roze staan!
Pff begint tijd te worden voor roze meiden! Duurt wachten dan lang he.. Duim nog steeds voor jullie hoor! Hier gaat alles goed. Voel me nog steeds prima alleen erg moe.. afgelopen zaterdag thuis het hartje gehoord, wat een prachtig geluid! Ondertussen ook begonnen met mvm maar krijg die flessen nooit helemaal vol ivm mn werk. Nou ik blijf mee lezen hoor dames!