wij hebben vrijdag's vaak borreltjesdag...dan zitten we gezellig bij elkaar met een borrel erbij (ik vieux de rest een biertje). maar ook weer niet zo dat ik half kachel naar mijn bed ga, en daar stop ik mee zodra ik weet dat ik in verwachting ben. Bij de 1e had ik koninginnedag nog een aardige borrel genomen, terwijl achteraf bleek dat ik toen dus al in verwachting was (was gewoon ongesteld geworden dus ook niet getest) maar daarna de gehele zwangerschap niks meer. rood vlees mag ik graag eten (biefstukkie half gebakken) maar als je af en toe een stukje eet kan het geen kwaad hoor, tis met alles gewoon een beetje opletten.
hoi iedereen hier, ik zal jullie is wat vertellen; ik ging nooit naar de sauna, was ooit wel is één keer geweest. de maand waarin ik 'bevrucht' ben ben ik voor het eerst de sauna in gegaan. de eerste keer gelijk een 15 miñ!!!! de 2e keer 3x5min. dit was wel in de week tussen menstruatie en eisprong. ik heb de 2 weken voor de eisprong en de week van de eisprong lekker veel biefstuk gegeten (veel=ong 4x in de 3wkn ivm oom die vers van de pers biefstuk had jammie). wie weet heeft het wel bijgedragen . ook heb ik idd gehoord dat de 1e 3mnd niet verstandig is om van de sauna gebruik te maken als je er niet aan gewend bent! ik sport vrij regelmatig (3tot4x in de week) en ook dit kan ik gewoon blijven doen (nou ja gewoon, ik luister absoluut naar mijn lichaam, ben veel kortademiger en mijn conditie is flut sinds ik zwanger ben). het is idd belangrijk dat je het niet TE veel gaat doen gr en veel succes saskia
that's the key wordt ....TE... alles waar TE (veel) voor staat is niet goed, niet als je niet in verwachting bent, maar helemaal niet als je wel in verwachting bent..
hmm ik ga dus altijd naar finland en daar gaan zwangere vrouwen ook gewoon naar de sauna wel minder lang tho.. en liefst ook iets minder heet maar nlse sauna's zijn lang niet zo heet als in finland over het algemeen denk dat het ook et maken heeft met of je er aan gewend bent of niet als je toch al elke week naar de sauna gaat.. is je lichaam er veel meer aangewend dan wanneer je voor het eerst gaat overigens.. ik dacht dat ik de enige was die vooral na de eisprong wat meer lette op dingen.. en er voor more or less gewoon normaal doe (alhoewel ik nu blijvend gekoffieminderd ben geloof ik! tot 1 kopje cappuchino per dag onderweg naar werk) wel grappig om te lezen dat meer mensen dat zo doen dus
Ik zou me hier maar niet zo druk over maken allemaal hoor... Toen ik zwanger was maar het nog niet wist (week voor mijn NOD dus) was ik op vakantie en heb daar nog gerookt en gedronken. Zodra ik een week later wist dat ik zwanger was ben ik als een heilig boontje gaan leven (ook naar de sauna geweest trouwens, na 16 weken). Gewoon lekker doen waar je zin in hebt, de uitwisseling van bloed tussen moeder en kind komt pas op gang nadat je overtijd bent.
ik denk dat als je nu al regelmatig gaat dat er dan niets aan de hand is als je dat blijft doen, en blijf naar je lichaam luisteren! alleen lijkt het me niet handig om voor het eerst in je leven te gaan wanneer je zwanger bent, dan kan je ook nog wel een paar maanden wachten volgens mij
dat is denk ik met alles, net zo goed als dat men ook adviseerd om niet resoluut ineens te stoppen met roken, omdat je ongeboren kind daaraan gewend is, men vergeet af en toe heb ik het idee, te genieten van de zwangerschap en wat daarbij komt kijken, heel jammer vindt ik dat.