Antibiotica

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lilmomo, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilmomo

    lilmomo Fanatiek lid

    14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik weet niet of iemand dit weet maar kan het vragen.
    Twee maanden geleden heb ik van de huisarts i.v.m een onsteking een antibiotica kuur gehad. Een week later heb ik medicijnen gehad i.v.m dat mijn zuurtegraad in mijn vagina te hoog was en daardoor hevig moest bloeden en bloedingen tussendoor had. Die medicijnen het metronidazol.
    Vorige maand heb ik me menstruatie wel gehad maar was maar 1 dag hevig en 1 dag klein beetje. Geen bloedingen tussen door meer gehad ofzo. Nu had ik vorige week zondag weer mijn menstruatie en was het nog minder dan de vorige keer en ook maar 2 dagen. Ik loop hele dagen misselijk en met hoofdpijn. Me moeder roept steeds als ik zegt dat ik buikpijn heb ben je zwanger ofzo. Zou het kunnen dat ik zwanger ben en dan alsnog menstrueer omdat ik afgelopen 2 maanden de pil nog heb geslikt. Ik weet het niet,

    groetjes lil momo
     
  2. Milla

    Milla Niet meer actief

    Vreemde situatie, ik heb wel vaker gehoord dat vrouwen zwanger waren maar toch heel licht menstrueerden. De pil kan zeker een reden zijn, Waarom doe je geen test?
    Ik zou sowieso even naar de huisarts gaan..
    Succes!
     
  3. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Antibiotica verminderd de werking van de pil. Tijdens de antibioticakuur en de week erna moet je ook condooms gebruiken, pas daarna is de pil weer veilig.
    Menstruatie tijdens zwangerschap komt wel eens voor idd. Ik zou even naar de HA gaan.
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn nichtje is zwanger geraakt doordat de pil minder werkte tijdens antibiotica gebruik. als ik jou was zou ik even de huisarts bellen dan weet je meer of doe een test
     
  5. lilmomo

    lilmomo Fanatiek lid

    14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik ga als ik na mijn cyclus niet ongesteld wordt een test doen. En even langs de huisarts, want zo weinig menstruatie is wel heel erg vreemd. Zodra ik gestopt was met de pil moest ik ook zowieso langs de huisarts. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? en zwanger waren.
     
  6. plopje82

    plopje82 Actief lid

    7 sep 2007
    202
    0
    0
    ha limomo

    Metronidal heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van de pil. Alleen bepaalde antibiotica zoals doxycycline, minocycline, tetracycline en amoxicyline hebben invloed op de betrouwbaarheid van de anti-conceptiepil, en daarbij dient aanvullende anti-conceptie gebruikt te worden (condoom). Dit geldt echter niet voor metronidazol.
    dit kan ik weten want ik sta in de apotheek!
     
  7. lilmomo

    lilmomo Fanatiek lid

    14 apr 2006
    1.202
    0
    0

    voor dat ik metronidazol heb gehad heb ik antibitotica kuur gehad dus ik weet het niet. zie mijn verhaal hier boven daar staat het precies. maar toch bedankt voor de informatie. plopje82.

    groetjes lil momo
     

Deel Deze Pagina