Wat een vervelend bericht rozanna. Ben het helemaal met derde eens dat de eerste vraag die je moet stellen is; is een kindje met down ook welkom? Moeilijke beslissing en wat het antwoord daar ook op is, het is jullie beslissing en beide uitkomsten zijn te begrijpen. Veel sterkte!
Nee ik heb geen idee! De ene keer denk ik een jongen soms denk ik weer een meisje.. afwachten dus @Rozanna, wat een moeilijke beslissing meid.. Ik snap helemaal dat je even niet weet waar je het zoeken moet en dat die roze wolk ver te zoeken is... we hopen idd allemaal op een gezond kindje maar die garantie heb je nooit... moeilijk hoor. Hopelijk kan je er goed met je man over praten en samen een beslissing maken. Heel veel sterkte!
Ooh Rozanna wat en K telefoontje! Ik ben het idd met de meiden eens. Is een down kindje welkom of niet? Pas als je daar antwoord op hebt kan je verder. Verder weet ik toevallig van een collega die in een zelfde situatie zat dat er in Belgie een test bestaat die de vlokkentest en punctie overbodig maakt en dat die test zonder risico's is. Alleen moet je de kosten zelf betalen en die liggen erg hoog! Wellicht kan je dit in het ziekenhuis of bij de VK navragen? Ik duim heel hard voor jullie meis en opnieuw een hele dikke knuffel!!!
Rozanna, wat een k* bericht! Wat een verschrikking... Wat een loodzware keuzes... Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik eerst meer duidelijkheid willen hebben. 100% zekerheid is natuurlijk nooit mogelijk, maar een vlokkentest of andere test zou wel wat meer inzicht geven in de kansen. Ik hoop zo dat er beter bericht volgt! En als dat niet zo is... dan de vraag hoe een leven met een downkindje er voor jullie uit zal zien, en of dat voor jullie een gewenste situatie is. Ik heb het er een tijdje terug met mijn man over gehad. Voor ons gezin zou dat niet de voorkeur hebben. Het legt een zware belasting op jullie als ouders, maar ook op (eventuele) broertjes en zusjes. Hoe schattig ze ook kunnen zijn en hoe veel je ongetwijfeld zult houden van elk kind, down of niet. Voor mijn gevoel rust er nog wel een taboe op zwangerschapsbeeindiging bij down... Misschien kan je steun vinden bij meiden op zp die in een soortgelijke situatie zaten? Lieve Rozanna, ik wens jullie heel veel sterkte en kracht. En ik duim m'n duimen blauw voor beter nieuws! Dikke knuffel!
Jeetje, meer weet ik nu even niet te zeggen. Wat lijkt me dat een moeilijke beslissing zeg bah :x Snap dat je die roze wolk kwijt bent, hoop zo voor je dat er niets is, ik blij voor je duimen
Heb een klein beetje bij gelezen, en bah wat een kut bericht voor rozanne.. Hier nu lekker vakantie, zo komen er vrienden langs lekker kaasfondue mmmm Heb vandaag de hele tijd in mijn linkerlies krampjes steekjes met uitstraling naar mijn linker bil en bovenbeen. Ik kan bijna niet meer wachten om te testen.. Dan maar veel afleiding zoeken, gelukkig en druk maar leuk weekend voor de boeg
@ rozanna , meid een ontzettende digi knuf voor joU!!! , vreselijk om er inderdaad over na te moeten denken of jullie dit dan willen als het zo echt mocht blijken hele dikke knuf !!
@Rozanna: wat een nare situatie. Ik wens jou en je man veel sterkte, kracht en liefde toe bij het maken van jullie keuzes!
@rozanna wat k*t zeg, veel sterkte bij ons zou zo'n kindje ook welkom zijn, dat is een keuze die ieder voor zich moet maken, maar ik zou dan wel de test doen, omdat ik het zeker zou willen weten om me voor te bereiden veel sterkte voor jou en je man! dikke knuffel en laat je zeker niet onder druk zetten, jullie keuze, eender wat jullie doen xx
Rozanna heel veel sterkte met deze keuze..laat het jullie keuze zijn en laat je niet beïnvloeden door derde....er is geen goed of fout zolang jullie erachter staan!!
Hihi, ik neem aan dat je met derde niet mij bedoelt, maar derden (dus andere mensen)? Ik heb volgens mij niks verkeerd gezegd namelijk.. Even egogericht (sorry hoor). Zit met voorhoofdsholteontsteking op mijn werk, zucht... Zou eigenlijk op bed moeten liggen, maar er is echt onderbezetting, dus ik ben al twee dagen flink aan de paracetamol. Nu opperde mijn leidinggevende net dat ik beter ibuprofen kon nemen, omdat dat ontstekingsremmend werkt. Dat weet ik ook wel en ik neem ook vaak ibu, maar ik durf het nu niet, want als ik nu zwanger ben mag je dat niet nemen. Ik kreeg ze net al toegeschoven... wat zouden jullie doen?
Owww Rozanna wat een inzettend naar bericht! Hoe hoog is de kans? Als die test gedaan wordt vind ik dat er vaak een percentage uit komt waar je nog niet echt wat mee kan en lang niet altijd is het dan ook een kindje met down... Pfff lastige keus hoor! Ik vind mensen met down ontzettend leuk 😄 ik werk met ze! Maar ik vind dat sommige mensen het beeld ook wel romantiseren ... Het is echt niet altijd alleen maar schattig! Er zijn veel verschillende gradaties, sommige hebben ook gedragsproblemen en/of lichamelijke problemen zoals hartproblemen. Dat maakt de keus voor los van het feit of een gehandicapt kindje welkom is, het is lastig te bepalen hoe gehandicapt gehandicapt is .... Ik heb altijd geroepen dat een gehandicapt kindje bij ons welkom is als het een levens waardig bestaan heeft. Maar nu als derde kindje lijkt me die keus heel moeilijk, gevoeld matig zou ik het wel willen maar ik ben bang dat ik dat nu niet meer aan kan door mijn ziekte en al twee drukke kinderen. Pfff heel verhaal maar wat ik wil zeggen dat jullie de enige weten wat jullie willen en aankunnen als testen daarvoor noodzakelijk is ... Lastig hoor meid heel veel sterkte met alle moeilijke keuzes! En kom het hier maar lekker allemaal van je afschrijven!
Mmm lekker een dagje helemaal niets doen. Van,iddag even wat dingetjes in de stad gehaald en nu lekker op de bank met een filmpje. En dat zal vanavond niet veel anders zijn. Mijn borsten beginnen nu ook wat gevoeliger te worden, sints vanmorgen voel ik het pas egt. En nog af en toe wat steken in me onderbuik en darmen die bezug zijn. Ook is het net of me hard meer aan het pomoen is. Maar goed nog 5 dagen te gaan, we zien het wel. Eerst maar eens lekker genieten samen met mijn mannetje van de vakantie Jullie nog plannen ?
ik denk dat het op dit moment zeker nog geen kwaad kan, moest je zwanger zijn, is er nu ook nog geen bloedbaanverbinding, maar ik ben geen arts, lijkt me gewoon logisch