Hee hoi Meiden! FF een vraagje... Ben gestopt met de pil sinds een paar maanden en slik trouw foliumzuur enzo.. Maar wat ik mij afvraag is:"Is het nu wel of niet verstandig om naar de sauna te gaan als je zwanger wilt worden". Iemand die hier mij meer over kan vertellen? Thanx Gwennie!
over het algemeen zeggen ze dat het niet goed is. Want als je wel zwanger zou zijn , door de warmte kun je een miskraam krijgen. mijn moeder heeft dat vroeger eens gehad door een iets te warm bad. zegt me dus ook dat ik absoluut moet oppassen hiermee. sauna is hetzelfde qua warmte. zou het beter laten als ik jou was. veel succes
Thnx!!! voor de snelle reactie... Ik heb donderdag een saunadate met een vriendin en ga deze denk ik dan maar cancellen.... Tja... Gwennie
tja weet je , ik zou me net als jij denk ik zelf verwijten als er toch iets mis zou gaan ineens. en denk eraan we zijn hier allemaal om elkaar te helpen liefs
daar sluit ik me op aan , heb ook al meerder malen gehoort dat saunabezoek niet echt is aan te raden..... greetz asjuh
Volgens mij geldt dat idd pas na een evt innesteling. Ik ga nog steeds geregeld naar de sauna. Je kunt wel alles gaan laten....Als ik zwanger ben stop ik er uiteraard wel mee. Daarnaast kun je er zelf ook een beetje rekening mee houden in de sauna. Niet wachten tot je helemaal oververhit bent, enz
ja want hoe zit het dan met sporten..als ik flink ga sporten kan ik ook behoorlijk zweten .. dit kan toch ook niet schadelijk zijn neem ik aan?
Leef lekker zoals je ervoor deed, als je zwanger bent moet je al genoeg laten! Na de eisprong ben ik ook wat voorzichtiger met dingen maar ik laat nog vrij weinig hoor! anders was ik nu al 9 maanden anders aan het leven en geen resultaat, ik geniet er nog even van! groetjes
nee die instelling heb ik dus ook wel hoor...na mijn eisprong doe ik wat voorzichtiger maar daarvoor doe ik ook gewoon alles. Wat je zegt het kan nog wel ik weet niet hoe lang duren voordat we zwanger zijn...zo zit ik dus ook al geruime tijd met het feit dat ik een paar kilootjes kwijt wil...onder het mom je mag niet lijnen als je 'zwanger bent / wilt worden heb ik er nog steeds niks aan gedaan, maar nu komt straks de zomer eraan en ik ben inmiddles nog (niet) zwanger. ik ben nu van plan als ik nu weer ongesteld wordt vanaf de nieuwe maand toch even een soort dieet te gaan volgen...het is eigenlijk niet echt een dieet maar meer gewoon goed gezond eten...als ik dan weer rond m'n eisprong kom pas ik gewoon weer beter op. Denk toch niet dat dit ook kwaad kan...
je kan (mits je geen verhoogde bloeddruk hebt) gewoon naar de sauna hoor. en tis net als met een zonnebank, overal waar te voor staat is niet goed, maar als een gezonde zwangere vrouw kan gewoon zeker als je het toch al gewend was zichzelf lekker verwennen met een saunabezoek. het is tenslotte een ontspannend iets, en als het voor jou ontspannend is is het dat voor je kindje ook.(en vooralsnog ben je nog niet in verwachting, dus geen enkele reden om het te laten) have fun
De sauna kan schadelijk zijn t/m week 16 van de zwangerschap. En het gaat dan om de grote schommeling van warmte. Ik heb dit zelf nagevraagd, omdat ik graag naar de sauna ga. Ik zelf ben daar in ieder geval voorzichtig mee! Maar in de dagen tussen je mensturatie en eisprong kan je gweoon gaan. Loes
gezonde vrouwen met een gezonde normale zwangerschap, kunnen gewoon naar de sauna (zeker als je dit altijd al deed) . mits er geen TE (te lang, te vaak) voorstaat, je moet natuurlijk niet op de hoogste bank gaan zitten, maar dat lijkt me ook een logisch iets, iemand die nog nooit of zeer zelden is geweest moet hier ook heel rustig mee beginnen, maar vanaf de 4e maand is het zelfs een welkome aanvulling op zwangerschapgymnastiek.
En hoe zit het dan met alcohol en rood vlees etc. Laten jullie dat ook staan tijdens het proberen zwanger te worden (als je dus nog niet weet of je zwanger bent?)
zoals ik al eerder aangaf, na mijn eisprong ben ik voorzichtiger maar ik laat dus niet alles. zowiezo is de baby in de eerst paar weken nog niet van jou afhankelijk. Alcohol drink ik niet dus dat is makkelijk! als ik nu al overal op moest letten was ik nu al gek geworden hahahaha 9 maanden al gestopt met de pil.
Met dat alcohol drinken zit ik ook wel eens. Ik drink graag een wijntje, heb afgelopen maandag nog rosé gehad bij de paaslunch. Maar het is idd wel zo dat je niet meteen een bloedband hebt met het kind als je net zwanger bent. Als ik een positieve test heb, vind ik het vroeg genoeg om te beginnen met het echte gezonde leven. (ik zuip me nu ook geen delirium hoor)
Hoi, Ik ben gewoon naar de Thermen geweest afgelopen vrijdag. Ik ben gewoon wat minder lang in de sauna's blijven zitten en helemaal op de onderste bank. Ik zou het niet afzeggen hoor. Als je er na vijf minuutjes gewoon weer uitgaat, kan er niks gebeuren. Ik drink geen alcohol meer nu we aan het proberen zijn zwanger te worden. Dit vind ik niet zo erg, want ik dronk toch al niet zoveel. Gr. Lieverd
Hoi, Ik ben gewoon naar de Thermen geweest afgelopen vrijdag. Ik ben gewoon wat minder lang in de sauna's blijven zitten en helemaal op de onderste bank. Ik zou het niet afzeggen hoor. Als je er na vijf minuutjes gewoon weer uitgaat, kan er niks gebeuren. Ik drink geen alcohol meer nu we aan het proberen zijn zwanger te worden. Dit vind ik niet zo erg, want ik dronk toch al niet zoveel. Gr. Lieverd