Aan de race van melk....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door , 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Sinds ik zwanger ben kan ik niet meer tegen melk.
    Ook geen chocolademelk ofzo.
    Als ik dit drink dan zit ik binnen 30 minuten op de wc en puit het er als water uit :confused:
    Is dat normaal?
    Moet ik hiermee naar de huisarts?

Liefs

2. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    wou dat ik het had,ja sorry
    ik drink echt heel veel melk,omdat ik steeds enorme dorst heb end an vind ik melk het lekkerst,maar ik heb nog steeds altijd moeite met naar de wc gaan
    dus ik denk dat jou darmen er niet goed op reageren,had je dit ook voor de zwangerschap?

3. Niet meer actief

Nee voor de zwangerschap had ik er geen last van..
    In de eerste week dat ik het wist kreeg ik er wel buikpijn van maar verder niks..
    Hierna 1 keer een paar slokken melk gedronken en moest gelijk rennen... en kwam alles er als water uit.
    En gisteren probeerde ik chocomelk en dat was na 1,5 kop ook rennen..

4. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    jeetje ja dat is wel een teken dat je er echt niet goed mer tegen kan,of je de dokter moet bellen,weet ik niet,je darmen zullen van slag zijn door zuivel,of ze er wat tegen kunnen doen?dat weet ik eigenlijk ook niet,sorry
    hoop dat iemand een tip of advies heeft voor je

5. Niet meer actief

In ieder geval bedankt..
    Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de huisarts iets anders gaat zeggen dan gewoon niet meer drinken haha.
    (melk dan he)

Ik slik al extra calcium... kon volgens de assisitente nooit geen kwaad.

6. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ooh dat is wel fijn ja,dat je die pillen slikt,kijg je in elk geval via die weg wat calcium binnen,en probeer anders wel yoghurt en of kwark te eten,zit ook boordevol calcium he,mischien dat je daar wel beter tegen kan ;)

7. Niet meer actief

Ik heb gistermiddag 2 van die kleine goedkope bakjes vla gehad... Die van 17 cent ofzo met zo'n vies laagje erop wat op slagroom moet lijken haha.
    Ik heb hierna geen last gehad... pas echt na de chocomelk

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Bij mij is een aantal jaren geleden lactose-intolerantie geconstateerd. Ik moest ook elke keer rennen naar de wc na het drinken of eten (in sauzen bijvoorbeeld) van melk. Met behulp van een dietiste hebben we een dieet samen gesteld met zo weinig mogelijk melk(produkten) erin. Langzaamaan heb ik zelf de hoeveelheid melk in het drinken/eten weer verhoogd en dat ging de afgelopen jaren prima!
    Nu ik zwanger ben merk ik dat ik weer terug bij af ben en reageer ik weer veel sterker op melk(producten), dus vermijd ik het maar zoveel mogelijk. Het is wel zo dat ik minder reageer op bijvoorbeeld yoghurt omdat de hoeveelheid lactose die erin zit minder is.
    Het is wel makkelijk bij verstopping ;) Even een beker melk en hup.... weg verstopping!
    Ik besef dat ik wel calcium nodig heb voor de baby dus waarschijnlijk zal ik binnenkort aan de calciumtabletten moeten.
    Succes ermee!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb sinds een week of 16/17 last van alle melkproducten. En dan niet mijn darmen, maar mijn maag. Een kwartiertje na het drinken/eten van melkproducten krijg ik een enorm beroerd, opgezwollen gevoel in mijn maag, dat zeker een uur of 2 aanhoudt.

Ik eet nu geen (chocolade)melk, yoghurt, ijs, vla en kaas meer :(. Ik krijg het zelfs van soyavla!
    Ik neem nu 1-2 davitamon calcium-kauwtabletten per dag en gravitamon (met 25% ADH Calcium).

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb je het van alle melkproducten? Dus ook van magere of karnemelk en yoghurt e.d. of alleen van volle of halfvolle melk? Daar kan ik ook niet zo goed tegen, neem alleen magere en zure melkproducten.

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik kan ook niet goed tegen melk, nu drink ik lactosevrije melk. Dat verkopen ze bij de AH, bij de houdbare melkproducten. Hier kan ik wel goed tegen.

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook hier last van, maar gek genoeg als ik magere melk drink weer niet.
    En dit is ook opeens opkomen zetten toen ik 18 was ofzo. Kreeg constant buikpijn als ik kaas at, en als ik volle melk dronk was het ook erg onprettig.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Ik heb het normaal ook, maar tijdens de zwangerschap van mijn zoontje had ik er heel erge last van. Van yoghurt of kaas had ik geen last dus probeerde ik op die manier mijn calcium binnen te krijgen.

Deel Deze Pagina