Met je mond vol tanden...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gentle, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    ... stond ik vanmorgen. We kennen vast de situatie:

A: Hey, klaar met de studie? Nou, dan gaan jullie vast nu voor een gezinnetje he?
    B: *mond vol tanden* uhm, ja klaar met de studie ja. Ach ja, gezinnetje... (denk denk denk)...

Wanneer je dus voor een kindje bezig bent en je wilt niet per se dat iedereen het weet. Wat zeggen jullie wanneer 'het' onderwerp voorbij komt? Hebben jullie een mooie slagzin? Een smoes? Een leugen? Of vertellen jullie het gewoon aan iedereen?

Ik heb nog nooit in deze situatie gezeten, tot vanmorgen, dus ik hoor graag alle verhalen!

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik zeg gewoon "ja precies" zonder blikken of blozen.. alsof ik het niet meen/een grapje is.. kunnen ze er ook niet op doorgaan :)

3. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ohh ik vind dat altijd vreselijk, bij ons wordt er ook al gevraagd wanneer nummer twee komt. Als het jonge mensen zijn zeg ik meestal hoezo zijn jullie ook bezig dan? Anders negeer ik het meestal gewoon.
    Ons gasten boek van de trouwerij staat ook vol met kreten wanneer de eerste zou komen. grrrr

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zei altijd: Nee hoor, ik durf niet te bevallen :)

5. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Dat wij gestopt zijn met de pil weet ook (bijna) niemand. Afgelopen week was ik niet lekker (misselijk, totaal geen honger, ontzettend veel pukkels, steken in mn (.)(.), steekjes heel laag onderin mn buik) heb heb ik zooooo vaak gehoord "ben je zwanger?" Ik zeg dan steeds "wie weet", maar ik wordt daar zo moe van!
    Wij hopen natuurlijk wel dat het raak is, deze ronde en dat we dan kunnen antwoorden: "JA".

6. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Inderdaad ik word daar ook zo moe van. Als ik een keer geen glaasje wijn pak, is het meteen "ben je zwanger" afgelopen zomer is me dat verschillende keren gevraagd.
    Soms zei ik dan met een beetje geiriteerde toon "nee ik ben niet zwanger" Ik snap wel dat dat meestal goed bedoeld is, maar na 12 maanden nog geen succes komen die vragen niet heel erg fijn aan.
    Maar goed dat kunnen hun natuurlijk ook niet weten, want ik ben degene die niets verteld! Dus ...............!

Groetjes Lies

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Vervelend hè, als mensen dat vragen. Wij hadden dat ook regelmatig, maar ik zei dan altijd.
    "Misschien later, we zijn er nu nog niet aan toe."
    Oke, het is een leugen, maar zo hielden ze er wel meteen over op en kreeg ik dezelfde vraag van die persoon niet nog eens.

8. TessMe

TessMe Niet meer actief

Mijn vriend en ik waren dit weekend op visite bij zijn opa en oma. En toen kwam het onderwerp kinderen er ook aan. Nu heeft zijn oma 3 kinderen. En de moeder van mijn vriend er 5! Toen zei zijn oma tegen zijn opa. Nou wanneer worden we eens overgroot oma en opa. Waarop zijn opa gelijk zei: Jeetje hee dat hoeft gelukkig nog lang niet! HAHA Ze moesten eens weten:p

9. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,
    Wat ik altijd zo vervelend vindt is dat mensen er maar vanuit gaan dat je kinderen "neemt".
    Wie weet hoe lang je al bezig bent en dat zonder resultaat!
    Eigenlijk vind ik het een hele brutale en ondoordachte opmerking.... maar dat is mijn mening.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou het zelf inderdaad ook niet zomaar vragen. Als iemand er iets over kwijt wil, dan doet hij/zij dat wel zelf. Ik houd er niet van om iemand voor het blok te zetten. Gelukkig zijn alle oma's ook al overgrootouders, dus die vragen er niet om. Mijn ouders zijn nog geen opa en oma, maar die zijn gelukkig wat discreter.

We zitten nu in het buitenland en weten dus ook niet of het hier heel normaal is om dat wel zo te vragen.

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde.
    Als mensen het nu vragen probeer ik eroverheen te lachen en te zeggen dat dat niks is voor ons!
    Het voelt zo fout om erover te moeten liegen, maar bij ons weet dus echt helemaal niemand het en dat willen we graag zo houden.

Als mn ouders (vooral moeder) zegt dat ze wel weer een kleinkind erbij wil schuif ik het snel af op mn broertje :)

En vaak zeg ik dat ik wel genoegen neem met mn nichtje.
    Wel de lusten niet de lasten.

Maar .. het voelt zo fout.
    Zou zo graag willen zeggen dat we zwanger zijn of dat we het proberen, maar dat het nog niet wil lukken.
    Sja, dat heb je als je het geheim wilt houden.

Maar het is en blijft een enorm brutale vraag!

12. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Het is ons in het verleden ook een aantal keer gevraagd. Ik heb destijds geantwoord dat ik het een erg brutale vraag vind, en dat je er mensen bij wie het niet lukt of die langer bezig zijn er erg mee kan kwetsen. Als het zover is, krijgen mensen het vanzelf te horen, toch?!

Meestal begonnen ze dan snel over iets anders :)

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Irritant he! Wij hadden een digitaal gastenboek en mn schoonzusje heeft er wel 5x in geblèrd dat ze zo graag een nichtje wil! Pff, daar werd ik echt zo moe van!

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    :thumup:
    Is inderdaad een heel irritante vraag, zeker als ze het hebben over het 'nemen' van kinderen.Naieve mensen heb je er helaas genoeg bijzitten...

Deel Deze Pagina