Zwanger willen worden clubje augustus 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Seit, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meiske1988

meiske1988 Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.742
    922
    113
    Vrouw
    omg venlo
    Oh wat heerlijk samsie dat alles goed is. Wat zal dat wen geruststelling zijn. Welkom weer in ons kouwe kikkerlandje.

2. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    fijn samsie dat alles ok is !!!! , WELKOM in regenland :p

3. MamaB1984

MamaB1984 Lid

24 jul 2013
    66
    0
    0
    Goed om te horen dat alles goed is samsie!

4. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Rozaly, ik kreeg twee gratis dipstick testen bij bestelling van ovutesten. Heel soms kun je ook gratis dipstick zwangerschapstesten bestellen als er een actie is, betaal je alleen 1.95 verzendkosten. Meestal wordt het dan hier op het forum wel ergens vermeld...

5. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Wat een opluchting Samsie! En nu hup, op die roze wolk jij! :D

6. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, zoals beloofd hier even een update.
    Vrijdag was weer zo'n echte dipdag, en het nieuws van het ziekenhuis maakte het er niet beter op.
    Er is sprake van een verhoogd risico op Down als de kansberekening groter is dan 1 op 200. Dan kom je in aanmerking voor nader onderzoek, als je daar tenminste voor kiest.
    Bij ons kwam uit de test 1 op 126. Duidelijk een verhoogd risico, niet een uitslag waar je door gerust gesteld bent, maar ook niet eentje waarbij alle alarmbellen af moeten gaan. Feit is, dat we baalden dat de uitslag niet bóven de 1 op 200 lag...
    'k Heb uiteraard met ML alle opties doorgenomen, gisteren ook nog met een kennis gesproken die een vruchtwaterpunctie had gedaan bij haar zwangerschap en ook nog verder rondgekeken op internet.
    Op dit moment zeggen we: Het wordt in ieder geval géén vlokkentest (kans dat dat in een miskraam eindigt is 1 op 200).
    Komende dinsdag hebben we een tel. consult met het ziekenhuis en dan wil ik vragen of we een vervolgecho mogen om nogmaals naar de nekplooi te kijken om te zien of hij is geslonken of juist niet.
    Een vruchtwaterpunctie houden we achter de hand, dat kan vanaf 15,5 weken zwangerschap. Risico op een miskraam: 1 op 300...
    Tsja, de vraag is wat we zouden doen bij slecht bericht... Ik vond het verhelderend om jullie wisselende meningen te lezen. Vooralsnog lijkt het me vreselijk om de zwangerschap af te breken. En weet je, voor hetzelfde geld is het goed, maar heeft het kind zuurstofgebrek tijdens de geboorte of wordt het geboren met een heel andere afwijking. Al die kansberekeningen maken je ook wel gek...
    We kiezen nu voor even rust in de tent... en voor een mogelijke vervolgecho. Indien dit laatste niet mogelijk is, zullen we gaan overleggen hoe verder.
    op dit moment proberen we weer een beetje blij te zijn met de zwangerschap... maar die roze wolk lijkt toch nog wel heel ver...

Zelf voel ik me vandaag redelijk goed. Niet gespuugd en er zitten alweer 2 boterhammen in en wat fruit!!
    De weegschaal heeft me wel laten schrikken, ben bijna 10 kg kwijt...
    Ik hou jullie op de hoogte...

7. vos1985

vos1985 Actief lid

8 aug 2013
    376
    0
    0
    @samsie, fijn dat jullie een goede echo hadden!
    @rozanna, kans van 1 op 126... Inderdaad een verhoogd risico, maar de kans blijft altijd groter dat het kindje geen down heeft. Het blijft kansberekening en ook met testen krijg je geen zekerheid. Ik blijf voor je duimen!

@ hier, inmiddels lekker in Spanje gearriveerd. Hier is het heerlijk! Lekker warm, gelukkig niet heet. Even dus een weekje bijkomen. Gisterochtend getest, maar kon er toch echt geen streep in zien. Maar ook nog geen ongi, dus blijf hoop houden. Heb eigenlijk ook geen echte klachten meer. Wel soms wat steekje in mijn lies, maar kunnen misschien ook ongikrampjes zijn. Mocht ik dinsdag nog niet ongesteld zijn dan test ik nog eens. Ik zal jullie op de hoogte houden!

8. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Jemig Rozanna! Al 10 kilo:$ ik hoop echt dat je misselijkheid op een eind is! En meissie wat een keuzes allemaal! Ik snap dat je roze wolk lastig te vinden is. Ik vind het ontzettend knap hoe je er in staat! Meissie een hele dikke knuffel voor jullie! Ik hoop dat de nekplooi bij de volgende echo al geslonken is en blijf duimen voor je!

@vos....fijne vakantie meis! Lekker genieten.

@hier....vanmiddag op een roze wolk schoonouders op de hoogte gesteld. Hadden ze eerst de kado's uit Thailand gegeven en daarna sokjes met I love Oma/Opa. Haha, mijn schoonmoeder zegt oooh wat lief en legt ze weg. Mijn schoonvader ook. (Dachten dat het te maken had met het feit dat ze in november ook opa en oma worden;)) ML zegt....duss dan maar met een foto en laat vervolgens de echo zien....echt geweldig die reactie:D puur verbaasd en wat een tranen :)

Ook mijn schoonzusje snapte de hint niet dus we hebben mijn zwager en zwangere schoonzus maar gelijk de echo laten zien. Echt helemaal leuk!

Helaas eind van de middag weer bloedverlies en deze keer met twee stolsels erin :( jak jak jak....het blijft klote en zal er nooit aan wennen:( dinsdag mag ik weer op echo dus hopen dat alles dan nog steeds prima is!

9. Droppie Drie

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Rozanna, ben opgelucht te lezen dat kans 1 op 126 is. Ik dacht meer aam 1 op 4... Laat je niet gek makem hoor! Ik duim voor goed nieuws bij een vervolgecho. En ik hoop dat je snel van je misselijkheid af bent, want 10 kg is wel heeeel veel. Sterkte meissie!

10. Droppie Drie

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Samsie, bah, weer bloed...dinsdag weer een mooie echo om hopelijk je zorgen weg te nemen. Ook jij sterkte met de spanningen!

11. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Samsie wat schrikken weer!

12. Lillifee

Lillifee Actief lid

11 aug 2013
    231
    0
    0
    Heb eigenlijk geen tijd dus even snel een korte reactie...

Ooo samsie wat rot weer bloedverlies! Is het weer gestopt? Hopelijk is alles nog steeds goed! Hoe laat heb je morgen?
    Konden ze gister niet zien waar het bloedverlies vandaan gekomen is?

Pff rozanna 1op 126 het is een verhoogt risico maar ook heel veel kans dat alles goed is!
    En idd wat jij zegt heb ik ook altijd in mijn achterhoofd! Met de bevalling en/of daarna kan er nog zoveel gebeuren... Moeten we maar niet al te veel aan denken!
    Hopelijk mag je een vervolg echo en is de nekplooi geslonken!

13. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Leerling verzorgende ig, warande zorginstelling
    Wijk bij duurstede
    @, samsie wat kut weer een bloeding. Hoop dat de echo morgen weer goed nieuws geeft.

@ hier, vandaag oppasdag, de kleine licht nu lekker te slapen.
    Zelf heb ik kleine krampjes in me onderbuik. De afgang ging wat moeilijk vanmorgen en dagt dat die krampjes daardoor zouden kunnen komen.
    Ook heb ik gelezen dat je het niet vreemd is om krampjes te hebben van week 1 tot 12 als het maar zonder bloed is.
    Ik hoop dat ik niet toch ongie ga worden, morgen is de grote dag.

14. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ooh ik hoop het zo voor je! Hoe jij het beschrijft voelde ik me precies voordat ik ging testen. De krampen zijn idd normaal. Duurde bij mij ook een paar weken voor ik echt het verschil in de krampen kon ontdekken. Ik duim heel hard!

@Lillifee....bloeden is gelukkig opnieuw gestopt dus op naar morgen! Opzich heb ik nog steeds een goed gevoel maar wordt gewoon heel onzeker van die bloedingen. Hopen op morgen een mooie echo en geen bloed meer!

15. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Awh samsie!!! , :( hopen dat alles goed gaat!!! , ik duim voor je lieverd!!!

16. Lillifee

Lillifee Actief lid

11 aug 2013
    231
    0
    0
    Spannend angelique!

Ja ik snap dat je daar onzeker over bent samsie 😔
    Hopelijk komt er geen bloedverlies meer en heb je morgen 'gewoon' weer een goede echo! Wat zei de Vk van het nieuwe bloedverlies met stolsels (hoe groot?) kunnen ze niet kijken waar het vandaan komt?

17. Lillifee

Lillifee Actief lid

11 aug 2013
    231
    0
    0
    OW en ik ben trouwens weer schoon!

18. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Goed nieuws lillifee!! , this natuurlijk ontzettend *** , mag je al gelijk weer proberen?

19. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Wijk bij duurstede
    Oh das heel goed nieuws :D

20. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Wijk bij duurstede
    Moet zeggen dat het je wel onzeker maakt hoor.. Je wilt natuurlijk heel graag zwanger zijn en dat je lichaam je niet bedriegt
    Hopen hopen hopen..

Wanneer heb jij getest samsie ?

Deel Deze Pagina