Ik had er geen idee van dat ik zwanger was on had er niet op gerekend het ook te zijn. ( twee keer onveilig) Ik heb terwijl ik overtijd was wat wel vaker voorkwam nog een wijntje gedronken een dag voor de positieve test nog zelfs. Ik was toen volgens mijn berekening 4w5d wat volgens de vk 5w1d was. Ik denk dat mijn beeb er weinig last van zal hebben
Heb me daar niet heel erg bewust mee bezig gehouden. Niet dat ik iedere avond los ging maar oponthoudt nee daar heb ik niet aan gedaan. Dan had ik heel me vakantie verziekt. Heb wel minder gedronken, mede dankzij me nichtje en me neefje die me bezig hielden en ik dan dus absoluut niet drink. Maar tijdens avond eten nam ik gewoon 1 glaasje wijn. Na de vakantie had ik nog 1 wachtweek en daar heb ik nog 1 flesje bier gedronken en dacht toen van ja stom want had het idee dat ik zwanger was. 5 dagen later getest en jawel zwanger
tjees, het gaat hier om een glaasje alcohol. Om daar nu FAS bij te halen gaat nogal ver. Daar moet je veel meer glaasjes voor drinken wil je kind dat oplopen. Laten we niet zo overdrijven zeg. De soep wordt minder heet gegeten dan opgediend. En laten we geen maatschappelijk werker spelen hier met allerlei meningen en ongevraagde adviezen over de manier van ontspannen van TS. Daar gaat haar vraag niet over. Ik vind dat dat nu een beetje te ver gaat.
Ik heb van een Amerikaanse gyn. gelezen dat je je geen zorgen hoeft te maken als je alcohol nuttigt voordat je weet dat je zwanger bent. Tot 5 weken zwangerschap schijnt het nog te kunnen omdat het vruchtje nog niet verbonden is met jou, in ieder geval niet de bloedbanen. Zo zie je maar dat iedereen wat anders adviseert. Helemaal laten staan is natuurlijk altijd goed, maar je hoeft dus niet bang te zijn voor gevaar als je voor je NOD of vlak daarna (nog niet weet dat je zwanger bent en) een paar glaasjes hebt gedronken.
Ik heb ook gewoon mijn glaasje(s) wijn gedronken toen we bezig waren met zwanger worden. Op het moment dat ik de positieve test in handen had ben ik meteen gestopt met al mijn slechte gewoontes. Lijkt me prima op tijd. Verder sluit ik me aan bij Kiwi1, ik vind bepaalde reacties lichtelijk overdreven !
Jemig ik ben blij dat we er hier een maatschappelijk werker/sexuoloog tussen hebben zitten. wat een reactie Voor de zwangerschap mag je heus wel wat drinken, zelfs tot aan de test. Zijn zelfs verloskundigen die zeggen dat je tijdens de zwangerschap zo af en toe best een glaasje wijn zou mogen hebben.
zal ik dan maarweer eens reageren als eerste vind ik het raar dat jullie dingen lezen die er niet zijn en dat ook nog uit een klein stukje tekst en hoewel ik jullie adviezen respecteer vind ik dat jullie te ver gaan ik vraag hier geen raad omdat ik me niet kan ontspannen zonder drank en de opmerking dat ik me zonder ook op mijn gemak moet voelen bij mijn partner schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat even voor de duidelijkheid ik vind het lekker om te ontspannen bij/met een wijntje ik ben een gigantische bourgondier dus mag graag een wijntje drinken bij het eten ontspannen noem ik dat bij het klussen (idd verschrikkelijk woord eigenlijk) ben ik wat gespannen omdat je een nieuwe fase van je relatie ingaat dit word vanzelf normaal of beter , moet ik even doorheen en een lekker GLAASJE wijn bij het eten ontspant gewoon heerlijk ik voel me wat gedwongen dit hier neer te zetten ik ben van plan hier wat langer rond te kijken en ik vind het niet leuk zo te beginnen het lijkt mij een leuk en gezellig forum , laten we het zo houden in ieder geval wel bedankt voor ALLE adviezen jessica
@ jesseypessy, Ik geef je groot gelijk. Probeer je er niet teveel van aan te trekken en geniet lekker van het wijntje. Je bent echt niet de enige Ook hoop ik voor dat je snel in blijde verwachting mag zijn!