Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    LennyT: Hoe is het nog met jou? Was je al bij de fysio geweest, aangezien je aangaf klachten te hebben?

Krissie: Dat van die harde buiken heb ik ook wel eens, maar dan vooral als ik te veel gedaan heb overdag. Succes morgen met je groeiecho! VK voelde hier de vorige keer al en nu weer, ze kon echter niet zekerheid zeggen hoe hij lag, dus heeft ze even snel een echo gemaakt vandaag.

MamavanGwenn: Wordt lekker je schoonbroer dat onder z'n neus wrijven ls het een meid is haha!

Mieks: Ja sommige van het lijstje hebben weinig tijd. Ik vind het niet zo heel erg, want als iedereen mee zou schrijven dan zou ik het denk ik niet kunnen bijhouden. Merk dat ik het op deze manier goed kan bijhouden.
    Fijn dat jullie een leuke bruiloft hebben gehad. Leuke foto op FB!

Snoopy: Leuk die reacties!:D

Charmedknorrie: Succes met puffen!

Hier: Vanochtend bij de VK geweest. M'n gevoel klopte, stuitliggertje. Na ja, tijd genoeg nog om te draaien, maar voelde wel ff als een domper. Over twee weken weer naar de VK en dan kijkt ze weer met echo hoe hij ligt. Duimen jullie mee dat ie gewoon draait in hoofdligging (en dan vooral ook zo blijft liggen..);)

2. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @all: heb alles gelezen, maar wat is er veel getypt zeg! Dat is niet bij te houden ;)

@Lonneke: hopelijk gaat je mannetje nog draaien! daar heeft hij nog even voor.

@Mamavangwenn: succes met je examens. Beetje een rare opmerking van je zwager, het zou idd grappig zijn als hij ook een meisje krijgt!

@emjee: fijn dat de echo;s goed zijn!!

@kijkoperatie: woensdag is het zover, vind het maar niks maar we zullen wel moeten...
    Ga het vanaf nu weer bijhouden, dus de rest zwaai :D

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mineraal: Wow, woensdag al! Spannend hoor..Succes alvast!

4. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @lonneke: hier gaat ie wat beter heb vorige week drie of 4 dagen gehad dak geen eten kon binnenhouden ben daardoor ook 2 a 2.5 kilo afgevallen mja eten gaan nu weer goed
    me rug gaat wel ben bij de fysio geweest en ze heeft oefeningen meegegeven dus hopen dat het een beetje weg trekt allemaal
    hoest met jou verder

5. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Lonneke: ja dat gaat hard, ik heb vrijdag gebeld en woensdag kan ik terecht. Het moet tussen de 6de en 12e dag..ivm je eisprong. Een maand missen willen ze niet op hun geweten hebben

6. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Mineraal: spannend hoor, morgen al! succes

@Mieks: Merkt dat ik ook even weinig tijd heb. jammer :(

@Forumdagje: heeft iemand t lijstje nog? charmed en mineraal hebben t nog niet gezien denk ik.

@all: Ik ben vandaag 20 weken!! morgenochtend de echo :D

7. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @sasje spanneenddd :D

8. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Mineraal spannend morgen!! Gaan ze dus kijken of je eitjes wel groot genoeg worden/zijn? vlgens mij heeft een bekende van mij dat ook wel is gehad.

@Sjaje, 20 weken alweer mooi hoor!! Gefeliciteerd! Gaat hard toch ook he? Heb je al veel spullen? Jij had toch de kinderwagen van iemand anders hier?

@Mieks, is je eitje nou al is gesprongen? Zal zo even in je tempkaartje kijken... Hoe is het nu met je vriend want di egaat op uitzending toch in september? In principe als je deze ronde raak schiet dan mist hij alleen het begin toch?

@Lonneke, hij ligt dus nu in stuit!? Hoop dat hij draait;)!! En uiteraard wel lekker blijft zitten..

@Hier , ik ga nu naar de groeiecho.. spannend... Ben benieuwd hoe het ligt en met name of die 2lobbige placenta het nog goed doet.. en of het goed groeit.. Ik zal het zien..

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @mamavangwenn, ben benieuwd wat er dan weer uit de onderzoeken gaat komen!

@lonneke, grappig dat je gevoel klopte, alleen jammer dat hij dus idd in stuit ligt. Hopelijk gaat hij nog draaien.

@mineraal, morgen al joh? Succes!!! Mag je daarna weer naar huis of moet je nog nachtjes blijven?

@sjasje, Wow wat gaat het snel! Geniet van de echo morgen!

@krissie, hij is idd nog steeds niet gesprongen en ook nog geen positieve ovutest :( morgen gaat vriendlief weer op oefening tm zaterdag. Het wordt dus weer een lange ronde want zit nu al op dag 21 geloof ik (ik kan mijn banner nu niet zien en reageer via telefoon).
    Of die rare test van vorige week was toch positief en mijn eitje is niet gesprongen. Dan zou ik volgende week ongesteld moeten worden. Na de vmk in maart had ik ook zo'n rare eiloze ronde met lage temperatuur.
    Zoals het er nu naar uitziet gaat hij op uitzending in de eerste week van oktober. Als ik nu zwanger raak is de uitgerekende datum ongeveer een maand voor hij weer thuis komt (al mag hij dan ook 2 weken terug komen, dan zou hij dus nog voor 2 weken terug naar daar moeten).

Ik overweeg om naar de huisarts te gaan als deze ronde afgelopen is.. we zijn dan nog niet een jaar bezig, maar mijn rondes worden er niet korter op. Ik kan in elk geval eens zien of ze al wat willen doen met ons...

10. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Mieks, dat kan misschien niet kwaad.. Ik zou er dan wel bij vermelden hoe vervelend het ook klinkt dat je al is eerder een jaar bezig ben geweest of niet???

Hier leek het erop dat de groei goed ging. Ook dacht ze dat twee delen naar mekaar toe gegroeid waren, Ach we zien het wel bij de bevalling zei ze.
    En hij lag dwars:p Hoe kan het ook anders.. Nou dan hoop ik maar dat hij nog lekker blijft bewegen en straks wel geod gaat liggen haha;) Maar nog genoeg tijd.. Ik ben weer gerustgelsteld.

11. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

Lonneke: hopelijk gaat je mannetje nog draaien.

Mineraal: dat is al snel. Suc6 morgen met de kijkoperatie!!

Sasje: leuk morgen een echo :D

Krissie: spannend groeiecho. Fijn dat je gerust gesteld bent met de groeiecho :D

Vraagje aan de zwangeren:
    Doe jullie ook een 20 weken echo om te kijken of het kindje afwijkingen heeft? En een nekplooimeting op het syndroom van down en waarom juist wel of niet?

Ben ik hier wel even benieuwd naar. Aangezien wij die keuze ook hebben gekregen.
    Hoorde gisteren van een vriendin dat zij eigenlijk wel de 20 weken echo adviseerde.

Rug: is nog wel wat gevoelig. Wil vanmiddag even kijken of het lukt om te fietsen op de sportschool. Toch even wat aan de conditie doen en daarna lekker douchen.

Voor de rest gaat alles goed hier. Gisteravond ook weer leuke reacties gehad op het feit dat wij een kindje krijgen.

Fijne dag allemaal Zwaai

12. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @snoopy ik heb de combinatietest neit gedaan en doe de rest ook niet we hebben het uitvoerig besproken en hebben gezegd dat mocht het zo zijn dat we daar ook wel weer aan uitkomen

13. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sjasje: Joepie op de de helft!!!! En morgen weer heerlijk spieken naar jullie kleine meid

@krissie: gelukkig ben je weer gerustgesteld. En idd tijd genoeg heeft hij nog. Gwenn heeft tot 35 weken dwars gelegen en dag voor de liggingsecho was ze uit zichzelf naar beneden gedraaid.

@lonneke: jullie mannetje is dus behoorlijk dwars. Gelukkig heeft hij nog een paar weken om te draaien.

@mineraal: vind het zo spannend voor je morgen. Zal vanavond even een kaarsje voor je opzetten

@mieks: ik zou de stap gewoon wagen naar de huisarts. En je kan er altijd een jaar van maken. En je hebt genoeg bewijs met je templijsten. Ja heb je en nee kun je krijgen. Een check-up is nooit verkeerd

@snoopy: hier hebben wij wel de combinatietest gedaan maar wij hadden er ook medische indicatie voor vanwege mijn schoonzusje. En dan deden wij het alleen maar omdat we de dikte van de nekplooi wilden weten dit ivm het syndroom van mijn schoonzusje. En de 20 weken echo is er inderdaad in eerste instantie om te kijken of het kindje helemaal gezond is en dat je weer eens naar de kleine mag kijken en het geslacht kunt zien is een mooie 2e.

Maar bij de combinatietest moet je je gaan afvragen: wat ga ik doen met een slechte uitslag?
    Want het is een kans die ze geven. 1:200 dan bieden ze je vervolgonderzoeken aan zoals een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest.

Wij hadden namelijk met een slechte uitslag van de nekplooi het kindje laten weghalen mede omdat wij weten hoe zwaar het is om een kindje met het syndroom van dubowitz te hebben (dat heeft mijn schoonzusje dus). En zeker omdat we al een kleine gezonde meid hebben lopen die ook aandacht verdiend en niet altijd maar op de 2e plaats moet komen zoals vriendlief is overkomen.

@all: druk aan het leren. En heb vannacht een nacht zonder kramp gehad!!!

14. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @snoopy, hier nog in twijfel voor de combinatietest. Wij hebben geen familie achtergronden hiermee, maar het is een kans die je laat berekenen. Aangezien ik net als mamavangwenn al een kindje rond heb lopen is het best moeilijk als de uitslag niet positief zou zijn, vandaar onze twijfel. Ook mijn leeftijd speelt nog een beetje mee. M'n man en ik gaan hier deze week een keuze in maken.
    De 20 weken echo staat bij ons zonder twijfel wel op de planning (overigens doet deze ook bijna iedereen, maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze).

@all, vanaaf of morgen meer reactie, druk druk druk
    Zitten midden in de vertelronde :D....

15. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey

Emjee: geniet van de vertel ronde. Ik zie dat je vandaag een echo hebt leuk. Geniet er van.

16. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Snoopy: Hier geen combinatie test gedaan omdat het kindje sowieso wel welkom is. Wel de 20 weken echo, maar dan vooral zodat we ons kindje alvast een keer goed gecheckt hadden en mocht er bijv een open ruggetje o.i.d. vastgesteld worden dat we dan in het ziekenhuis zouden bevallen aangezien ik nu thuisbeval vond ik dat wel fijn om van te voren te weten.

17. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    En toen zaten we weer in twijfel voor de naam. Schoot een naam mij te binnen en heb die aan vriendlief voorgelegd en die vind hem ook leuk....

Dus het word die naam of we laatst hebben vast gesteld....

Lastig, lastig, lastig....

18. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Snoopy: wij hebben geen combi test gedaan omdat we statistisch gezien absoluut niet in de risicogroep vallen. De 20 weken test is voor mij meer een test om te zien idd of er bijzonderheden zijn. het gaat niet alleen om afwijkingen maar ook om gezondheidsrisico's (open rug, hartprobleem betekend ziekenhuisbevalling) Persoonlijk heb ik tegen vriend gezegd dat in die termijn weghalen voor mij geen optie is.

Maar heb wel een verhaal gelezen over iemand die geen keus had, haar kindje had een zware hartafwijking en zou veel lijden door de bevalling en sowieso overlijden. Zij was ondanks het verdriet blij met de 20w. echo. nu kon ze rustig afscheid nemen van het kindje en hem veel pijn besparen.
    Dit komt gelukkig zelden voor maar geeft het weer een andere wending aan de echo

@all eten staat op tafel, misschien tot straks!

19. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Krissie, als ik naar de huisarts ga, zal ik dat er zeker bij vermelden ja! :)
    Fijn dat de kleine man goed groeit, fijn dat je nu gerust bent gesteld!

@ Snoopy, leuk lijkt me dat, al die reacties!

@ Mamavangwenn, wat bedoel je met "je kan er altijd een jaar van maken"? Zeggen tegen de huisarts dat we een jaar bezig zijn? :p
    Inderdaad ben ik blij dat ik al een tijdje temp al kan ik er momenteel maar weinig uit halen. Vorige maanden bleef mijn temp voor mijn ei vrij gelijk, nu is het elke dag wel anders.
    Succes met leren! En op naar nog zo'n nacht dan! :D
    Ik ben wel heel benieuwd naar jullie "nieuwe" naam dan ;)

@ Emjee, veel plezier met vertellen!

@ Sjasje, smakelijk!

@ all, heb een ovutest "dilemma" haha..
    Allereerst vanavond klussen we zoiezo voor de laatste keer, morgen ochtend om half 5 vertrekt vriendlief weer op oefening tm zaterdag eind van de middag..
    Maar had vanmorgen weer een aparte ovutest. Net een soort van pennenstreepje die knalt. Als ie dan gaat springen, hoop ik maar dat ie het HEEL snel doet, zodat we misschien toch nog een kansje maken deze maand. Zal fotootje meeposten.
    De 2e foto is met de testen van voorgaande dagen, die waren een stuk lichter zoals jullie zien. Zou hij nu toch positief zijn? Morgen nog maar een test wagen (al kunnen we dan helaas niet meer klussen)..

Oja, eerste foto is 15 minuten na de test genomen (kwart over 11 vanmorgen), tweede foto is net pas genomen!

20. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @miekks: inderdaad gewoon al roepen dat je al een jaar bezig bent. vaak stellen ze het jaar om doorverwezen te gaan worden naar de gyn. En idd wat krissie zei ook even vermelden van de vorige keer dat je toen ook een jaar bezig was zonder resultaat

Over je ovutest vind hem dikker dan die van vorige week dus ik zou zeggen positief. dus flink aan de klus vanavond en morgenochtend.

Ik stuur je wel een pb-tje

Deel Deze Pagina