Zwanger willen worden en studeren...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Life in Pink, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Naar Uruzgan voor de tweede keer al. Dat krijg ik ook vaak te horen. 'Ja, je wist waar je aan begon.. 'zeggen ze dan, maar ja zo werkt het idd niet haha

Altijd leuk he, babys kijken, ze zijn ook zo schattig, nu zelf nog eentje :D. Ik zie dat je al bijna kan testen! Zal voor je duimen!

groetjes

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

Het duurt in verband met mijn onregelmatige cyclus nog een paar dagen extra voor ik kan testen, dus de kans is groot dat ik voor die tijd al weet dat het niet meer hoeft. Ik denk niet dat ik zwanger ben geworden, maar het was ook pas de eerste keer 'niet meer ons best doen om niet zwanger te worden'...

Uruzgan! Heftig...

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    je weet maar nooit he, vaak hoor je dat als je niet meer je best doet dat het dan wel raak is ;)
    haha Hoe lang zijn jullie al bezig?

ja wel heftig ja, vind het ook eng maar gelukkig is het er wat rustiger in de winter.

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik vind het wel dapper van je!

Het is pas de eerste keer dat we het proberen, dus het zou wel heel toevallig zijn als het zo zou zijn. Ik voelde steeds van alles: 'ongesteldheidsbuikpijn' (maar dat is geen officieel symptoom), misselijkheid (maar dat was na twee dagen over en waarschijnlijk te wijten aan de spanning van het nieuwe schooljaar): van alles en nog wat. En nu voel ik niets meer, precies hetzelfde als iedere andere maand hiervoor (toen we nog ons best deden om een zwangerschap te voorkomen).

Je leest veel over pijnlijke borsten als eerste symptoom, dus daar zat ik inmiddels enorm naar uit te kijken. Nu heb ik daar normaal gesproken altijd last van (ruim een week voor de vervelende dagen al), maar net nu ik er een zwangerschapshoop aan vast kan koppelen blijven ze uit... Grmf

Volgende week maar een 'het is al balen genoeg dat ik niet zwanger ben, waarom moet ik dan ook nog een paar dagen buikkrampen en andere ongein hebben'-topic beginnen...

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Zou wel toevallig zijn ja, maar het gebeurt toch wel regelmatig dat het raak is in ronde 1 als ik hier zo lees :D

haha goed idee dat topic, als je niet zwanger bent laat het dan ook maar meteen komen, en niet nog 4 dagen later nog eens met alle klachten erbij

Pijnlijke borsten komt veel voor ja, maar sommige vrouwen hebben ook totaal nergens last van als ze zwanger zijn, vreemd is dat he. Ik heb nu ook allemaal vage klachten van het 'ontpillen'denk ik.
    Hoop maar dat mn cyclus weer beetje normaal word en dat alles nog werkt haha

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wanner ben je met de pil gestopt? Bij mij werd alles eigenlijk meteen weer normaal (moest wel even wennen aan normaal).

7. Vea

Vea Lid

24 jul 2007
    5
    0
    0
    student/grafisch ontwerper
    haarlem
    hoi allemaal!

ik lees voor het eerst dit topic! waarschijnlijk is er geen ziel online, bijna 3 uur s nachts, maar:
    WOW! Onzettend GOED dat jullie ondanks gewenste zwangerschappen met studies bezig zijn of willen beginnen!

Ik ben nu 10 weken zwanger en begin volgend jaar (met een pasgeborene) aan het vervolg van mijn studie, in Berlijn nota bene. Ik moet nog afstuderen en mijn vriend werkt thuis (dat is wel een voordeel).

Wat ik wilde zeggen; voor de mensen in onze omgeving die reageren met een opmerking als 'zou je dat nou wel combineren, dat is toch niet niks' (o.i.d.), geldt denk ik het volgende: ze zien iets over het hoofd!
    Je besluit dat een kindje belangrijk genoeg is om ook in je leven te zijn. Dat is alles behalve egoistisch en onzettend liefdevol! Hiermee zeg je in feite dat je kindje nooit de compromis is, maar dat jij bereid bent om het leven van je kindje heen te bouwen EN er hard voor te werken.

Meiden, we investeren gewoon! In een toekomst met diploma's en mogelijkheden en worden (misschien jonge, maar mooie) voorbeelden voor onze kindjes!

Succes allemaal!

Liefs,
    Vea

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hey wat leuk! Ik ben net begonnen met het laatste jaar MWD deeltijd!

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik hoef trouwens geen vertraging op te lopen als alles goed gaat. Ik kan er gewoon 16 weken uit met verlof, van stage en school. Wat ik mis van school kan ik bijv. met thuisopdrachten ofzo inhalen. Stage hoef ik niet in te halen. Super vind ik dat want dat zou betekenen dat ik rond de zomer gewoon kan afstuderen! En als het niet lukt dan niet. Wordt een paar maandjes/half jaartje later, ook geen probleem!

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Echt fijn hoor, al die berichten. Hier een beetje een zenuwpees omdat mijn NOD er aan zit te komen...en omdat ik zo ongeduldig ben, heb ik stiekum gister al een testje gedaan...waar duidelijk op de verpakking staat, dat je er pas mee kunt testen als je 1 dag overtijd bent.

Maar goed ik ben eigenwijs, maar natuurlijk was hij negatief...wel gelijk alle hoop verloren, hihihi. Nu maar wachten op mijn ongi.

Jeetje Emma, spannende tijd ga je tegemoed met je vriend zo ver weg.

En Vea, bedankt voor je mooie stukje, geeft me echt moed en bevestiging dat dit een goede keuze is.

Groet Snoozie

11. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Konijn: Ik ben midden augustus gestopt, voordat ik aan de pil was was ik wel vrij regelmatig, hoop dat het net als bij jou snel weer zo word. Wel duurde mn ongie maar twee dagen ofzo dus ben benieuwd of dat weer zo is.

En Vea, vind het ook erg mooi beschreven, je investeerd inderdaad, het is een paar jaar heel hard werken maar je krijgt er zo veel voor terug! Ik krijg vaak te horen dat je je vrijheid kwijt bent met een kindje.. ik vind het juist vrijheid als je zelf kunt kiezen wanneer je een kindje wil.

Snoozie , jammer dat ie negatief was.. maar het kan nog na je NOD , zal voor je duimen!

Maja en Vea geniet van jullie zwangerschap!

12. Niet meer actief

Ik ben vanaf aug 2006 gestopt met de pil en zijn nu bezig met de tweede IUI behandeling.
    Toch start ik deze maand met een tweejarige opleiding tot verpleegkundige.
    4weken werken, 1 week school enz.
    De blokvariant dus.

Ik ga werken in het ziekenhuis.
    Het komt zoals het komt zeg ik altijd maar ;)

13. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    hier nog een!

Ik werk 5 dagen en ga 2 avonden in de week naar school, ik ben derde jaars dus ik moet ook volgend jaar nog.

Mocht ik zwanger raken, waar we erg ons best voor doen, dan ga ik minder werken. Met de opleiding zie ik het wel, ik wil het wel echt afmaken maar het zal wat langzamer gaan. De propedeuse is allang in de pocket dus ik mag er heel wat jaartjes over doen!

Groetjes
    Priscilla

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    He hallo,

Volgende week word ik gebeld door de decaan van de opleiding, dan zal ik mijn situatie bespreken en kijken of ik idd vertraging oploop of dat er andere mogelijkheden zijn.. Mij maakt t niet uit welke optie het wordt!

Emma: Ik weet helemaal wat je bedoelt! ook mijn mannetje is militair en is in februari terug gekomen van zijn uitzending! Is vrij heftig allemaal, zeker als mensen zeggen: Je wist toch waar je aan begon! grrr grrr grr grr grr....
    Waar is jou mannetje gelegerd?

Groetjes Miekje

15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Mocht het nou toch zo zijn dat ik zwanger ben (je weet het tenslotten maar nooit....) dan zet ik de opleiding die ik deze maand ben begonnen stop. Ik ben niet zo'n duizendpoot en weet van mijzelf dat ik te veel 'heftige' dingen niet trek...

Ik twijfel sowieso nog een beetje: hoe langer ik er over nadenk, hoe onzekerder ik erover wordt. Als we een kindje zouden krijgen, wil ik wel dat dat de eerste prioriteit is in mijn leven. Werken zal moeten, maar daarnaast zou ik dan zo min mogelijk dingen willen hebben. Het lijkt me zo erg om spijt te krijgen dat je te weinig hebt meegemaakt, zeker van de eerste tijd. Als ik nu twee levens tegelijkertijd had... dan kon alles!

Zitten jullie er allemaal al een beetje in, bij jullie opleiding? Heb zelf nog wat opstartproblemen (mijn hoofd bij heel andere zaken dan mijn competenties betreffende het eerstegraadsgebied).

16. Life in Pink

Hey Konijn,

Kan me wel voorstellen dat je nu wat twijfelt, als de eerste colleges wat tegenvallen....ik zit er ook nog niet helemaal in, dat moet ook nog komen. Voor mij voelt de opleiding wel als een must om op de plek te komen waar ik wil zijn. Ik kan me voorstellen dat als je al een leuke baan hebt, je prioriteit idd zal verschuiven als je zwanger bent.

Wel grappig dat je zegt dat je jezelf niet zo'n duizendpoot vind. Heb namelijk net een opdracht gemaakt waarin we onszelf moeten presenteren en heb een tekening van mezelf gemaakt met allemaal spullen in mijn hand die symbool staan van wat ik allemaal naast elkaar doe, een echte duizendpoot! Maar dat is idd iets heel persoonlijks.

Heb jij al een beetje het gevoel dat het wellicht raak is?

Groet Snoozie

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oh wat toevallig zeg!

Ik zou eerst gewoon voltijd blijven doen, want ik was zwanger.. Maar na mijn miskraam ben ik gebleven bij mijn stage, daarom nu deeltijd!
    Anders wouden ze me niet hebben! ;)

18. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoi Snoozi,

Dat gevoel heb ik wel... maar tegelijkertijd doe ik heel erg mijn best om dat niet te hebben. Ik denk het ook eigenlijk niet. Inmiddels ben ik zo gefocust op allerlei verschijnselen dat ik alleen al daardoor van alles ga voelen. Waarschijnlijk wordt ik over een paar dagen gewoon verschrikkelijk ongesteld, want ik zit nu al weer om het minste geringste te huilen (heb ik altijd last van voor de vervelende dagen... kan zelfs geen Libelle-brief lezen zonder droge ogen...).

Ik denk dat je precies gelijkt hebt, hoe je het zegt: ik heb nu een leuke baan en de onderbouw bevalt me prima. De opleiding waar ik aan begonnen ben is wat dat betreft niet noodzakelijk. De voornaamste motivatie is dat ik het leuk vind (alleen ben ik dat krijt geraakt in de vakantie) en dat het mijn kansen op de arbeidsmarkt aanzienlijk vergroot.

Hoe bevalt de pabo? Het lijkt me een ontzettend leuke opleiding om te volgen. Waar doe je hem eigenlijk?

Ga je trouwens over twee dagen ook al testen, of wacht je daar nog even mee (voor de zekerheid)?

19. Life in Pink

Hoi Konijn,

Ik doe de PABO op de leidse hogeschool. Ik denk zelf dat het ook een leuke opleiding is om te volgen, het schijnt alleen heel veel maak werk te zijn en ook veel in groepjes, dat vind ik wel balen, want als je er naast fulltime werkt, wanneer moet je dat dan inplannen. En ook hebben alle mensen die deze opleiding gedaan hebben al een hbo of wo achter de rug, nou, daar hebben we toch wel zat geleerd om in groepjes te werken...maar goed.

Over het testen, dat wil ik pas woensdag doen als ik dan nog niet ongi ben geweest. Maar ja, waarschijnlijk houd ik mezelf voor de gek, want dit wordt mijn eerste pil-loze ongi, dus het kan ook nog wel veel langer duren. Ik denk alleen dat ik een cyclus van ongeveer 28 dagen heb, omdat ik meende mijn ei te voelen (gevoel wat ik kende van voor de pil). Maar het rare is, nu voel ik zo'n zelfde soort zeurende pijn aan de rechterkant (2 weken terug links) alsof ik dus nu weer een ei heb.

Maar ja, dat zal dus wel die ontregeldheid van mijn lichaam zijn. Voel me ook steeds of ik ongi moet worden, buikkrampen, stemmingswisselingen etc. We wachten maar af?

Wanneer zou jij testen als je ongi nog niet komt?

Groet Snoozie

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik wacht met testen tot zaterdag. Eigenlijk hoef ik dan niet meer te testen, want dan ben ik of al ongesteld, of niet en dan ben ik zwanger. Ik heb een onregelmatige gemiddelde cyclus van 25/26 dagen, maar nooit korter dan 24 en nooit langer dan 27. Zaterdag is mijn 28e dag.

Ik ben in januari gestopt met de pil en had eigenlijk meteen een normale cyclus (dat was wel de kortste). Ik had verwacht een langere en regelmatigere cyclus te hebben. Er stond me bij dat ik dat voor ik met de pil begon ook had, maar dat is een jaar of tien geleden geweest en helemaal zeker wist ik het niet.

Deel Deze Pagina