dan hoop ik echt van harte dat jullie je die dag niet zo voelen als ik me gevoeld heb tijdens mijn eerste zwangerschap echt. Je kunt er nog zo positief over denken maar zwanger zijn is echt niet altijd een sprookje! Gelukkig heb ik van de andere 2 zwangerschappen wel kunnen genieten maar de eerste was de eerste maanden echt een drama. Ik wilde van alles, echt, maar het kon simpel weg niet. Ik kon echt niks binnehouden en was alleen maar slap en moe. Als ik in die tijd had moeten trouwen.....had ik er als een lijkbleke zoutzak bij gezeten en dat had ik persoonlijk erg jammer gevonden.
@ evenstar: over de jurk maak ik me geen zorgen. De jurk die ik heb gekozen is maat 38 en moet iets worden uitgelegd. Ik ben al tijden aan het lijnen met groot succes (niet specifiek voor de bruiloft, maar is natuurlijk wel meegenomen), dus ik verwacht dat er nog zeker wel 2 kilo afgaan voor oktober. Dat uitleggen hoeft dan misschien niet meer....., ....tenzij ik natuurlijk zwanger ben. Die 2 a 3 kilo zullen wel ongeveer overeenkomen met een klein buikje van hooguit 10 weken. Dus dat komt wel goed. Door het lijnen drink ik ook al tijden geen alcohol, dus dat zal ik ook niet echt missen denk ik. Alleen eventuele misselijkheid en vermoeidheid is een risico... Dat zie ik dan wel weer....
Precies, het is vaak niet eens een kwestie van willen maar vooral van gewoon niet kunnen. In mijn geval was het ook niet willen want ik ben de 1ste 3 maanden zo depressief geweest dat ik zelfs abortus overwoog. Dus zoals buikje Essie zegt: zwanger zijn is echt niet altijd een sprookje! En je kunt niet van te voren voorspellen hoe je gaat reageren op alle hormomen, helaas... Het 2 trimester is overigens (in de meeste gevallen) wel een prima tijd, dus misschien dan trouwen?
Hallo, Wij gaan 04-06-2009 trouwen.Ik ben eind juni 2008 gestopt met de pil.Hierna wilde ik een regelmatige cyclus afwachten voordat we het voor het echie gingen proberen. Mijn eerste cyclus duurde 120 dagen die daarna 53 en de laatste 2 duurden 48 dagen.Tijdens mijn huidige cyclus zit ik al op dag 53 en nog geen NOD maar ook geen positief testje te bekennen. Wij zullen dolblij zijn als ik eindelijk zwanger ben en we willen ons niet laten weerhouden door de bruiloft. We kijken er ontzettend naar uit straks man en vrouw te zijn maar we kijken er meer naar uit dat ik eindelijk een positief testje in handen mag hebben. Mocht ik nu nog niet zwanger zijn dan gaan we na de bruiloft contact opnemen met de huisarts.
We hebben er bewust voor gekozen om eerst te trouwen. Ik moest er niet aan denken om niet te mogen drinken op mijn eigen bruiloft, om je sneller moe te voelen (het is al zo vermoeiend), om andere ongemakken e.d. te hebben. Het klinkt misschien egoïstisch, maar het is wel ONZE dag en die beleef je maar 1x! Maar in jouw geval.. je was al ver bezig voordat je trouwplannen had.. zou ik zeker niet wachten. Hopelijk ben je snel zwanger!