Eet smakelijk! Ik hang hier straks ook waarschijnlijk nog rond. Dagje ziek in bed, lang leve dit forum en mijn laptop!
Ik heb sinds kort een kinderwens, heb altijd gezegd: NEE NEE NEE... Ik merk aan mijn vriend dat hij die ook heeft (heeft hij altijd gehad, maar nu merk ik het sterk aan dingen die soms hij zegt/doet). Alleen..... we spreken het niet uit naar elkaar toe. Hij is 27 en ik ook bijna 27.. Ik vraag me daarom af hoe het bij jullie is gegaan? Heb je het er ineens zomaar over? Of begin je er zelf over, of hij? Ik ben namelijk niet iemand die het snel zou zeggen tegen mijn partner... Vooral misschien omdat we nu even de ruimte in huis er niet voor hebben. Gister waren we bij een stel op visite die een kindje verwachten. Hij is 27, zij is bijna 19. En ja hoor...kreeg ik meteen de vraag: Wil jij geen kinderen? Wist echt NIET waar ik het zoeken moest...en voelde me zoooooo ongemakkelijk! Vooral in het bijzijn van mijn vriend! Ik zei toen maar: Neeeee joh, kinderen? Daar ben ik nu al te oud voor, hoor.... Mijn vriend bleef stil.. Maarja goed...ik maak het dus niet makkelijk voor mezelf
Assi je kan het toch met je vriend bespreken begin gewoon van weet je laatst toen we bij die en die waren bij hun kleintje en ze vroegen of ik geen kids wou na ik ben gaan na denken en het lijkt me eigenlijk stiekem toch wel heel erg leuk. Tja mijn vriend weet al vanaf dag 1 dat ik kids wil ik weet het eigenlijk al sinds ik zelf klein was dat ik ze heel graag wil en ik bleef er toch met regelmaat over praten en nu na die tijd geeft hij eindelijk ook mee.
Hoi Assi, welkom hier! Ik weet eigenlijk niet zo heel goed wanneer mijn vriend en ik er voor het eerst over zijn begonnen. Het is eigenlijk wel iets wat wel regelmatig ter sprake kwam maar dan spraken we altijd over "later". Ik mag niet over een relatie oordelen en dat wil ik ook echt niet doen maar ik vind dat je daarbinnen wel alles bespeekbaar moet kunnen maken. Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat je het over alles eens moet zijn. Denk niet voor een ander in de trand van "hij wil het vast niet". Misschien denkt hij wel hetzelfde als jij. Als iets je zo bezighoudt dan kan je dat best bespreken. Succes!
Hoi, Hier ben ik weer even. ben even boven gaan schoonmaken en wassen want door het forum (site) zit ik aan de pc vast lijkt af en toe. Mijn mannetje is ..... niet schrikken allemaal hoor die is 46 en wordt in december al 47 jaartjes oud (nou ja jong, hij voelt en doet heel jong aan zeg maar) Ik zelf ben dus 28 en wordt in oktober 29 jaartjes. @assi, Ik heb gewoon tegen m`n mannetje gezegt dat ik ineens een raar gevoel had en dat ik waarschijnlijk toch een kindje wilde. Toen hebben we er over gepraat en hij wilde ook wel een kindje van mij. Voor hem ligt het natuurlijk helemaal anders dan voor de meeste mannen van hier. Hij heeft al kinderen bij z`n ex; jongen 17 en meisje 10 en hij is donor vader van een goed lesbi-stel van ons en dat dochtertje is pas 2 geworden. Sinds hij eigenlijk donor-vader is geworden om het even makkelijk te houden heeft mij dat gevoel gegeven omdat we dat kindje ook echt zien opgroeien dus dat is heel speciaal, en ik wilde dat zelf ook hebben. Dus ja voor hem hoeft het niet persee als jullie mij snappen maar hij wil het heel graag met mij en voor mij. Hij zegt nu ook al dingen die hij al weet hoe het gaat lopen en wat je kan verwachten en hoe het toen heeft ervaren met zijn 2 eigen kindjes. @alle nieuwe, Welkom op het forum en hoop dat we snel zwanger mogen zijn.
Bedankt voor de reacties! Sja, ik moet zeggen dat mijn vriend juist ontzettend open is over zijn gevoelens. Hij zegt weleens dat hij de vrouw in de relatie is en ik de man Juist omdat IK de persoon ben die moeilijk praat..... Mensen vragen hem wel vaker wanneer wij aan kinderen gaan beginnen. Hij wijst dan mijn kant op en zegt: 'Dan moet je bij haar zijn, zij wilt niet!' Hij wil juist veel kinderen..hoe groter het gezin, hoe beter, vind hij. Juist omdat hij maar 1 veel jonger halfzusje heeft...hij heeft nooit een gezinsleven gehad en wilt dat zelf wel heel graag. Ik vind het ECHT moeilijk om die masker af te zetten en ineens te zeggen: Goh....grapje hoor....ik wil eigenlijk toch wel een kind. (Je wilt niet weten hoe negatief ik me soms uitlaat over kinderen, zo stom!) Ergens hoop ik dat hij er zelf een keer over begint. Ik krijg het er maar niet uit..
@ Assi: Ik dacht eerst dat je bang was dat je vriend geen kinderen zou willen maar als ik het goed begrijp moet je voor je gevoel je trots opzij zetten. Waar ben je bang voor? Het is heel normaal dat vrouwen niet van kleins af aan een kinderwens hebben. Dit komt op een bepaald moment vanzelf (of niet) en ik kan me niet voorstellen dat je vriend daar slecht op zou reageren. Grapje hoef je er nieteens bij te zeggen, mensen veranderen nou eenmaal en vooral vrouwen op een bepaalde leeftijd. Dat je negatief reageert op sommige kinderen.. heel herkenbaar, er lopen ook een hele hoop vervelende en slecht opgevoede kinderen rond. Zet je masker af en waag er eens een poging aan, bedenk wat er in het slechtste geval kan gebeuren. Valt vast mee! Liefs
je wil niet weten hoe ik over kinderen prate. Kinderen hoorde achter het behang! Dat was 1 van mijn gezegde`s toen ik nog geen kinderwens had. Ik was heel negatief over kinderen dus schaam je niet hoor. Ik denk dat je mannetje z`n oren niet kan geloven en dat hij dolgelukkig van je wordt als jij gaat toegeven dat je toch eigenlijk wel een kindje wilt. Ga ervoor meid, voor je het weet vind je jezelf weer te oud en dan.... dan ben je ook niet gelukkig. je zult waarschijnlijk wel de eerste maanden te horen krijgen van familie of vrienden of mensen die weten dat je eigenlijk altijd hebt gezegt nooit kinderen "je wilde toch geen kindjes?!" Dat heb ik ook maanden aangehoort, maar als jij wilt dan wil je gewoon en dat dat nu ineens er is ja daar kan je niets aan doen, volg je gevoel. Weet je wat ook heel leuk is, dat heb ik gedaan. Ik heb hem een kaart gestuurd en dan niet een normale maat maar een grote en daarin heb ik geschreven wat ik dacht en voelde en dat ik dol graag met hem een kindje wilde gaan maken. Als de post al binnen is voordat hij thuis is leg je hem toch apart voor hem, want het is ten slotte aan hem geadresserd. En dan moet je niet je mond voorbij praten hoor, de reactie is zo mooi om te zien. Nou dan smelten de meeste mannetjes wel hoor, en zeker als hij juist al heel graag wil. Veel succes, en zoek een goed moment.
Volgens mij zijn er toch héél wat vrouwen die tussen deze leeftijd zwanger raken hoor! Tenminste in mijn omgeving. Gezellig dat er een forum over is! Wat ik doe? Ik slik foliumzuur en eet nog gewoon alles, naar mijn idee maakt dat niets uit voor een eventuele bevruchting of je nou brie of filet americain eet... Ik ga daar nu nog geen rekening mee houden.. Dat doe ik wel als het zover is...
over de leeftijd van hubbie, ik ben dus 27 en hij is 24, in november worden we beide een jaartje ouder Hij weet ook al vanaf het begin dat ik graag kids wil en hij wilde toch ook wel kinderen. Ik was er wel eerder aan toe dan hij maar we bleven overal over praten en op een avond na een tuinfeest (jaar geleden nu) zei hij opeens bij het honden uitlaten dat hij er ook klaar voor was
Ik was 25 toen de eerste werd geboren en nu gaan we voor een tweede ben nu 26. Ik vind het prettig om nog "jong"tez ijn ,vooral ook als je kinderen volwassen zijn jezelf en nog jong genoeg bent om te doen en laten wat je wilt! heerlijk lijkt me dat. Het is in ieder geval een bewuste keuze geweest.
ik gebruik ovutesten,heb zoals je ziet een lekkere korte cyclus. verder niks hoor. ik drink gewoon nog wijn slig wel vitaminepillen met folium en tarwekiemacapsules (baadt t niet schaadt t niet hihih)
Welkom Assi! Bij ons ging het eigenlijk vanzelf. Ik heb altijd al een kinderwens gehad en mn vriend ook. We gaan nu al 7jr en in het begin wisten we dat we allebei kinderen wilde alleen toen nog niet. En begin dit jaar spraken we al erg veel over kinderen en zo is het balletje gaan rollen. En kijk, alles is bespreekbaar met zn 2-en. Misschien heeft hij ook wel een kinderwens alleen weet hij niet hoe hij moet beginnen... Dan begin jij er toch mee? Succes ermee!
Ovulatietesten daar wil ik zelf niet aan beginne, lijkt me zo duur omdat ik zo onregelmatig ben. Ik houd mijn vruchtbare dagen in de gaten met de stand van m`n baarmoedermond en het slijm. Ik zie dat Caruli bij jou heeft gependeld Makey? Bij mij ook en bij mas het augustus en dan een jongen. Nou ben reuze benieuwd, misschien zijn we alle2 wel zwanger deze maand. Laten we het hopen.
hihih ja dat klopt ik hoop dat caruli gelijk heeft! heb volgende week maandag waarschijnlijk mn ei (gebruik nog 1 keer ovu testen want ik heb mn ei steeds op dezelfde dag, dus zijn ze niet meer nodig als t toch steeds klopt)
Gaan jullie ook al met jullie mannetjes kijken naar baby spullentjes en denken jullie ook al na over het kamertje? Wij wel we zijn nu wat rusiger, maar in de begin maanden waren we zo gek net of ik al zwanger was zo voelde het af en toe. M`n mannetje wilde vorige maand al een kamertje kopen. Heb dat toch nog maar tegen gehouden, maar wel erg lief vind ik het allemaal wat het mannetje nu al wil. Ik heb al een gedeelte van de uitzet voor de baby. 50/56: - 2x 50/56 romper (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) 62/68: - 1x 62/68 boxpakje (disneybaby roze, Wibra) - 1x 62 romper (disneybaby roze, Wibra) - 1x 62/68 pyjama (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 2x 62/68 romper (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) 80: - 1x 80 romper (disneybaby roze+blauw, Wibra) Spuugdoekjes: - 12x monddoekjes 30x30 cm (wit Da) - 6x spuugdoekjes 30x30 cm (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) Slabben: - 1x slabben papa (markt) - 6x slabben 40x28 cm (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) Flessen: - 2x zuigflessen 250 ml 3M+ (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x sport sipper fles 300 ml 6M+ (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x antilek beker 200 ml 6M+ (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x antilek beker 250 ml 6M+ (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) Overige: - 1x speelkleed 105x85 cm (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x romper opa (markt) - 1x romper oma (markt) - 1x sokjes (wit Baby-dump.nl) - 2x badcape (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x 14/17 slofjes (winnie de pooh, Kruidvat) - 1x Winnie de Pooh muziekwekker (Lidl) het babykamertje weten we eigenlijk ook al, dat wordt die van Ikea dat bruine. Soms vind ik mezelf te gek voor woorden bezig zijn, maar gelukkig kan ik het nu beter laten staan dan de eerste 2 maanden dat we hadden besloten om voor een kindje te gaan vrijen. Hoe is dat bij jullie allemaal, of ben ik echt de enige die gek is?
Nou Wendy je bent iedere geval al behoorlijk voorbereid. (scheelt al wel voor later) Wij denken daar nog niet aan, we wachten eerst af wanneer het raak is