radeloos, wat is er met mij mis?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chouchi, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chouchi

chouchi Lid

24 sep 2007
    10
    0
    0
    Hallo iedereen,

Mijn man en ik zijn nu 9 maanden bezig om zwanger te worden.
    Na 6 maanden proberen zijn we naar de huisarts gegaan. Deze adviseerde ons om de sperma van mijn man te laten onderzoeken en dat ik voor 3mnd elke dag mijn temperatuur op te meten om te kijken of ik elke maand een eisprong heb.
    Testuitslag van mijn man is goed, geheel normaal beeld. Ik ben 3 mnd bezig geweest mijn temp bij te houden. Ik heb een heel regelmatige cyclus van tussen de 27 en max 30 dagen en meestal een eisprong ronde de 15-16e dag. Verder is mijn cervixslijm rond de eisprong de welbekende slijmerig/dradentrekkend substantie.
    Nu zit ik op dag 28 van de 9de maand en verwacht morgen of overmorgen mijn menstruatie, omdat mijn temp vanochtend daalde (dat doet het altijd voordat ik ongesteld ga worden) en omdat ik de welbekende voorbode pijntjes heb.
    Dus ik snap het niet. Alles lijkt normaal en toch zijn we nog niet zwanger geworden. Waar kan het aan liggen? Welke andere dingen kun je hebben waardoor het niet lukt? Ik wordt er helemaal moedeloos van.
    Als ik mijn bloeding krijg dan bel ik de huisarts voor een afspraak.

Graag hoor ik reacties van jullie.

Groetjes,

Chouchi

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi, chouchi!

Ik snap dat je teleurgesteld bent maar ik zou me nergens zorgen om maken! Het is voor jullie al fijn te weten dat alles er bij jullie goed uit ziet maar er komt gewoon heel veel kijken bij zwanger worden!

Als alles "werkt" wil het nog niet zeggen dat je direct zwanger zou moeten worden! Ik heb vaak gelezen hier dat je er op z'n minst een jaar voor moet uitrekken dus ik zou me vooral nog geen zorgen gaan maken!

Dit staat ook in het topic we vrijen al jaren verkeerd:

Een gemiddeld vruchtbaar paar heeft slechts een kans van 20% per maand om zwanger te raken, zelfs als ze op de juiste tijd gemeenschap hebben. Wel is het verstandig, om na een jaar zonder resultaat, naar je huisarts te gaan

Succes!

3. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Haj meid,

wat een verdriet. Het is vreselijk om te wachten, maar je bent al zo een tijd bezig. Helaas heeft Delilah gelijk. Wachten duurt lang, maar als het er eenmaal is... Dan kan de vreugde exploderen.

Ik bid en ik hoop dat het snel mag komen.

Jedid-Jah

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    er is niks met je aan de hand hoor.
    inderdaad zoals hier boven genoemd duurt het geniddelt een jaar.
    bij mijn eerste zwangerschap duurde het 13 maanden eer ik zwanger was en bij mijn 2 was ik na 2 maanden al zwanger.
    en nu ben ik ook alweer bijna een jaar aan de klus.
    als je na een jaar nog niet zwanger bent zou ik gewoon eens aan de bel trekken.
    dat is mij destijds geadviseerd en nu ook weer.

5. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

Ik snap je zorgen. Ik dacht ook: we zijn toch gezond, hoe kan dat. Maar elke maand is de kans gewoon erg klein, het is een hele gebeurtenis die plaats moet vinden, het zaadje moet een hele reis afleggen en overal doorheen zien te komen en dan moet het ook nog eens goed nestelen.

Ik had dat ook, na 11 maanden dacht ik dat mijn ongi er aan kwam en ik wilde ook de dokter bellen maar toen was ik toch ineens zwanger. En dan vergeet je toch wel een beetje de gevoelend die je van te voren had. Wat ze zeggen klopt ongeveer wel, je moet uitgaan van gemiddeld een jaar. En het is ook superlang en ik snap je onzekerheid, maar het komt goed!

Doei

Deel Deze Pagina