Zwanger willen worden en roken.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AnnieP, 9 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

2. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb altijd al geroepen± de enigste reden waar ik voor kan stoppen zonder problemen is als ik zwanger zou zijn..eerder nog eigenlijk.
    Toen ik stopte pil de pil rookte ik alleen nog maar af en toe op feestjes. maar niet als ik mn eisprong had gehad want dan zou ik dus zwanger kunnen zijn. Ik rookte dus echt nog maar heel weinig, misschien maar 3 sigaretjes per maand en dus niet na eisprong. ben toen de 3 maand zwanger geworden en heb dus ook echt niet meer gerookt. Ik ben dus gewoon meteen zo gestopt. Verder geen kaugoms ofzo. Het ging me zo makkelijk af omdat ik wist waar ik het voor deed. Voorheem boeide het me niet zo, k bedoel ik rookte en ja het is niet goed voor je maarja, het is toch mn eigen gezondheid. Nu was het niet alleen mijn gezondheid maar van een klein wondertje...een klein wondertje die er niet voor kiest om mee te roken en zonder zuurstof steeds te komen te zitten.
    Ik had gewoon de gedachte dat ik niet wilde roken voor dat kleintje.

Daarnaast is het ook beter voor je vruchtbaarheid als je stopt met roken en heb je geen kans op stress als je eenmaal zwanger bent..al had ik daar dus absoluut geen last van.natuurlijk is het ook geen reden om te zeggen dat je toch maar een paar sigaretten rookt want dat is beter da stress want dat is niet zo.

Ik voel me er heel prettig bij dat ik absoluut niet meer rook. na mk ben ik dus niet weer gaan roken ofzo.

Helaas kan ik dus niet vertellen hoe ik ben gestopt want ben gewoon ineens gestopt met de gedachte dat ik die vieze stoffen niet door wil geven aan een klien onschuldig kindje. En dat het ook bter is voor de gezondheid van je kindje.

Het valt me trouwens wel op (in het algemeen) dat mensen die "vroeger" rokers zijn geweest, nu het hardste schreeuwen dat roken slecht voor je is. Maar dat terzijde.

Mijn antwoord hierop, ik ben een roker geweest ook al rookte ik maar 1 pakje per week of minder. Ik wilde en kon echt niet stoppen omdat het mijn eigen gezondheid was en het kon me niet zoveel schelen. Nu roep ik niet dat roken slecht is voor mij, maar voor je kindje straks!daar gaat het mij om en niet om zelf! En daarom kon iok zo makkelijk ineens stoppen.

Liefs

Sylvia

3. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Eh, ik geloof toch dat je aan je popcorn en cola kunt beginnen ;)

4. Niet meer actief

Oeh....cola niet doen hoor. Is héél erg slecht. Gelijk mee stoppen. NU! hehehehe

5. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) volgende "slechte" punt ;)

6. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    even voor de duidelijkheid.
    man en vrouw moeten minstens een jaar gestopt zijn met roken voordat de zwangerschap zich aandient. dan pas is het uit je systeem.

Dus alleen niet roken tijdens je eisprong is een lachertje.

groetjes,
    Tineke

7. Sheila82

dat klopt idd ja. Beter is het dan ook weer als je helemaal niet gerookt hebt .
    maar toch wel weer beter dan doorroken.
    Gelukkig kan het geen kwaad voor je kind als je paar maanden voor je zwanger werd hebt gerookt. het is alleen beter voor de vruchtbaarheid als je jaar niet hebt gerookt en voor je gezondheid natuurlijk.

Ik ben inmiddels vanaf april gestopt met roken en heb bewust rokerige ruimtes vermeden.

Ik hoop dat er gauw veel vrouwen zijn hier die komen vertellen dat ze gestopt zijn en natuurlijk ook snel zwanger zijn!

Mijn vriend heeft trouwnens nooit gerookt gelukkig, dus die was wat slimmer dan mij haha

Liefs
    Sylvia

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik heb 15 jaar gerookt, zonder ook maar een keer te stoppen, maar toen ik zwanger wilde worden heb ik me voorgenomen om te stoppen op het moment dat ik het intake gesprek kreeg voor de icsi.(ik wist dat ik zwanger moest worden via icsi, heb dus nooit op de goedheid van moeder natuur moeten rekenen)
    Dat was drie maanden voor de eerste poging. ik was gelukkig meteen zwanger, en zeker tijdens alle spannende tijden gedurende de behandeling snakte ik zeker wel eens naar een sigaret, ik heb er zelfs over gedroomd.
    Maar ik wist waarom ik niet meer wou roken, ik wou de bevruchte eicel alle kans geven om zich in te kunnen nestelen, en had geen zin om na enkele maanden zwangerschap in het ziekenhuis opgenomen te worden met een te kleine foetus omdat door het roken de placenta niet meer goed zou werken. Want dan heb je echt stress als je dat gebeurt, en je kunt het niemand verwijten want je hebt het dan alleen aan je eigen rookgedrag te danken. Zelfs als je op dat moment zou stoppen met roken , die placenta herstelt zich niet meer. Ik heb roken vergeleken met filet americain en alcohol, dat laten we ook allemaal staan omdat het beter is voor de baby. Dus zo ook met sigaretten.....

groetjes Brenda

9. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Retificatie....Na 3 maanden is de schade al beperkt voor je vruchtbaarheid.....(en laat ik nou net 3 maanden gestopt zijn hehehehe)
    Heb met verbazing gelezen! poehee....blijft altijd een zuur onderwerp voor zowel de rokers als de niet rokers....niemand bepaalt wat goed of slecht is voor een ander...
    En mag ik jullie er op attenderen dat er vroeger naar hartelust gerookt werd altijd en overall....en niemand is er slechter van geworden kijk maar om je heen.....
    er word teveel geld gestoken in onderzoeken en daar word ik nou niet goed van....je mag tegenwoordig helemaal niks....die waslijst met wat je wel en niet mag tijdens je zw.schap is allen al genoeg om over je toeren van te raken.....Doe waar je je lekker bij voelt en doe het met mate....!

10. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    mila ik sluit je helemaal aan bij je.
    Dat eeuwige gezeur.

Hoe doen ze dat in godsnaam in derde wereld landen in oorlogs landen.

En hier maar zeiken.
    Teveel informatie waar niemand wat aan heb en niks mee kan.

Liefs,
    Tineke

11. Sheila82

Maar dat is ook weer zoiets± tuurlijk is het zo vaak goed gegaan, het hoeft niet verkeerd te gaan! maar het risico is er...en dat risico neem k niet...Maar ook heel erg om je kind steeds even geen zuurstof te geven vind ik niet echt goed..
    Ik drink ook geen alcohol meer, nooit veel gedaan trouwens maar nu helemaal niet meer..
    maar dat is oo ieder zijn eigen ding, iedereen moet doen wat hij-zij zelf wil.

Liefs

Sylvia

12. naomi32

naomi32 Actief lid

10 nov 2006
    352
    0
    0
    volgend topic:
    zwanger willen worden en alcohol :)

13. Niet meer actief

:) :) kan me er al op verheugen!

liefs donky

14. kunnen wel een teleac cursus beginnen!
    Zwanger worden en:
    -roken
    -cola
    -alcohol
    -filet americain
    -brie
    -sauna

Groetjes rens :D

15. Niet meer actief

Vergeet de koffie niet :p

16. hoe had ik het kunnen vergeten! nog meer gemist?
    oh ja massages... en verder..

17. naomi32

naomi32 Actief lid

10 nov 2006
    352
    0
    0
    overmatig sporten kan er ook nog bij..pfffffffff gelukkig heb ik daar geen moeite mee om te laten :)

18. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    lever
    ossenworst
    rauw vlees
    rookworst

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Teveel thee! :p
    Stress..
    Sylvia heeft ook stress, is ook niet goed hoor voor de vruchtbaarheid.

20. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    hahahaha goeie

kaas van rauw melk gemaakt.
    sinaalsappels.
    tomatenpiten

Deel Deze Pagina