Hoihoi, Ik had even een vraagje, zoals het onderwerp al zegt...wanneer zijn jullie begonnen voor een 2e kindje? Ons dochtertje wordt in juli 1jaar en manlief en ik zitten erover te denken dat dat wel een mooi moment is haha. Nou vroeg ik me af hoe dat bij jullie is... En hoelang t heeft geduurd voordat je zwanger was van je 2e frummeltje? X giggle
Hoi, Hoeveel juli? Onze dochter op 1 juli 1 jaar Ik heb de laatste 2 weken ook heel sterk het gevoel dat ik nog wel een 2de kindje zou willen. Niet nu. Maar over anderhalf jaar ofzo. Dat we het dan weer proberen.
Oh bijna feestje dus Mijn dochter eind juli pas... Wij hebben het er al langer over om voor een 2e tegaan...wil niet zoveel leeftijd verschil ertussen hebben (voor zover je daar zelf iets over te zeggen hebt) Was benieuwd hoe dat bij iedereen is hihi
Ik heb het gisteren er met m'n vriend over gehad en wij willen over ongeveer 2 jaartjes voor een 2de kindje gaan. Vind ik wel erg leuk
Onze dochter is van januari 2011 (nu bijna 2,5 dus) en bij ons kriebelt het sinds een tijdje ook. Aan de ene kant wil ik heel graag en het liefst nu, maar aan de andere kant benauwd het me ook wel. Denk wel dat ik dit jaar nog mijn spiraal laat verwijderen.
Hier zijn we gaan proberen net voordat ons meisje 1 jaar was. Het heeft dacht ik zon 5 maand geduurd. En nu dus uitgeteld net voordat ze 2 jaar wordt. Wilde er ook graag niet teveel leeftijd verschil tussen. Maar het blijft je eigen gevoel, je kunt er pas voor gaan als je er beide aan toe bent. en dat weten alleen jullie.
Ons meisje is uit juli 2011. Nu alweer bijna een jaar bezig voor nmr 2. Ook wij willen er niet teveel leeftijdsverschil tussen hebben als het kan, maar over de 1e deden we 2,5 jr.... Hopelijk nu wat sneller (blijvend) zwanger. In februari een mk gehad.... Veel succes met jullie keuze!
Lief dat jullie allemaal reageren!!! Ja t is idd onze keuze absoluut maar was heel benieuwd hoe de meeste hierover dachten... Ik denk dat haar verjaardag wel t moment gaat zijn dat we het weer gaan proberen... Merk dat ik nu ineens hier veel op aant kijken ben en dat ik ook alles qua cyclus end beetje aan het bijhouden ben enzo... We kunnen maar weer voorbereid zijn hè Misty, hoop idd dat het snel lukt voor jullie! Mommy, spannend!!! Is je dochter wel al zo zelfstandig dat ze zichzelf beetje kan redden, af is waar ik me klein beetje zorgen over maak als ik snel zwanger mag worden hahahahaha.
Onze dochter wordt 23 september 1 jaar en wij waren al voor een tweede gegaan, maar omdat wij hebben besloten te trouwen, wachten we daar eerst even voor. Heb wel spiraal laten weghalen ivm aanhoudende klachten, maar gaan er na juli 2014 dus wel direct voor. Wilde ze ook erg dicht op elkaar hebben, maar dat gaat hier dus niet meer lukken.
Onze dochter is van 03-2011 en nu weer zwanger van de 2e! Heeft 5 maandjes geduurt voor ik zwanger was van nummer 2... Nu uitgerekend een maand voor onze meid 3 jaar word!
Giggle: Mijn mannetje was erg pittig als baby en eigenlijk is hij dat als dreumes nog steeds. Verder vind ik het gewoon fijn dat hij al wat zelfstandig is als er een tweede bijkomt.
Een maand na onze dochter haar 1e verjaardag was ik zwanger. Bewust weinig leeftijdsverschil en ik vind het heerlijk! Mijn man wilde toen ook maar 2 kinderen dus vandaar ook weinig leeftijdsverschil. Nu toch de wens voor een derde en mocht die er komen zal het meer schelen in leeftijd maar ach. Ze kunnen later zo mooi samen spelen wat maakt het ook uit als je eigen gevoel er klaar voor is moet je er gewoon voor gaan. Spijt zul je toch niet krijgen als de wens voor een 2e er is.
Bij ons zit er tussen 1 en 2 net geen 3 jaar. Tussen 2 en 3 net wat meer dan 3 jaar (de liet zich niet plannen). Voor ons een prettig leeftijdsverschil.
giggle... het is gewoon heel anders dan de eerste zwangerschap. ben natuurlijk heel druk met dochter, ondanks dat ze al redelijk veel dingen zelf kan. en ook graag alles zelf wil doen ( wat niet altijd handig is) maar juist doordat je nu veel drukker bent vliegend de weken echt voorbij. succes met het maken van de beslissing maar ik weet uit ervaring dat als die kriebels er zijn laten ze je ook niet meer met rust
Ik werd zwanger van de 2e toen mijn dochter 7 maanden was. Dit was trouwens wel een bewuste keuze: ik was per ongeluk zwanger geraakt van onze dochter waardoor ik een maand na haar geboorte examen had gedaan voor VWO (en geslaagd ) dus ik wil nog graag naar school. Ik was de dag voor het beginnen van de examens bevallen hihi Vandaar dat we minder lang wachten, ik wil zelf weer naar school gaan als allebei de kinderen op school zitten zodat ik niet te veel met oppas hoef te werken. Zelf voel ik me niet zo geweldig als ik ze te veel weg moet brengen. Maar voor iedereen is het een eigen keus, ik denk dat het er ook veel mee te maken heeft hoe je eerste kindje van karakters is