Bloedverlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mama Anke, Oct 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama Anke

Mama Anke Lid

Oct 3, 2006
    26
    0
    0
    Hallo,

Woensdag heb ik een positieve test gedaan. Ik heb al vanaf dinsdag af en toe licht bloedverlies. Het is niet veel en soms is het lichtroze en soms is het een beetje donkerbruin. Kan dit nog steeds van de innesteling zijn? Het maakt me ontzettend onzeker en bang dat het misgaat. Zijn mijn zorgen terecht? Met mijn eerste zwangerschap heb ik dit namelijk helemaal niet gehad.

Groetjes van Anke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Anke,

een innestelingsbloeding kan de eerste maand nog voorkomen. Ook kan het zijn dat er dat het bloed wat later afkomt en dan is het donkerrood. Door de zwangerschap(shormonen) is je baarmoeder nu al enorm goed doorbloed en ook de baarmoedermond. Die dunne vaatjes daar kunnen om het minste of geringste knappen en daar kun je ook wat bloedverlies van krijgen, helderrood of rozig. Het zijn meestal maar een paar druppeltjes of alleen bij het afvegen. Dat kan de hele zwangerschap door gebeuren en is dus niet erg. Zolang je geen buikkrampen hebt zou ik me geen zorgen maken. Het is natuurlijk toch wel een spannende tijd die eerste maanden, maar een beetje bloedverlies is dus niet erg.

Groetjes Brigitte

3. Mama Anke

Mama Anke Lid

Oct 3, 2006
    26
    0
    0
    Hoi Brigitte

Bedankt voor de snelle reactie. Ik probeer mezelf ook iedere keer voor te houden dat het geen kwaad kan zolang het niet helderrood is en ik geen krampen heb. Maar spannend is het inderdaad wel.

Groetjes van Anke

Share This Page