Nou moet ik wel gewoon komen dan hè! Hihi Zet me er maar gewoon bij! Heb het de vorige keer al moeten missen.
Super zeg!!! Heb er nu al zin in. Alleen ansje, mineraal en snoopy die nog roet in het eten kunnen gooien ;P
Meeting: Ik zal de 21e april alvast in m'n agenda zitten..hebben we weer een leuk vooruitzicht! Mineraal: Spannend dat wachten tot vrijdag, hoe lang duurt het die dag voor je de uitslag hebt van de bloedtest. MamavanGwenn: Lekker naar Turkije. Hier ook niet perse Turkije-fans, maar wel al geregeld geweest. Wij zijn dus ook weer op Turkije uitgekomen gezien we gewoon een rustige vakantie willen en willen dat de kids zich amuseren. Daarnaast vind ik de prijzen ook super te doen. Hier vandaag de kids laten inenten..kunnen ze er tegenaan Dochterlief heeft combi van hepatitis A+B gehad en zoonlief alleen A. (hij heeft nu al via CB de B variant gekregen..blijkbaar nieuws sinds jan. 2012). Wij zijn zelf jaren geleden opnieuw gevaccineerd voor DTP en hepatitis A. Twijfel of we ons ook voor B moeten enten..ja of nee. Zijn jullie daarvoor geent? Ballorig was overigens erg leuk. Dochterlief helemaal k.o. 's middags. Mieks: Mooie knaller! Emjee: Prachtige foto's op FB. Hier nog een dagje vrij nu na de carnaval. Morgen en overmorgen nog werken en dan weer lekker weekend.
@lonneke: ik heb me alleen laten enten voor herp b toen ik zwanger was. Maar was alleen omdat ik toen zwanger naar Turkije ging en het zekere voor onzekere nam. Maar doordat we eigenlijk binnenland niet in gaan en daar het niet veel voor komt enten we onszelf en de kids er niet voor.
@Mamavangwenn: denk dat ik wacht op de uitslag. In het verleden werd ik altijd ongesteld op dezelfde dag als ik een test deed, dat wil ik niet... Enne roet in het eten gooien is niet lekker hoor Zonde van de high tea...ik weet het nog niet, heb nog geen rooster...dus ik laat het zo snel mogelijk weten. @Emjee: mooie foto's!! @vakantie: wij hebben nog geen idee..wachten eerst dit af.
MamavanGwenn: Denk ook dat we het erbij laten en niet meer laten enten voor hepa B. Krissie: Had je nu al bericht of T. een redressiehelmpje krijgt of niet..of is dat volgende week. Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen? Mineraal: Ik duim heel hard voor je..vrijdag positief nieuws!
He meiden! Tygo is een grensgeval dus geen doorverwijzing voor een helm.. zijn waardes waren eentje matig afwijkend en eentje licht.. Mieks ben zo blij voor je!! Mineraal ik hoop net zo nlij te zijn voor jouw straks mijn duimen draaien!! Yasmin leuk dat je er ook bij ben de 21ste!!
@Lonneke: je kan het altijd navragen bij je huisarts of je nog geent moet worden of de GGD. @Krissie: geen helmpje dus, kan het nu nog erger worden?of niet?
Ja dar vraag ik mij dan ook dus af.. maar ze zeggen dat het minder wordt door keer buik spelen zitten etc.. maar ik vind het apart want overdag is het probleem niet maar de nachten.. ik probeer hem nu overdag op zijn buik te laten slapen maar hij gaat dan gewoon spelen en blijft zijn armen gestrekt houden en zijn hoofd omhoog.. begrip slapen oo bukk snapt hij niet.. iemand tips hoe ik dat lan leren?
Hmmm hier ook een buikslaper. Doet nog wel steeds z'n hoofd omhoog als hij op bed gelegd wordt maar gaat uiteindelijk (na wat huilen of geklets met knuffles) wel gewoon slapen. Krissie hij gaat dan huilen als hij het spelen zat is? Mineraal nog 1 dagje!!! Duim duim duim
Nee yasmin dat had ik kog jiet geprobeerd.. liggen ze bij jullie op hun buik wel in een slaapzak want ik had hem zonder neergelgd en slaapzak aan is toch wel echteen teken van slapen bij hem? Maar is dat niet eng?
Ja hier ligt ze lekker in een slaapzak op haar buik. Ook vaak eerst hoofd optillen maar als ze moe is legt ze zelf haar neer en gaat ze slapen
Emjee: Bij de eerste na ongeveer 4 weken, ze stapte haar dekentje af. Bij zoonlief zijn we er na een week al mee gestart, vooral omdat hij zo onrustig was en ook steeds alles van zich afgeschopte en het juist daardoor 's nachts koud had. Krissie: Ene kant fijn dat T. geen helmpje hoeft, maar aan de andere kant snap ik je zorg wel. Slapen op de buik doet zoonlief niet. Dochter hebben we altijd op de rug in bed gelegd, maar zij slaapt nu al ruim een jaar altijd op haar buik, ze draait zich altijd meteen om naar buik als ze in bed wordt gelegd. Hier ook geen tips voor je. Denk vooral overdag op buik laten liggen, zitten. Hier een ontzettende slechte nacht gehad. Bonkende hoofdpijn, misselijk, pijn in mijn lijf. Ben vandaag dan ook thuis gebleven van het werk. Kids zijn naar het KDV dus lekker rust. Mijn hoofd miert nog steeds, na een aantal paracetamol. Straks maar over op Naproxen. Vraag me af of ik nu grieperig ben/wordt of dat alle vermoeidheid er nu ineens uit lijkt te komen..
@krissie: Geen helmpje nodig dus. Ik snap je onzekerheid wel hoor. Nu heb je het gevoel dat je maar moet hopen dat het vanzelf goed komt. Rond een half jaar krijgen de meeste kindjes een helmpje. Daarna is het vaak geen optie meer. Als ze dan nog (opnieuw) moeten onderzoeken, aanmeten en maken is het kindje de meest zinvolle periode al bijna voorbij. Probeer nu vertrouwen te hebben in het oordeel van de deskundige. Bij R. zat er met 5 maanden (na meting) ook nog een flinke afplatting. Nu met 2 jaar is er bijna niks meer van te zien. C. zijn hoofdje wordt morgen om 15:00uur gemeten door de kinderfysio. Dan weten wij of nu echt zo extreem is of het vanzelf bijtrekt. Mensen om ons heen doen best hysterisch over zijn afplatting. Wij hebben er nog steeds vertrouwen in dat een helmpje overbodig is. In de korte tijd dat hij nu draait en op zijn buik speelt is de afplatting al een beetje minder geworden is. En de nachten.... Misschien beetje gemeen. Ik leg hem 's nachts altijd in slaapzak op zijn buik. Eerst was het even huilen, maar viel hij uitiendelijk gewoon zelf in slaap. In het begin werd hij na een uur wakker en wilde hij echt niet meer op zijn buik liggen. Dan draaide ik hem op zijn rug. Inmiddels is die tijd aardig opgerekt. Regelmatig moet ik er 's nachts uit omdat hij het slapen op zijn buik beu is, maar soms slaapt hij al hele nachten door op zijn buik. Niet tof om er 's nachts nog uit te moeten, maar ik heb het er wel voor over. @mineraal: Spannend meid! Nog 1 nachtje slapen! Mijn duimen draaien nog steeds. @emjee: Hier met 4 maanden van inbakeren naar slaapzak gegaan. Bij de oudste met 3 maanden al. Die lag niet ingebakerd. @lonneke:Veel beterschap! @mieks: Mooie knaltest van mvm! Wat goed dat je mee doet. Fijn dat bruinverlies over is. Echt genieten van je zwangerschap nu! @vakanties: Ik zie hier heerlijke vakanties voorbij komen! Wij blijven dit jaar thuis. Heel misschien nog wel een last minute midweekje weg in eigen land. Deze week worden 3 dakramen gemaakt en zoonlief heeft een groter bed nodig. Dat zijn flinke onkosten @meeting: Zet mijn naam er maar in het groen bij! Ik zie dat Yasmin deze keer ook komt! Leuk! @all: Hier nog wat last van verkoudheid, maar amandelen zijn gelukkig niet meer ontstoken! Eindelijk genieten van mijn vakantie!