pfffttt. Ik paf er nog vrolijk op los... Gisteren nog ff naar de kroeg geweest en in een rookruimte gestaan... oh jezus, dat moeten jullie ook doen! Ik heb de hele avond nix meer gerookt. My GOD ! dat is echt heel smerig! Mijn tip dus voor vandaag, Met zijn allen bier drinken of een frisje in een rook ruimte! Adem in Adem uit.... (stoppen had weinig zin, heb vannochtend dus al weer 1tje opgestoken...) x worteltje
haha das idd echt smerig ja ik heb er vandaag 1 op tot nu toe wil het toch wel echt gaan beperken tot 5 maximaal vandaag
Dat is wel knap caruli! Bij mij werkt het ook om de eerste sigaret zo lang mogelijk uit te stellen. Ik probeer het ook op 5 per dag te houden, gisteren waren het er alleen 6.. Zag op tv pas geleden dat iemand zei dat je elke dag 5 min. later moet gaan roken dan de vorige dag. Wie weet helpt zoiets ook? Blijft lastig zo'n verslaving
tis idd erg lastig die verslaving maar als ik het tot 5 ofzo kan beperking dan ben ik al drastische geminderd ik rook echt heel veel
haha dat deed ik eerst ook, gewoon een pakje. Ik vind het zo lekker! Ben ook altijd zo bang dat mijn leven saai wordt als ik niet rook? Ben het gewoon ook heel erg gaan associeren met gezelligheid, met vriendinnen, fles wijn erbij. Maar hoop dat ik al heel snel die fles wijn niet meer mag, en ik hoop er ook op dat ik wanneer ik zwanger ben sigaretten gewoon uit mezelf heel smerig vindt, maar ja waarschijnlijk niet.
Babs en de rest van dit forum! ik heb zelf gerookt, een jaar of 7, en ben gestopt omdat ik astma heb. ik ben superalergisch voor rook! mijn ouders hebben voor, tijdens en na de zwangerschap gewoon lekker doorgepaft. mijn moeder ook 5 sigaretten per dag. mijn astma (COPD) heb ik te wijden aan al dat gerook van vroeger. De vruchtbaarheid was er bij mijn ouders niet op achteruit gegaan, het was in een keer raak. maar nu, op latere leeftijd heb ik er dus erg last van en kan mij niet meer in ruimtes begeven waar gerookt wordt. Doe ik dat wel, krijg ik last van veel hoesten en uiteindelijk de zoveelste keelontsteking.... Alsjeblieft; rook niet tijdens de zwangerschap! en het liefst ervoor ook niet! ik ben best kwaad op mijn ouders dat ik dit eraan overgehouden heb, maar vroeger wisten ze helaas nog niet goed wat men nu wel weet, dus doe er je voordeel mee! vooral voor je kindje! Iedereen wil toch dat zijn/haar kleine een gezond leven leidt, zonder pufjes en longfunctieonderzoeken? ik ontdekte het pas echt op mijn 20ste. Had er achteraf altijd last van, maar er werd nooit aan het roken gedacht.... het is trouwens niet alleen de rook waar je last van hebt met astma, ook parfum, deo, bakluchten, open haard, airco....kortom, alles wat je luchtwegen kan prikkelen! Lieve mensen, ik wens jullie een hele fijne zwangerschap met in je achterhoofd de gezondheid van je kleine ongeborene. kus moi
Dames als jullie het niet erg vinden kom ik gezellig mee kletsen! Heb vorige week de hele week plat gelegen met griep. DE manier om te stoppen met roken! Het gaat me op zich vrij goed af, heb sinds vorige week maandag 2 sigaretjes gerookt.. Ineens dacht ik bij mezelf het is wel zo ongezellig naar huis rijden zonder sigaret.. PFFFFF, naja sigaret opgestoken en smaakte toch best goed.. Meteen dacht ik hier gaan we weer beginnen dus maar niks is minder waar! Op het werk heb ik heel stoer geroepen dat ik gestopt ben dus rook helemaal niets meer op het werk ( soms best moeilijk maar wil mezelf niet laten kennen ) In dit geval dus best wel slim aangepakt! En ja dan stap je s'avonds de auto in en dan denk ik: 'zal ik er één opsteken?' 2 x 'zwak' geweest maar dat is beter dan 10 sigaretten per dag roken! Ik wens ons allen veel succes met het stoppen of minderen met roken.. Groetjes Nikki
Hallo, ik ben sinds vijftien dagen een niet roker. En ik heb ook astma. mijn moeder heeft niet gerookt in de zwangerschap! Moi, denk erbij na voordat je je ouders de schuld geeft zeg! Pas als je bewijs hebt dat dat zo is, kun je dat als je wilt doen. maar hoeveel pijn doe je je ouders hiermee......... Dwz. mensen krijgen astma zowel als de moeder wel of niet heeft gerookt, bewijs daarvoor is er niet.
hier ook een roker.. was gestopt in november, maar na de vmk was dat in 1 klap voorbij.. kan er wel makkelijker afblijven.. we roken niet in huis.. manlief rookt sowieso niet en wil graag dat ik stop. op t werk mag ik niet roken (ja buiten) dus dat scheelt ook. ik rook denk ik nu een sigaret of 3 perdag, maar helemaal stoppen lukt me domweg niet. vind t slap van mezelf en baal er enorm van.. waarom is iets dat je eigenlijk zo graag wilt zo moeilijk. das toch raar! maar goed.. als ik helemaal niet rook wordt ik werkelijk erg onredelijk. dan lijden de kinderen daar echt onder en dat vin dik niet eerlijk. net als de buurvrouw die net in maatje 36 voorbij loopt terwijl ze 3 wk geleden is bevallen van een enorme zoon. *is ook oneerlijk*. maar goed.. ik ben al blij dat ik het kan beperken tot 3 per dag. smorgens bij de koffie, smiddags bij de koffie en savonds bij de koffie voor de rest neem ik wanneer ik de behoefte voel een pepermuntje.. lekker frisse adem en ik kan er flink een tijd op sabbelen.. tijdens t schoonmaken vergeet ik dan snel de tijd....
@moi.. ik begrijp je standpunt, maar generaliseren mag dan ook weer niet helemaal.. dat t slecht is daar zijn we het wel over eens, maar het hoeft per definitie geen schade op te leveren.. ik heb bij alle zwangerschappen (wel minimaal 3 per dag) gerookt, mijn kinderen zijn kerngezond, nooit ziek, zelden verkouden etc... vriendin heeft nooit gerookt en haar kids zijn altijd verkouden, hebben brochitis en astma en zijn overal alergisch voor.. het zegt dus uiteindelijk niet altijd wat. Dat het beter is om het niet te doen bestrijd ik absoluut niet, maar ik vind soms dat er wel heel paniekerig over gedaan wordt...maar misschien ben ik wel gewoon laks en eigenwijs..kan ook heel goed..
Hallo allemaal, Ik zag dit topic en wou toch even mijn reactie plaatsen. Sinds 2 januari zijn mijn vriend en ik gestopt met roken! Wij hebben het ook zeker niet gemakkelijk, maar we zetten wel door! Ik ben de eerste week echt gigantisch chagrijnig geweest en heb dit echt op mijn vriend afgereageerd. Niet zo lief van mij dus! Mijn vriend doet het wat dat betreft wat beter, hij praat er alleen heel veel over. Ook hebben we de onrustige nachten achter de rug. We zitten nu in de fase van het vele lekkere eten, niet echt handig! Aangezien ik aanleg heb om te groeien.. moet ik daar nu echt mee ophouden. Ook dat is niet gemakkelijk. Misschien alleen dit weekend nog en dan stoppen met teveel snoepen! Mijn vriend en ik hebben allebei besloten ergens in november at we 2 januari zouden stoppen. Moet zeggen dat dat wel geholpen heeft. Zo kun je je er al vast op voorbereiden. Denk trouwens ook eens aan al het geld... weet het, heb er zelf ook heeeeeeeeeel veel aan gedacht, maar nooit gestopt daardoor, maar hoorde van vrienden dat ze dit jaar de sigaretten met 2 euro duurder willen maken. Daar wordt je zeker niet blij van! We hebben nu afgesproken dat we het geld apart doen. Kunnen we mooi de kinderkamer bij elkaar sparen. Iedereen heeeeeeeel veel succes gewenst met het stoppen met roken. Als wij het kunnen, kunnen jullie het ook. Lees anders het boek van Alan Clarr..? eens. Heb ik ook gedaan en moet zeggen dat je gedachtegang wel iets anders wordt. Het wordt er niet makkelijker van, maar je gaat wel anders denken. Succes. Groetjes lexy
Hallo, het is ook niet te zeggen met zekerheid dat mensen die gerookt hebben tijdens de zwangerschap, dat hun kleine zekerweten astma krijgen. ik zeg ook niet dat je geen astma kunt krijgen als de ouders Niet gerookt hebben. Maar een feit is dat, door rokende ouders, de longetjes niet volledig groot genoeg groeien. en ik was ook al die tijd nog gezond(dacht ik) , ik kwam er pas achter rond mijn 20ste... kindjes die geboren worden waarvan de ouders gerookt hebben, hebben veel meer KANS op astma. Natuurlijk zijn er ook kindjes die er geen last van hebben gehad (en hopelijk ook niet meer alsnog krijgen) maar waarom het risico lopen? Succes voor degenen die gaan stoppen! ik weet hoe moeilijk het is, maar uiteindelijk is iedereen er blij mee! PS, ik deed er ook nooit paniekerig over, maar heb het nu aan de lijve ondervonden, het is verschrikkelijk lastig en irritant, die astma dus als het niet per definitie schade oplevert, maar de kans wel degelijk aanwezig is....zou ik het wel weten! kus
Toch kun je dat niet met zekerheid zeggen. En: ik ben er een van een tweeling: ik heb astma, mijn broer mankeert niets........... @ Caruli: ik heb het moeilijk. De ene keer moeilijker dan de andere keer. Maar ik overweeg elke dag wel om 1 pakje te kopen...........zodat ik heeeeel af en toe een sigaretje mag........voor de lekker. Maar ja, ik doe het dan toch weer niet. Sta ik bij zo'n balie bij de supermarkt in de buurt, denk ik gat hier wou je toch vanaf, van die onzinkopen met die dure pakjes...........zucht..............het is echt moeilijk. Maar had nooit gedacht dat ik al zo lang kon stoppen (hihi, wat je zo lang noemt he), want heb al meerdere pogingen gedaan. Tis moeilijk. MAar denk dat het echt beter is..........
Ha rokers, hier nog een roker! Wij willen ook graag een kindje en roken allebei ook! We wilden eigenlijk ook eerder stoppen, maar aangezien ik net als Leonizzi ook een gebroken enkel heb, stellen we het nog even uit. Want veel thuiszitten, vervelen en dan stoppen gaat me niet lukken! Ik stop zo wie zo als ik zwanger ben, ben daar van overtuigd. Schaam me nu al zo vaak dat ik rook, dus kan me niet voorstellen dat ik met een dikke buik sta te roken. Vind ook dat ik het niet kan maken t.o mijn baby! Ik maak me er verder nu op dit moment even niet druk om, ik leef verder gezond en probeer wel niet teveel te roken en de rest komt straks wel. Leonizzi, hoe is het nu met je enkel? Heb je al loopgips? Ik krijg morgen loopgips! Vervelend he je enkel breken! Heb je nog veel last, werk je alweer? Groetjes
ik mag nu niet meer binnen roken en buiten roken wil ik niet tegen me vriend gezegt dat ik wil stoppen.. en die hamert het er wel in dat ik dat ook niet doe! vanff morge me laaste dag roken
Ik weer sinds gisteren gestopt... moet zeggen dat het nu redelijk goed gaat. Baalde zo van ongi worden dat ik weer ging roken maar toen dacht ik; wat ben ik nou toch suf aan hetdoen terwijl ik graag mama wil worden en weet hoe de kans minder wordt als je rookt... en ik denk (HOOP) dat het eindelijk bij mezelf is doorgedrongen