Zwanger willen worden clubje augustus 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Seit, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Balen Liesl :( , maarja volgende ronde , nieuwe kansen !! :) *en dan wel samen zwanger:p*

@ samsie , meid ik leef zo met jou mee , er is inderdaad niets beter dan thuis !!

@ seit , ik duim voor je dat je je morgen weer kiplekker voelt !! :)

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Pff heb t idee dat de vakantie net voorbij is en ik zie alweer mensen die op vakantie zijn of bijna gaan.. geniet ervan!
    Wij gaan in december/januari een aantal weken naar zuidafrika maar voor mijn gevoel is dat nog te ver weg haha

Btw een meeting op 9maandenbeurs is wel leuk maar alleen als ik zwanger ben anders ben ik te vinden op de huishoudbeurs, een jaarlijks vast uitje met me moeder.

Ongesteldheid eindelijk over, gisteravond redelijk laat in bed dus niet geklust maar was wel van plan er een intiem weekje van te maken.. heb ook vakantie nodig haha hebben we meer tijd.
    Ik ga voor een juli-beeb!

3. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Leerling verzorgende ig, warande zorginstelling
    Wijk bij duurstede
    Das balen zeg :), maar je voelde het al een beetje aankomen he ?
    Nlu op naar de nieuwe ronde dan maar..

4. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Wijk bij duurstede
    He meiden, weten jullie hoe ver van te voren je kan testen ?
    Ik vind het heel moeilijk om te wachten namelijk haha, maar weet wel dat het beter is om het te doen vanwege een teleurstelling.

Ik vind het ook moeilijk om te bepalen wat ik echt voel, je wil er niet mee bezig zijn maar doet het toch.
    Gisteren had ik steken in mijn onderbuik richting me lies uitstralend naar mijn bovenbeen en onderrug. Vandaag is dat weg. Wel had ik vanmorgen dat ik mij anders voelde dan normaal en duizelig en misselijk werd.
    En kan helemaal niet hebben op het moment spat zo in huilen uit.

Aaaahhhh word er gek van

5. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    vandaag dan 12 weken zwanger! Er is wat gerommel geweest over het termijn, maar het zk heeft het uiteindelijk zo goed mogelijk vastgesteld! Het eerste trimester zit er dus op!
    Ik ben nog niet klachtenvrij, kwaaltjes waar ik nu last van heb:
    - Hele dag misselijk (wisselend hoe erg, max. 1x p.d. overgeven)
    - Afkeur voor etensluchtjes (en voor mijn deo, heb intussen 4 verschillende geuren zodat ik kan kiezen)
    - Moeite met eten, vooral warme maaltijden of iets dat sterk ruikt
    - Moe.... slechte conditie na ruim 8 kg afvallen en wekenlang 'bankhangen'
    - 's Avonds en 's nachts last van een zeurderige buik, soms beetje pijn

Intussen zijn we hard aan het bijkomen van 2 hectische dagen waarin we eerst slecht nieuws, en toen gelukkig beter nieuws kregen. De schrik zit er nog steeds een beetje in, we wachten toch wel met spanning op de uitslag van de combinatietest.

De 'roze wolk' is tot nu toe ver te zoeken, dus probeer ik hem zelf maar de creëren:
    -Zie mijn nieuwe avatar; een beeldje uit de echo van maandag, bovenaanzicht van ons kindje en een armpje met handje+vingertjes. Echt zo gaaf en zo compleet!!!
    - Blije doos aangevraagd!!!
    - Vandaag mijn eerste 'babydingetje' gekocht; een lief knuffeltje met een muziekdoosje erin.
    Ik hoop zó, dat ik me snel wat beter voel en dat het volgende week ook mee gaat vallen, dan ga ik op die roze wolk zitten en trekken geen 10 paarden me daar meer vanaf!!!!!!!!

@Samsie: Ik leef met je mee... als je niet fit bent of als je je zorgen maakt is het gewoon heerlijk geruststellend als je thuis bent... Goede terugreis gewenst meid, kom veilig thuis en kijk uit naar je echo!!! (En geniet van de appelmoes, vind ik op dit moment ook errug lekker!!!)

@Seit: Niet ziek worden hoor.... En lekker genieten in de Ardennen, wij komen daar ook heel graag, heerlijk!! Zal wel mooi zijn nu de bomen beginnen te verkleuren, enjoy!!

@Liesl: Met goede moed de volgende ronde in!!!!!!

@Angelique: Spannend, spannend meid! Nog even wachten hoor! Ik heb 1 dag voor mijn NOD getest en die was nog negatief... Maar kan me voorstellen dat je niet wachten kunt!

6. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Hier zojuis de VK gebeld om te zeggen dat het bloedverlies na een avond weer over was maar kreeg nu een andere dame aan de lijn en die heeft me niet bepaald gerust gesteld :( ja zegt ze bloedverlies is nooit goed en via de telefoon kan ik er zo weinig over zeggen. Daarnaast natuurlijk het welbekende adertje verhaal maar...toch niet fijn :( Nu moet ik zaterdag nadat we geland zijn bellen en dan willen ze toch gelijk een echo maken. Aiaia....en dat terwijl ik net weer wat rustig was:( eel even kort weer ego. ...maar wat ik nu weer aan de hand heb....

7. LieslVdB

LieslVdB Bekend lid

11 aug 2013
    599
    0
    0
    NULL
    België
    @angelique ik zou ten vroegste drie dagen op voorhand testen met heel gevoelige test, heb slaagpercentages gezien en drie dagen op voorhand heb je al heel wat meer kans dan vier dagen op voorhand om een juist resultaat te hebben

@rozanna heb echt veel respect voor je hoe je alles aanpakt en ik hoop zo van harte dat je volgende week nog meer supernieuws krijgt en dat je de lucht inknalt op die roze wolk!

@samsie, probeer je toch beetje rustig te houden, stress is niet goed, en ik blijf erbij dat het waarschijnlijk niets ergs is, je baarmoeder heeft al veel veranderingen gehad, slijm, vruchtje, vruchtzak, enz, aangezien er niet vanalles meekwam, je zou dan restjes en slijm enz moeten zien als het miskraam zou zijn en dat is niet, ook nog, het is uiteindelijk beperkt gebleven en is nu ook gestopt....ik ben alles behalve een expert, maar dit klinkt toch logisch, niet? ik blijf ook voor jou heel erg duimen en hoop dat je dan snel voor je echo kan en dat je daar je prachtige beebje te zien krijgt, veel sterkte nog x

@debjjj ok!!!! ;) volgende ronde moet gewoon, anders ga ik pissig beginnen worden :) :)

@hier ja hoor had het zien aankomen, het blèhmoment had ik al een week terug toen ik door had dat het niks werd, nu gaat het wel hoor

8. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Samsie, wat vervelend. Was je net een beetje gerustgesteld! Wel fijn als je zaterdag meteen mag komen, kun je je kleintje even zien!

Rozanna, k hoop dat je snel op je roze wolk zit! Gun het je zo!

Liesl, balen van je ongi! Op nr de volgende ronde.

Lillifee, ik weet niet of je nog mee leest, maar hoe gaat t? Dikke knuf!

Seit, waarvgaan jullie heen? Lekker iig, even op pad. Geniet ervan!

Angelique ook lekker vakantie vieren, vaak als je thuis blijft ben je nog veel relaxter! Geniet ervan.

Hier ben ik niet te genieten door de hormonen. Ben continu moe, heb knallende koppijn (met 40 kids in n gymzaal hielp ook niet echt mee) en kan overal om huilen. L. Was vannacht ook nog 2 uur lang aant huilen en spoken.. ga r zo op tijd in iig. Donderdag eerste echo, ben benieuwd. Wij gaan volgend weekend 4 dagen weg met mn schoonfamilie. Zitten alleen n eind van het ziekenhuis af, dus dat is jammer. Moet ws zondags weer naar Nijmegen voor n 2e echo. Maar hoe verkopen we dat aan mn schoonouders? Iemand creatieve ideeën? T is namelijk de bedoeling dat we alles samen doen dat weekend...

9. meiske1988

meiske1988 Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.742
    922
    113
    Vrouw
    omg venlo
    Tsja das een lastige rozaly. Misschien iets in de zin dat er iets met je broer/zus is en je erheen moet? Of een superbelangrijke verjaardag waar je ff een paar uurtjes heen moet? Omdat diegene er op staat dat je komt.
    Ben daar ook geen held in, dus erg creatief zijn mn ideeën niet. Haha.

Ladies fijne dag, ik ga werken.

10. LieslVdB

LieslVdB Bekend lid

11 aug 2013
    599
    0
    0
    NULL
    België
    @rozaly misschien tandarts afspraak, zo'n pijn aan je tand kan ineens komen, achteraf kan je dan zeggen, gevoelige zenuw maar niks aan de hand zal wel kalmeren terug, geen gaatjes, of zoiets.....

11. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Wijk bij duurstede
    Ja hoop idd dat ik dan wat rutiger word. Nu bij elk krampje ga je denken mee toch zal toch niet weer ongie gaan worden vreselijk. Terwijl je ook al die andere klachten hebt. Je word helemaal gek van je zelf.
    En tuurlijk je weet niet het bij de ene sneller gaat dan bij de andere.
    We gaan het meemaken ;)

12. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    @Angelique....ik wist natuurlijk niet precies wanneer mijn NOD was dus heb dpo aangehouden. Heb 13/14 dpo getest en was dan wel geen knaller nog maar wel een duidelijke roze streep :)

@Rozanna... ik leef zo met jullie mee! Die roze wolk mag je zeker creeren! En ik duim mee voor goede uitslagen op jullie testen!

@Liesl....ik heb zelf het idee dat het wel goed zit. Belde haar ook echt alleen om te zeggen dat het bloeden gestopt was dus vandaar dat ik schrok van haar reactie. Maar dit is dezelfde dame die mij bij het contact voor mijn vertrek zei dat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap toch pas bij 8 of 9 weken konden zien terwijl ik alleen vroeg of krampen rechts in je lies normaal waren.
    Jouw uitleg lijkt me idd logischer ;) we zullen het zaterdag zien!

@Rozaly.....die is lastig. Wat je ook kiest te doen....kies een excuus wat bij je past anders hebben ze het alsnog snel door ;)

13. Lillifee

Lillifee Actief lid

11 aug 2013
    231
    0
    0

Jaaaa ik lees zeker nog mee!
    Voor mijn gevoel 'moet' ik nog reageren op alles wat er geschreven is vanaf dat het bij mij mis ging, jullie schreven zulke lieve dingen 😄, maar dat lukt niet, het is teveel! Zomaar weer inspringen in jullie verhalen vind ik ook lastig, probeer het af en toe 😉
    Maar misschien moet ik het maar gewoon doen.

Hier gaat het op zich goed! Het vruchtje is zelf losgekomen maar de na sleep duurt heel lang! Ben nog niet helemaal schoon :-s erg lastig want ik wil zo graag verder!!

14. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Lieve Lillifee, je 'moet' helemaal niets hoor! We snappen het helemaal als je even je handen vol hebt aan jezelf. Ik hoop dat je snel schoon bent zodat je de draad weer op kan pakken. Dikke knuf!

En arme Samsie, dat die VK je weer zenuwachtig maakt... Als de bloeding weer is gestopt dan was het vast een adertje. Wel fijn dat je direct een echo krijgt zodra je terug in NL bent. Hopelijk wordt je daar direct door gerustgesteld! Er vanuit gaande dat ze betere apparatuur hebben dan bij Rozanna ;)

Rozanna, ik duim voor je dat de combinatietest hartstikke goed is en het dus gewoon een storm in een glas water was. Hoop dat je dan op die mooie roze wolk terecht komt! Kleine dingetjes kopen voor de baby helpt daar al bij, dan gaat het allemaal toch een beetje leven.

En hoe is het met de andere zwangeren? Op en top op de roze wolk?

Hier ga ik morgen weer beginnen met de ovu-testen. Ik hoop zo dat het dit keer raak is, een hoog-zomer beebje lijkt me heerlijk!

15. Droppie Drie

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    @Rozaly: je kan ze ook de waarheid vertellen over de echo, of is dat geen optie?

16. LilyChiara

LilyChiara Actief lid

14 apr 2013
    147
    0
    0
    Hoi meiden! Vind t moeilijk om alles bij te houden hier maar ik doe m'n best en probeer iedere dag eventjes mee te lezen. Hoop dat er gauw weer meiden op roze mogen en dat het met de zwangeren goed blijft gaan!
    Hier nu wel op de roze wolk. Met 10 weken hebben we t hartje gehoord, echt heel mooi. En nu nog een weekje en dan ben ik alweer 12 weken, gaat toch best wel snel zo! 11 nov hebben we de geslachtsbepaling, zijn zo nieuwschierig!!

17. Droppie Drie

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Spannend! Heb je zelf een voorgevoel LiliChiara?

18. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    K*T!!! Sorry, ik ben normaal niet zo grof in de mond, maar net een telefoontje gehad van het zk en de uitslag van de combinatietest gehad! De risicobepaling op Downsyndroom is gemaakt en valt in ons geval vrij hoog uit...!!
    Nu moeten we dus écht serieus gaan nadenken of we verder willen testen (vlokkentest/vruchtwaterpunctie, maarja, beiden zijn ook niet zonder risico...)
    Ben zó wanhopig op zoek naar die roze wolk, doe écht mijn best, maar ik kan m niet vinden!
    Vanmorgen weer alles bij elkaar gespuugd, voel me beroerd en dan ook dit nog... Kan wel janken (doe ik dan ook maar...)
    ML komt in ieder geval nu naar huis uit zijn werk zodat we het samen kunnen verwerken...

19. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    He meis, wat een rottelefoontje! Heel veel sterkte met het maken van de keuze!

20. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rozanna, wat een moeilijke keuze inderdaad! Veel sterkte met de keuze of je verder wilt testen. Ik kan helaas niet in jullie situatie kijken, maar de vraag is eigenlijk, mocht het een down kindje zijn wat je dan wilt doen? Afbreken of doorzetten? Bij ons zou ook zo'n kindje meer dan welkom zijn. Heb gisteravond op tv zelfs nog een progamma gekeken met johnny de mol die met een down jongen op pad ging. Heerlijk hoe vrij en onbezorgd zo'n jongen in het leven staat, hij heeft zelfs zijn down vriendin te huwelijk gevraagd! Prachtig. Natuurlijk willen we het liefst allemaal een gezond kindje, maar in jullie geal zou ik me dus eerst deze vraag stellen. Wil je geen down kindje, dan zul je sowieso verder moeten testen. Maakt het je niet uit dan kun je natuurlijk ook testen om je erop voor te bereiden, maar moet je helaas wel de risico's van testen voor lief nemen. Ik snap alle keuzes die jullie gaan maken, het liefst had je natuurlijk niet voor deze keuze gestaan, maar het si eht iets waar jullie samen over moeten beslissen. En ook al is de kans 1 op 2, is er dus nog steeds 50 procent kans dat het geen syndroom heeft! Ik hoop dat jullie er samen uit komen, veel sterkte!

Ik reageer vanavond even op de andren, het is storm hier in huis, kinderen zijn niet te genieten, grr....

Deel Deze Pagina