@meeting: ik ben ook weer voor. Alleen 23 februari valt voor mij af want dan is Gwenn jarig. @emjee: ja jij bent nu echt de volgende. spannend. ik heb het idee dat het langer blijft zitten bij je. @lonneke: hoe was je feestje? Jezus wat eng met dochterlief. Is niet mee gegaan met de ambulance? Hoop dat ze snel vinden wat het is en hoop eigenlijk niet op urineweginfectie (weet als geen ander hoe dat is bij je kleintje) En heel veel sterkte en beterschap voor de kleine meid @sjasje: ow wat zou ik graag met je ruilen qua ongi. Hier alweer de 5e keer sinds de bevalling. blehhhhh @krissie: de kleine man moet deze keer zeker mee!!! Hier is de frequentie wisselend. ik ga ook vaker vroeg naar bed omdat ik weet dat er weer eentje komt om 06.30 uur. En vriendlief gaat vaak ook laat naar bed maar vaak in het weekend maken we even tijd. Mineraal: nog 2 daagjes tot de eerste spuit. ik ben zo zenuwachtig als het maar kan voor je. Net alsof ik zelf weer ga proberen om zwanger te worden @ansje: hoe was de eerste werkdag weer? @all: niet zoveel te melden alleen dat het goed gaat
@lonneke: dat klonk eng! Voelt V. Zich weer wat beterm @mieks: leuk nieuws van je mannetje, nu duimen dat t eitjes gaat regenen ipv sneeuw @emjee: spannend, toi toi toi! @mineraal: vind het ook zo spannend voor jou! @ansje: hoe was je eerste werkdag? @hier alles goed, Mijntje vandaag weer gewogen op t cb, 5110gr. Weer netjes gegroeid <3 We zitten wel weer te wachten tot ze poept. Ze ligt veel te drukken maar sinds ou&nieuw niks meer gekomen. Helpen met de thermometer helpt niks. Verder is ze wel vrolijk en plast ze nog goed. We wachten dus rustig af en beginnen te juichen bij elke scheet die ze laat (en mama drinkt weer enthousiast roosvice laxo voor in de bv)
Even een update. Gaat al beter met dochterlief. Ze doet gewoon haar ding eigenlijk, behalve dat ze wat langer heeft geslapen vanmiddag. Vandaag gewerkt (halve dag thuis gewerkt) maar weinig concentratie..merk echt dat ik zo ontzettend geschrokken ben. Vanavond als de kids in bed liggen nog maar ff een uurtje werken (anders krijg ik m'n werk niet af) en dan ff relax.
@Lonneke: dat is idd schrikken, fijn dat je dochter gewoon weer alles doet. Die thee is idd van pickwick herbal, ze waren in de aanbieding laatst bij de kruidvat. @Mieks: ik ben ook voor het regent eitjes ipv sneeuw @Sjasje: dat is toch al even dat W niet poept, zo te lezen heeft ze er nog geen last van? @mamavangwenn: jaa..morgen is de dag dat ik moet gaan spuiten. Ik bel morgen ws nog even naar zhuis omdat het toch raar blijft dat ik mezelf nog langer in overgang moet zetten, misschien gewoon meteen starten met stimuleren..betekent wel dat ik alles in de war schop..Maar vragen staat vrij. @ansje: balen dat je vakantie ziekenboeg is geweest. We lezen je vanzelf weer terug! @Parijs: lijkt mij ook erg leuk, ben er ook nog nooit geweest maar dat komt vanzelf goed!
@mineraal: volgens mij heb ik iets gemist, hoezo zou je langer in de overgang blijven? @lonneke: ik zou ook van slag zijn hoor, gelukkig voelt je meisje zich weer goed @poepen: Eindelijk is t gelukt wel met wat hulp maar goed. Aan de hoeveelheid te zien vermoed ik dat W. Wel nog n keer een volle kuier heeftgehad maar dat we ons dit niet herinneren. (gok dat papa toen heeft verschoont, die houdt dat niet zo bij. ) Jammer genoeg is ons meisje erg onrustig nu, hopelijk slaapt ze snel in Truste allemaal Enne emjee, alles nog rustig?
@emjee: thx! hij zit erin hoor, niet nadenken en gaan Vloeistof erin laten gaan was pijnlijk. Heb een rode plek nu... Maar ik ben gestart olee! Vandaag ook maar gemeld aan mijn leidinggevende, ze was blij dat ik het zei. @Sjasje: fijn dat W gepoept heeft! heeft ze nog lang wakker gelegen?
@ Lonneke, fijn dat het al weer beter gaat met V. Meestal is het heel heftig maar ook vrij snel weer over toch?? @ Mineraal, klopt je planning nu je begonnen bent? Fijn dat de eerste spuit er in zit! Moet je in je buik spuiten? Ik moest de pregnyl toen in mijn buik zetten (altans dat deden ze daar voor mij), maar vond het ook pijnlijk om die vloeistof er in te krijgen! Goed dat je het gezegd hebt bij je leidinggevende! @ Emjee, hoe is het met jou?? Nog geen beeb in aantocht? (ow zie net dat je ondertussen reageert haha). @ Sjasje, fijn dat het bij W. goed is gekomen met de poepluiers @ All..hier de dagen aan het aftellen! Er werd via via in de schoonfamilie al een beetje geregeld/gevraagd of we de dag dat manlief aankomt savonds bij mn schoonouders gaan eten en mn zwager en schoonzusje dan ook komen (hoorde ik net van manlief aan de telefoon).. Maar even voorzichtig gevraagd aan manlief of hij dat wel ziet zitten. Hij zal die nacht amper slapen omdat hij dan vliegt, en het vliegtuig is niet geïsoleerd dus een hoop herrie! Daarbij wil ik hem eigenlijk lekker even voor mezelf hebben die dag! We gaan hem al met z'n allen ophalen, dus dan zien ze hem al even.. En de dag erna vind ik het allemaal prima om weer naar dingen toe te moeten. Hij denkt er hetzelfde over als ik, das fijn! Gelukkig weet ik dat mijn schoonfamilie het goed bedoeld, en het ook niet erg vinden als we nee zeggen. Zaterdag er nog even heen, dus het er dan maar even over hebben .
@lonneke: Ik snap dat je geschrokken bent! Wat akelig zeg! Ik moet er niet aan denken. Gelukkig gaat het nu weer wat beter met je dochtertje. @mieks: Je mannetje bijna in aantocht! Dat gaat een fijne tijd worden! Moet je nog wel werken of ben je elke dag vrij? Lijkt me inderdaad veel fijner voor je mannetje als hij meteen na aankomst rustig aan kan doen en tijd met jou door kan brengen. @miniraal: Jeuh! Eindelijk gestart! Bah, vloeistof erin spuiten is zeker geen fijn gevoel. Ik vind het echt een irritant gevoel. Bij jou gelukkig voor het goede doel! Goed dat je het je leidinggevende verteld hebt. Ze was dus blij dat je het verteld hebt. Hoe reageerde ze verder? Was wel erg betrokken en begripvol? @sasje: Zo die kleine meid van jullie groeit goed! Moet wel een kick geven dat ze zo goed groeit op mamamelk! Fijn dat ze ook weer gepoept heeft! Het blijft vervelend, een kleintje die zijn ontlasting niet kwijt kan. Nu C. 4 maanden is gaan we beginnen met rosvice laxo. Hopelijk heeft het effect. @emjee: Eind is echt in zicht! Nog even doorzetten! Ik ga voor je duimen meid! Dat het snel mag beginnen! @krissie: T. flink ziek geweest zo te lezen! Hoop dat nu weer beter gaat. En de slapenloze nachten zijn niet bepaald libido opwekkend. T. slaapt de nachten nog steeds niet door? Of begint hij nu wel al sporadisch met een nacht doorslapen? Trek je het wel? Moederen, werken en dan ook nog huisvrouw en partner zijn? Hier gaat het slapen op en af. De afgelopen dagen gaat het weer goed! Wakker in de nacht betekent tegenwoordig gelukkig niet altijd huilen. Vorige week was meneer midden in de nacht aan het spelen. Ik ben niet gaan kijken. Na een uur viel hij zelf weer in slaap. @1e werkdagen: Het is net of je nooit weg bent geweest. Nu wel erg druk op mijn werk. Er staat een fusie en een verhuizing voor de deur. Ook meteen nodige stress om oppas geregeld te regelen. Manlief is aan een verplichte opleiding begonnen, maar moet dus ook regelmatig terug gaan komen op zijn papadagen en de tijden dat hij alleen voor de kinderen zorgt (ik op mijn werk ben). @all: C. heeft het goed gedaan op het kdv! We zijn begonnen met groente hapjes. Hij vindt het lekker en eet al flinke porties. R. is een echte boef. Wel leuk dat hij zich steeds beter verstaanbaar kan maken.
Sorry dames, heb geen puf om te reageren. Even snel tussendoor, dochter is weer behoorlijk ziek. 40 graden koorts en blijkt een fikse oorontsteking te hebben. Nu drinkt ze ook nauwelijks en eet niks..pff. Ik kom snel weer meer reageren, maar ff de focus op m'n meisje nu.
@Lonneke: begrijpelijk! beterschap voor je meisje! @Mieks: fijn dat jullie er hetzelfde over denken. Het is al bijna! @sjasje: zag dat ik je vraag niet beantwoord had van de overgang, hetgeen wat ik nu spuit zorgt ook voor dat mijn menstruatie niet komt. @Ansje: druk op je werk dus met fusie en verhuizing in aantocht. Mijn LG toonde begrip en wil idd graag weten hoe het verdergaat. Ze wist dat het niet makkelijk was en dat het een heftig traject is.
@ Ansje, ik moet maandag nog werken, dinsdag komt manlief dan aan en dan ben ik tm de 31e vrij (die dag vertrekt manlief weer). We kunnen dus lekker genieten. Flinke drukte dus bij jullie zo te lezen! En fijn dat het met de kids zo goed gaat @ Lonneke, jeetje het zit nog niet mee he?! Heel veel beterschap voor V. @ Mineraal, fijn joh dat de LG zo reageerde. Zal vast een opluchting zijn dat ze zo reageerde!
@lonneke: Wat vervelend zeg! Hoe is het vandaag met de kleine meid? @charmedknorrie: Hoe is het met jou? Nog lekker genieten met de meiden? Jij hebt nog eventje thuis. Jaloers hoor @miniraal: Wat fijn dat je lg zo betrokken is! @mieks: Zo dat is een lange vakantie!! Hoe gaat dat eigenlijk als de gastouder met vakantie is (of ziek) ? Gaan de kinderen naar een vervangende gastouder of moeten de ouders zelf wat regelen? @emjee: Nog 7 dagen! Ik tel me af @all: Ik bleek nog wat langer verlof te hebben en ben daarom nog 3 vrijdagen thuis. R. net naar kdv gebracht en C. lekker bij mama vandaag. Om 10:15 ff op visite bij een zwangere vriendin om 3d echofoto's te bekijken. Ze is alweer 32 weken! Fijne dag allemaal
Als de gastouder ziek is moet meestal de ouders een backup hebben (zelf thuis blijven of iemand kunnen inschakelen). Als het voor langere tijd ziek is (ziekenhuis/iets gebroken of dergelijk) dan gaat het gastouder bureau helpen om vervanging te regelen.. Nu scheelt het dat in mijn gezin ze een jonge oma hebben die kan inspringen. Dus bij ons gaat het best flexibel wat betreft vrije dagen...gebeurt niet vaak dat ik geen vrij kan krijgen als er iets is. Nou heb ik dat ook nog niet vaak nodig gehad, maar voor nu (deze aankomende 2 weken) is het wel heel fijn dat het kan! Meestal overleggen we de vakanties, want nemen ze zelf ook nog dagen vrij (kerstvakantie/zomervakantie) .
Vandaag de uitgangsecho gehad en heb groen licht! (wist niet eens dat ik rood licht kon krijgen maar ach) het zag er allemaal keurig uit. Begripvolle dokter, nam de tijd. Nu gewoon weer rustig verder spuiten...