Hallo allemaal!!! Ik ben Jeny en ben nieuw op deze site , Mijn vriend en ik zijn al een poos bezig om zwanger te raken maar het wil niet lukken Nu moest ik van mijn huisarts een cyclus kalender gaan bij houden dat doe ik nu al zo'n 49 dagen mijn temperatuur is meestal tussen de 36,2 en 36,6 , sinds 12 dagen is mijn temeratuur tussen de 37.0 en 37.3 kan dit betekenen dat is zwanger ben ? Ook loop ik al een week te boeren bij alles wat ik eet of drink en mijn tepels zijn wat groter heeft dat ermee te maken ? Ik hoor het graag groetjes Jeny
Zou idd kunnen. Je temp is iig erg hoog. Waarom heb je na 49 dagen nog niet getest dan? Of is je cyclus altijd zo lang?
Ja zou kunnen.... Het kan ook zijn dat je je eisprong hebt gehad. Ik zou ook voor de zekerheid een test doen....? Succes Groetjes Dee
tijdens je eisprong gaat je temp iets omhoog om meestal weer te gaan zakken tegen de tijd dat je weer zou moetene worden, je zegt dat je nu zo'n 12 dgn een hoge temp hebt, dan zou je denk ik al een test ertegenaan kunnen gooien omdat je eisprong gemiddeld tussen de 11 en 16 dgn voor je nod is, zou je dus ongeveer een deze dagen (3-4) je periode kunnen verwachten.. er zijn genoeg testen die 4 dgn voor je nod testen dus wie weet meid, gooi er een tegenaan zou ik zeggen...je tepels kunnen idd een van de (vroege) zwangerschapsverschijnselen zijn... zal voor je duimen.. 1. Zachte borsten/tepels: Als je zwanger bent zal je merken dat je borsten en tepels drie weken na de bevruchting zachter worden ( je bent dan een week overtijd). Ze kunnen ook gezwollen aanvoelen, net zoals ze voelen voorafgaand aan je ongesteldheid. 3. Donker wordende tepels: Heel vroeg in de zwangerschap, rond de tijd dat je verwacht ongesteld te worden, kan je opmerken dat je tepels, (of liever het gebied daaromheen) donkerder wordt en dat de diameter groter wordt. Er wordt gedacht dat het donkerder worden van het gebied rond de tepel, de baby helpt om de tepel gemakkelijker te vinden bij borstvoeden. Je zal op opmerken dat de aderen in je borsten meer zichtbaar worden en dat de kleine bobbeltjes die voorkomen rond te tepels groter worden en dat er meer komen, gemiddeld 4-28 per tepel. 8. Stijging van lichaamstemperatuur: Als je lichaamstemperatuur verhoogd blijft (een halve graad, gemeten 's ochtends voor alle activiteit) blijft tot na de tijd dat je ongesteld moet worden, en niet terugloopt naar het niveau voor een eisprong, kan dit wijzen op zwangerschap. Nadat een eicel bevrucht wordt, doet het er een week over om in de baarmoeder te komen en zich daar te nestelen. Pas op dat moment weet je eigen lichaam dat het zwanger is. Als hCG (zwangerschapshormoon) vrijkomt kan nog een temperatuurstijging te zien zijn, een week tot 12 dagen na de eerste temperatuurstijging bij de eisprong. http://www.babyplein.nl/signalen.asp
Beste...Ik heb me nog niet getest omdat ik een onregelmatige cyclus heb dus ik weet nooit wanneer het kan komen zeg maar .
dat begrijp ik, maar juist omdat jijzelf al aangeeft dat je nu al 12 dgn een verhoging hebt, en deze hoog blijft is het zeer waarschijnlijk dat je of deze week je krijgt of kunt testen...we zitten bijna tegen het weekend aan, ik zou zeggen zorg dat je er een klaar hebt liggen wie weet heb je dan wel feest van het weekend.... (of als je niet kan wachten, ik ben geen ster in wachten) probeer je het alvast, als je eisprong 12 dgn geleden is geweest, en je hebt die 1e lucky shot gehad, zou het heel goed mogelijk zijn om nu al positief te testen... heel veel succes
vind ik ook, testje kan nooit kwaad, dan ben je meteen van je onzekerheid af, duim voor je!! Liefs meliske