Hier ook een schoorsteentje. Heb vanaf mijn 14e een pakje ( 25 stuks) per dag gerookt. Sinds we voor het een kleintje gaan ben ik geminderd. Rook nu tussen de 10 en 15 sigaretten per dag. Vind ik al erg knap van mezelf. Heb het boek van Alen Carr besteld en ben benieuwd. Wanneer ik zwanger blijk stop ik meteen. Vind roken zowiezo een stomme bezigheid maar het is zo lekker he! Succes allemaal met wat jullie besluiten. Groetjes Lizzie.
ik ben een paar jaar geleden ook gestopt met het boek van Allen carr , ik was drie jaar gestopt dat boek werkt echt goed! het is alleen na mijn scheiding mis gegaan, toen ben ik weer gaan roken wat al werd gezegd eens een verslaafde altijd een verslaafde! toen we dit jaar besloten om voor een wonder te gaan, heb ik diverse keren geprobeerd te stoppen: cold turkey, weer boek van allen carr gelezen, pleisters, met zo`n ding van call tv die met een piepje aangeeft wanneer je mag roken om het zo een soort van af te bouwen wat echt helemaal niet heeft gewerkt! Toen werd ik geattendeerd opAuriculo (Oorschelp) Therapie te zien op www.makeiteasy.nl door een vriendin van een vriendin. Ik ben er met 1 vriendin en twee vrienden heen geweest, en we zijn nu allemaal 7 maanden gestopt! het is geen wondermiddel maar wel een bijzonder goed hulpmiddel, het neemt namelijk de grootste ontwenningsverschijnselen weg! het kost 150 euro en ik kreeg 50 euro terug van de zorgverzekering EN je hebt levenslange garantie! het is maar een tip! ( waar ik heel veel aan gehad heb) Naomi
Naomie bedankt voor de tip. Houd dit in mijn achterhoofd. Dus het boek heeft in eerste instantie geholpen bij jou. Ben benieuwd of dit bij mij ook het geval is.
ja boek heeft zeker geholpen, alleen de tweede keer niet meer maar het is zeker een aanrader, al moet je er wel open voor staan en zeker ook zelf de wilskracht hebben om te stoppen! succes ermee!
ik ben ook bij make it easy geweest en ik rookte net zo hard door!heeft bij mij niks geholpen.Ben afgelopen jaar gewoon ineens gestopt en dat ging goed!Moet alleen wel bekennen dat ik nu af en toe(lees visite's en feestjes)weer ff een peuk rook.Zodra ik posi test dan ga ik helemaal stoppen. liefs
Nou Ik ben zelf ook een roker en mijn zusje kwam er pas achter toen ze al drie maanden zwanger was. dus misschien heeft de vk het daarom wel gezgt. Ik weet wel dat ze een jongen van 51 cm en ruim 7 pond op de wered heeft gezet en dat alles goed was. Liefs Lyd
Hoi, Ik hoor en lees nog regelmatig dat mensen denken dat roken minder erg is dan stress! wat erg! Natuurlijk is roken veel erger!Roken is blijvend en stress, alleen paar daagjes en het is onderzocht dat het minder erg is dan roken. daarnaast vind ik het ook zo dat als mensen besluiten dat ze graag aan kinderen zouden willen beginnen dat ze tegelijk met stoppen met de pil ook gaan minderen en dus gaan stoppen.. Ik kan het gewoon echt niet begrijpen dat vrouwen die zwanger zijn roken tijdens de zwangerschap, ik vind dit zelf egoistisch...want beseffen mensen dan ook wel dat je kind tijdens die hijsen even minder zuurstof krijgt enzo? Nouja, meeste mensen zullen dit wel weten en daarom vind ik het egoistisch denk ik. Zelf heb ik ook gerookt maar gestopt na pil..wel nog even gerookt maar absoluut niet meer na eisprong, dus toen de kans er was toen ik zwanger kon zijn. ben dus zwanger geworden maar is helaas mk geworden. Ik kom dan ook zo min mogelijk in rokerige ruimtes enzo want dat is allemaal super slecht. Inmiddels ben ik nog steeds gestopt gelukkig. Maar ik weet waar ik het voor doe en dat gaat me heel makkelijk af. Liefs Sylvia
Ik ben bijna een jaar geleden gestopt met de pil en ik heb ook moeite met stoppen. Ik rookte niet veel (zo'n 2 sigaretten per dag) maar dan nog viel het me heel zwaar om die stap te zetten. Het zwanger worden blijft ook uit en daarom ben ik nu sinds anderhalve maand helemaal gestopt. Je vruchtbaarheid wordt namelijk negatief beïnvloedt door roken, dus ook dat is een hele goede reden om in ieder geval te proberen te stoppen.
Goh! Poepoeh wat goed van je zeg Als jij ex-roker bent dan moet je toch weten hoe moeilijk het is voor sommigen om ermee te stoppen. Jij bent natuurlijk zo'n ex-roker die nog vaak snakt naar zo'n peuk en je frustraties nu uitwerkt op de rokers. Erg sterk van je hoor. Denk je niet dat de dames hier zich juist schamen omdat ze nog roken? En dat als het zo makkelijk is om te stoppen dat ze dat niet meteen zouden doen? Iedereen weet toch dat het slecht is maar dat maakt het stoppen met roken echt niet makkelijker. Dus doe alsjeblieft niet zo uit de hoogte en ga je frustraties ergens anders botvieren Ik ben het wel met je eens dat roken juist meer stress geeft.
Ik ben het met Gerrina eens, Sylvia. Denk niet dat jij daar over moet oordelen, je mening geven oke, maar je oordeelt nu wel. Stoppen met roken is niet makkelijk, en wat betreft de stress, voor veel mensen leverd niet roken ook stress op.
Sorry als het verkeerd is overgekomen maar iedereen zijn mening hierover toch? Misschien heeft het ook wel met mijn verleden te maken, met mn biologische ouders (ben gelukkig bij pleegouders opgegroeid) Ik had dus een moeder die veel rookte en dronk en drugs gebruikte tijdens haar zwangerschap van mij met daarvan dus erge gevolgen....ik heb dus meerdere dingen gehad en heb kantje boord gelegen....oa door dat roken toen! verder heb ik ook in omgeving dingen gezien van rokende ouders tijdens zwangerschap en erna..en dat is echt niet niks... Vrouwen die willen blijven roken tijdens de zwangerschap en erna moeten dat zelf weten natuurlijk, maar ik zeg alleen dat ik dat heel erg vind en het absoluut niet goed te praten is ('maar het is zo moeilijk om te stoppen etc) en nee, ik ben niet gefrusteerd, zoals ik al zei heb ik nooit veel gerookt, ik rookte een pakje per week ofzo. En ben blij dat het mij goed af is gegaan dat stoppen met roken. maar nu vraag ik me dus ook af: vrouwen die tijdens zwangerschap roken zullen dus ook na de geboorte binnen in huis blijven roken ofzo? want in de buk zit een baby in een nog veel kleinere ruimte waar hij-zij veel rook binnenkrijgt.... Nouja, sorry voor mn felle reactie enzo maar ik kan er gewoon echt niet tegen..ik vind het verschrikkelijlk..en echt egoistisch,sorry...Maar dit kan dus ook te maken hebben met mijn ervaringen hiermee-verleden. Liefs Sylvia
Wat zijn dit toch altijd lekker gezellige topics over roken, toen dit topic geopend werd, zag ik het alweer voor me haha, zooooooooo voorspelbaar ..
En ondanks je verleden ben je toch tegen beter weten in wel gaan roken. Goh! ook vreemd NOT! Roken is een val waar iedereen heel gemakkelijk in trapt. Het eruit komen is het moeilijkts voor de meesten. Met een vingertje wijzen naar anderen is ook makkelijk. Naar jezelf kijken des te moeilijker. Als iedereen weet dat roken heel erg slecht is waarom roken er dan nog zo veel mensen? Of waarom begint iemand er uberhaubt ooit mee? Geloof me vrouwen die roken tijdens een zwangerschap zouden zich het liefst wil verschuilen omdat ze zich ervoor schamen en verrachten zichzelf omdat ze, ondanks dat ze weten dat het slecht is voor het kind, toch blijven roken. Waarom stoppen ze dan niet gewoon, zou je zeggen? Simpel! omdat ze het niet kunnen. De pure wilskracht methode en de angst die daar bij komt kijken is de dooddoender. Hou d'r toch mee op met het wijzen van het vingertje. Het is toch zo makkelijk over een ander te oordelen. Een ex-roker zou beter moeten weten. Kraak rokers niet af maar steun ze in hun pogingen te stoppen.
hoi hoi, Ik ben nu inmiddels 5 jaar gestopt, en ik was al een jaar gestopt voor ik zwanger raakte, maar ik had altijd gezegd, als ik zwanger raak stop ik. Maar niet omdat iedere dat wil of dat iedereen dat beter vind, nee puur en alleen voor mijn eigen gevoel. En we weten allemaal wel dat het slecht is maar ook zo LEKKER. Nee laten we elkaar niet bestoken met commentaar, maar laat iedereen in zijn eigen waarde. Degene die stopt, stopt en degene die het niet kan, dat is jammer ,maar helaas is dit niet anders. Als iedereen zijn eigen stoepje schoon houd, is de hele straat schoon hielkje
Jeetje zeg Gerrina, laat ook maar zitten,met jou valt niet normaal te praten, je bent alleen maar bezig met op een onaardige manier alles te brengen,..erg volwassen hoor... Nou, dat jij niet kan stoppen met roken kan ik niks aan doen...jaloers Ik ben blij dat ik wel de discipline op kan brengen om niet meer te roken en mn kind straks niet in ademnood breng enzo Veel succes met stoppen met roken dan maar he.... Mijn goede woorden voor jou zijn er nu niet meer als je zo bezig blijft. Enne, niet alle vrouwen schamen zich ervoor hoor..immers als je je ergens voor schaamt ga je niet in het openbaar waar veel mensen bij zijn uitgebreid roken. maar ook stoppen als je zwanger Wilt worden is heel belangrijk.. Nogmaals± ik hoop dat iedereen kan stoppen met roken op tijd. Alleen Gerinna vind ik nu wel erg onsportief overkomen..
Ik wil ff reageren. Toen ik dit topic maakte, verwachtte ik al dat er vrouwen zouden zijn die fel tegen roken zijn. Niks op tegen, maar mij ging het er eigenlijk om, HOE de rokende vrouwen omgingen met hun rookgedrag. -Zijn ze meteen gestopt toen ze "begonnen" met kinderen krijgen of zijn ze hetzelfde aantal sigaretten/sigaren (kan ook tegenwoordig) blijven roken. - Zijn ze gestopt toen ze positief getest hadden. - Maar ook (als ze gestopt zijn met roken) HOE ze dat gedaan hebben. Enz. Ik zit niet te wachten op mensen die alleen maar zeggen dat roken slecht voor je is. Dat weet ik ook wel. Het valt me trouwens wel op (in het algemeen) dat mensen die "vroeger" rokers zijn geweest, nu het hardste schreeuwen dat roken slecht voor je is. Maar dat terzijde.
ik ben een jaar van te voren gestopt, maar niet voor mijn zwangerschap hoor, maar omdat ik smorgens piepend wakker werd (rookte 1 pakje van 30 per dag). Ben gewoon zelf gestopt zonder hulpmiddelen, van het een op de andere dag, nooit geen moeite gehad.