Hallo allemaal, Allereerst ik ben hier nieuw dus hoop dat ik het goede topic onderwerp heb Dan nu mijn vraag: Sinds juli ben ik gestopt met de Diane 35 pil omdat wij een kinderwens hebben maar nu heb ik nog steeds mijn menstruatie niet gehad Ook heb ik enorm veel last van haaruitval en acne Heeft iemand hier ook ervaring mee of is het toch verstandig om eens langst de dokter te gaan?
Je kan een jaar lang last hebben van "ontpillen". Als ik het goed onthouden heb gebruikte ze de diane pil vaak ook bij acne etc dus misschien dat je dat nu krijgt? Maar ik zou wel even je ha bellen want haaruitval is natuurlijk niet echt prettig om te hebben. En je bent wel heel lang nu niet ongesteld geworden. Misschien dat je ha je menstruatie kan opwekken. Even bellen en overleggen.
Hallo Esther, Bedankt voor de snelle reactie Mijn haaruitval is niet prettig denk dat ik inde afgelopen weken al de helft van mijn haar kwijt ben Mijn uitblijvende menstruatie vind ik erger maar misschien dat dit komt omdat ik altijd de pil heb doorgeslikt vanwege de migraine Denk dat ik toch maar is de moed bij elkaar schraap en naar de dokter ga
Ik zou idd eens naar de HA gaan. Het kan zijn als je hormonen huishouden weer in orde is dat de haaruitval verminderd.
Ik had hier geen last van toen ik stopte met de pil...wel was ik veel misselijk en een ziek zijn gevoel.. nu had ik de microginon. de diana pil is wel wat zwaarder dacht ik. ik denk dat je lichaam wel even tijd heeft om weer op gang te komen. ik had mijn eerste menstruatie na 42 dagen en de tweede gewoon weer als normaal (na 28). ik zal het gewoon even de tijd geven
Klopt dat zieke misselijke gevoel heb ik ook Ik dacht eigenlijk dat dit met het weer te maken had en een aankomend griepje ofzo Begin juli ben ik gestopt met de pil en sinds dien geen bloedverlies
Net toch maar de moed bij elkaar gehaald en de dokter maar eens gebelt En moet nog tot vrijdag wachten pfff Hebben ze het tegenwoordig allemaal zo druk of ligt dat aan mij
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt, al kan je dan pas vrijdag terecht. Ik vind 4 maanden ook lang om geen menstruatie te hebben. Het kan natuurlijk, maar het is wel fijn on hierover je huisarts te raadplegen. Succes, ik hoop dat je menstruatie snel doorzet en je klachten minder worden!
Wat fijn al die berichtjes Zo is het tijd voor de dokter Ben alleen opgestaan met een misselijkheid weet nou niet of dit van het 'ontpillen' is of dat ik me te druk maak voor de afspraak Heb namelijk ook een nieuwe dokter en kom gelijk met een hele lijst klachten aan Zo ik moest het even kwijt en aangezien er verder als me hond er niemand is doe ik het hier even
Ik heb ook sinds het stoppen met de pil best erge haar uitval! En de diana pil is idd een vrij heftige pil dus het zou idd ontpillen kunnen zijn, mocht je dat willen laat even weten wat de HA zei ben benieuwt hopen dat ie je kan helpen! Succes
Tuurlijk laat ik het weten Het is hier zo erg met de haren dat ik plukken haar elke ochtend uit bed haal Om half 9 heb ik de afspraak en gelukkig is het een vrouw die zal er hopelijk wat meer begrip voor hebben
Zo nou eigenlijk voel ik mij er weinig mee geholpen maar goed het zit zo: Voor mijn haaruitval moet ik vitamine b gaan slikken maar gezien de zwangerschapswens kan ik beter multi vitamine pakken ( iemand een idee van een goede?) Voor de acne heb ik een lotion gehad die kan ik na het weekend pas ophalen bij de apotheek Mijn cyclus kan ze nog weinig aan doen pas over een paar maanden zou ze mij door kunnen verwijzen naar het ziekenhuis voor onderzoeken van mij en mijn partner Dus al met al ben ik er naar mijn gevoel weinig mee opgeschoten
Vervelend is dat toch! Dat je zelf al twijfelt om te bellen, doe je het toch, word je totaal niet serieus genomen door een arts... Multivitamine had ik mama vitamine van kruidvat, werkte hier prima!
Ja gezien mijn leeftijd (24) kan ik nog makkelijk een half jaar wachten op mijn menstruatie en daarna zou ik doorgestuurd kunnen worden met mijn partner naar het ziekenhuis voor onderzoeken Tot die tijd moest ik maar af en toe een test doen omdat je ook zonder cyclus zwanger kan worden Helaas geen kruidvat hier zo snel in de buurt maar misschien dat ik daar van het weekend wel kom dan toch maar beginnen aan de vitamines En blijven hopen op een wondertje
Vervelend dat je er niks mee opgeschoten bent. Een half jaar wachten kan ook echt lang duren als je eenmaal besloten hebt een kindje te willen. Ik heb soms het gevoel dat de HA dat echt niet begrijpt. Een testje af en toe kan trouwens geen kwaad, ik ben ook zonder cyclus zwanger geraakt! Ik heb Gravitamon gebruikt als multivitamine, maar etos heeft ook goede geloof ik. Volgens mij komt dat allemaal niet zo nauw. En hier nog een laatste niet zo serieus advies: als ik jou was zou ik morgen lekker naar de kapper gaan! Die kunnen soms betere adviezen geven omtrent haar uitval dan de dokter. Het heeft natuurlijk alles te maken met je hormonen, maar misschien hebben ze nog ideeen over shampoo of zo. En ze kunnen het vast ook zo knippen dat het weer wat voller lijkt, zit je misschien meteen wat lekkerder in je vel. Ik hoop dat je snel een menstruatie krijgt en dat de cyclus dan weer goed gaat lopen zodat je lekker aan de gang kan . Succes!
@DutchDiamond Haaruitval herken ik ook! Ik denk dat het komt door de verandering in mijn hormoonspiegel. Zeker nadat ik net met pil was gestopt had ik er last van, nu iets minder. In januari ben ik getopt met de pil en na mijn laatste onttrekkingsbloeding heeft het 59 dagen geduurd voor ik weer iets van een cyclus bespeurde. In maart had ik één dag een lichte bloeding en 31 dagen later weer. Mijn menstruatie kwam zo langzaam aan op gang, want ook mijn tweede menstruatie duurde maar 2 dagen. Mijn cyclus heeft nog zeker tot juli gerommeld. Heb je tussendoor wel een zwangerschapstest gedaan? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je meteen na het stoppen van de pil zwanger bent geworden.... Suc6 en houdt ons op de hoogte!
Sinds 1 juli gestopt met de pil en geen druppeltje bloed gezien Heb inderdaad testjes gedaan(action test) de laatste was 3 weken geleden gok ik Nu heb ik wel last van rommelen de darmen de laatste dagen en af en toe misselijkheid s'ochtends maar dat trekt naar een tijdje weer weg Nou begin ik op het moment denk ik aan alles symptomen te zien en ga ik toch van deweek maar wat testjes nog in huis halen
Ontpillen kan inderdaad misselijkheid en haaruitval geven. Ik heb de eerste maanden na stoppen met de pil (en ook na bevalling en na miskraam) flink haaruitval gehad. Het wordt elke keer na enkele maanden gelukkig minder bij mij. Ik vind 4 maanden geen menstruatie wel lang, en vind het raar dat de HA je daar niet voor wil behandelen. Dat jullie niet meteen de volle mep onderzoeken krijgen, ok, maar ze zou toch wel wat kunnen proberen te doen aan je uitblijvende cyclus? Ik lees hier op het forum wel eens iets over primolut (hopelijk spel ik het goed), om een ongi op te wekken?