Ben al zooo vaak gestopt, laatste keer met oud & nieuw vorig jaar (en nee, dat was niet de laatste keer dat ik gerookt heb ) en ik heb nog nooit weer zoveel zin gehad in een peukie als nu ik zwanger ben 8)
Boef! Haha ik heb het ook hoor, ik vind deze tijd rond kerst zo gezellig dat ik vaak aan rode wijn en sigaretten denk. (slaat nergens op, maar ja)
Pfff of als je net achter iemand loopt die een sigaretje heeft opgestoken... kan me er alweer helemaal op verheugen straks weer ouderwets een avondje doorzakken met wijntjes en peukies Daarna zal ik me weer als een keurige mama gedragen
Dat is waar. Maar ik denk dat er niet altijd een welles/nietes spelletje hoeft te ontstaan. We zijn volwassen mensen toch? Respect voor elkaar en ieder in z'n eigen waarde laten. Ik denk dat het dan allemaal wel goed komt
Zo'n boek is volgens mij goed voor je bewustwording. Toch hangt het succes er van vooral van jezelf af. Alleen sneu voor Allen Carr dat hij er zelf zo weinig aan heeft gehad. Ik denk trouwens dat het welles-nietes spel hier niet zal komen aangezien de startvraag heel anders is als in al die andere rampzalige topics. groetjes Femke
Hehehehe....het is idd heel ironisch dat Allen Carr onlangs aan longkanker is overleden. Maar dat neemt niet weg dat je wel degelijk baat kan hebben bij zijn boek. Het is idd goed voor je bewustwording. En als je helemaal snapt wat ie schrijft WIL je niet eens meer roken en ben je blij dat het niet meer hoeft. Ik ben pas op de helft dus ik zie wel hoe het gaat wanneer ik het straks uit hebt Aan minderen doe ik niet. Ik ga mezelf niet plagen of pijnigen door te minderen. Dan denk en snak je alleen maar meer naar zo'n peuk en dat de hele dag door! Dat ga ik mezelf niet aandoen. Of cold turkey of helemaal niet.
Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Vond ik zelf totaal niet moeilijk...des te erger dat ik toen ik mijn miskraam kreeg savonds meteen weer ben gaan roken.....
Hoi, Ik ben heel bewust een half jaarvoor ik met de pil ben gestopt, ook gestopt met roken! Had daarvoor ook al pogingen ondernomen maar nooit gelukt, nu weet ik waar ik het voor doe. Maar ben nu blij dat ik ervan af ben, scheelt een hoop gedoe als je weg bent. (Shit sigaretten vergeten, hoe moet dat als we lang in de auto zitten enz.) Groetjes
Ik ben meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was, dat was bij mijn 1e zwangerschap die helaas is misgegaan. Ik ben na de miskraam gelukkig wel van de peuken afgebleven. (oke ik beken, af en toe tijdens een feestje een enkel peukie) Het geluk was wel dat mijn man solidair was en tegelijkertijd is gestopt, zo werd ik ook niet in de verleiding gebracht en er waren ook geen sigaretten in huis.
Nou Gerrina ik heb het boek van Allen Carr ook gelezen en ben inmiddels 4jr. gestopt met roken Ben ik nu wel blij om want mocht ik zwanger raken hoef ik ook die stress niet in, alhoewel ik moet zeggen dat ik het met het boek erg makkelijk kon laten staan....net wat je zegt je hebt gewoon geen zin meer in die peuk. Dus gewoon door blijven lezen meis voor je het weet ben je er vanaf. PS. eerlijk gezegd als ik met mn vriendinnen aan de wijn zit en hun steken een peuk op knaagt het aan me hoor..dan zou ik er ook wel eentje willen....eenmaal een verslaafde altijd een verslaafde hihi
Ik ben niet gestopt toen we bezig waren voor een kleintje.. Dat lukte me niet. Ik was dus ook heel bang dat ik het me niet zou lukken als ik zwanger zou zijn... Maar ik heb vanaf mijn posi test geen sigaret meer aangeraakt... Ik durf het niet eens... Ik vind wel (ook voor mezelf dus toen) dat je zou moeten proberen te stoppen, het is ten alle tijde beter natuurlijk. Succes!
ik rook nu ook nog steeds, alleen in het weekend nog... en zodra ik positief test stop ik er ook gelijk mee... heb besloten 1 januari weer helemaal te stoppen, dus hoop dat het gaat lukken... we gaan nu voor ronde 4, maar denk dat het ook echt zo is dat het roken mijn vruchtbaarheid wel wat beinvloed? hebben vorige maanden echt goed geklust, precies rond me eitje en het was weer niet gelukt.... liefs relinda
hallo ik rookt ook voor mijn zwangerschap en rookt tijdens de zwangrschap ook. zelfs de gynaecoloog zei dat ik gewoon moest blijven roken, maar dit was wel omdat ik al veel stress had en als ik zou stoppen zou je meer gaan stressen, en roken is beter dan stress zei hij toen groetjes
Lieve meid, maak je het jezelf niet heel erg moeilijk door zo te denken? Je moet er toch echt gemiddeld een jaar voor uittrekken om zwanger te worden. Wees er alsjeblieft niet teveel mee bezig, dat werkt alleen maar negatief voor jezelf. groetjes Femke