Hier nog iemand die ons clubje een beetje verwaarloosd... @sasje: Fijn dat het werken goed gaat. Knap dat je nog steeds borstvoeding geeft! Gelukkig heeft Mijntje geen koorts. Verkoudheid heerst echt. @Lonneke: Vervelend zeg, dat de huisarts dingen suggereert maar niet uitspreekt. Beterschap met de kleine meid. Weer blaasontsteking!. Hoop dat jullie een verwijzing naar de kinderarts krijgen. @mineraal: Ik geloof zeker dat acupunctuur een positieve werking kan hebben. Mijn buurvrouw heeft de opleiding gedaan en keer naaldje gezet. Het voelt echt heel apart, maar zeker niet pijnlijk! @mamavangwenn: Jij bent gewoon de Mona van de familie. Leuk kinder EHBO. Lijkt me super handig. Hoe is het met Jaylinn en Gwenn? @Mieks: Ideaal dat je zelf geen kinderopvang nodig hebt! De kleine kan gewoon met mama mee! Is de misselijkheid inmiddels al verdwenen? @charmedknorrie: Jij bent toch ook weer begonnen met werken? Hoe bevalt het? @all: Ik kon dinsdag al naar de echoscopist. Wat deed het pijn toen ze met haar echo apparaatje bij mijn linker eierstok kwam. De tranen sprongen in mijn ogen. Ze vertelde dat er geen afwijkingen te zien waren. Natuurlijk was ik opgelucht, maar de pijn moet toch ergens vandaan komen De volgende dag bij de huisarts kreeg ik ook te horen dat er geen gekke dingen gevonden waren. Mijn eierstok was wel wat verdikt en er zaten hele kleine cystes. Hij noemde het PCO achtig. Maar het had volgens hem allemaal niets te betekenen...(beetje tegenstrijdig voor mijn gevoel) Daarna begon hij over prikkelbare darmen. Door mijn slechte schildklier kunnen mijn darmen nu erg gevoelig zijn. Omdat eierstokken ertegenaan liggen, kan het hele gebied overgevoelig zijn. Klink ook wel aannemelijk, maar ondertussen heb ik nog steeds last van mijn onderbuik... Een hele goede vriendin is maandag bevallen van een dochter! De kleine had in het vruchtwater gepoept. Alles leek na de bevalling goed te gaan, tot papa haar 's nachts blauw en verstijfd in bedje vond. Gelukkig waren ze al in het ziekenhuis. De kleine meteen overgeplaats naar een couveuseafdeling en extra zuurstof gekregen. Nu blijkt ze een longontsteking te hebben. Het gaat gelukkig de goede kant op. Vandaag moest mijn vriendin naar huis zonder kleine. Die mag pas donderdag naar huis als de antibioticakuur voorbij is. Ik vind het zo sneu haar.
Goeiemorgen meiden, Hier ook afgelopen week weinig puf gehad om te reageren. Slaap makkelijk zo'n 11 uur per nacht en ben dan soms nog moe Verder tel ik enorm de dagen af tot manlief weer thuis is! (Vandaag nog 26 ). Het is weer aardig onrustig daar in dat land dus zal blij zijn als hij weer veilig hier is! @ Mineraal, heb je je nog verdiept in het dieet? Voor Pcos is er ook een dieet (koolhydraatarm). Ben toen ook niet compleet over gestapt maar heb wel veel dingen aangehouden, en op mn eten gaan letten. Heeft dus uiteindelijk wel geholpen om mijn hormonen weer wat meer in balans te krijgen. @ Mamavangwenn, zit je al buiten in de zon met een drankje Jammer he, ben je net vrij is dat mooie weer gelijk over! Zou het idd ook al compliment zien dat je familie gelijk contact opneemt met jou. Zal voor jou misschien niet altijd even leuk zijn, maar beter zo als dat ze je niks vertellen Hier ook kinderehbo vanwege het gastouder zijn. Er is ook een heel handig boek van te koop die je nog eens door kan nemen. Als je wilt weten hoe die heet zal ik het wel voor je opzoeken... @ Lonneke, goed dat je er op terug gaat komen bij de huisarts bij een volgend gesprek. Die man kan niet zomaar met beschuldigingen (min of meer, ondanks dat ie vaag blijft) komen.. Hebben jullie al gehoord of je een doorverwijzing krijgt naar de kinderarts? @ Sjasje, fijn dat het beter gaat dan verwacht! Is W weer een beetje opgeknapt? @ Ansje, misselijkheid valt me mee, heb het soms met vlagen nog (ene keer 's morgens, andere keer 's avonds). Als het hier bij blijft is het goed te doen dus. Over anderhalve week de volgende echo, spannend alweer! Wat vervelend dat jouw echo zo'n pijn heeft gedaan. Ik zat ook gelijk aan cystes te denken (zelf toen ook eens gehad, deed ook zo'n pijn!), maar die zouden ze dan goed moeten kunnen zien op de echo. Wat gaan ze nu doen om die prikkelbare darm tot rust te krijgen dan? Want jij wilt tenslotte wel van je buikpijn af natuurlijk! Jeetje wat is dat schrikken geweest voor je vriendin en man! Goed dat ze al in het ZH waren. Best een heel eng idee dat je dat thuis zou kunnen gebeuren en je niks zou kunnen doen! Hopelijk is de kleine snel helemaal opgeknapt en kan ze donderdag lekker mee naar huis. @ Krissie, hoe is het met je?? @ Rest, zwaaiiii, met jullie ook alles goed?
Ansje: Klinkt niet echt fijn nee, die echo. En nu verder? Je wilt immers van je pijn af.. Wat schrikken zeg van die vrienden. Je moet er niet over nadenken 'wat als' ze niet bij het kindje waren uitgekomen. Jakkes! Mieks: Ik geloof meteen dat je de dagen aan het aftellen bent. Hij is wel lang genoeg weg geweest. Ik was overigens ook beide zwangerschappen erg vermoeid in het begin..rond de 14 a 15 weken leek ik weer wat energie te krijgen. Ik moest vrijdag na 15u bellen naar de huisarts, maar dat ben ik vergeten (had zelf een afspraak met een cliënt en was pas om 16u klaar met het gesprek) Ik dacht er om 17.15u aan, maar toen was ik dus al te laat. Maandag dus nog even bellen of er een doorverwijzing komt ja of nee. Gisteren bij vrienden op kraamvisite geweest..ik heb babykriebels. Onze kleine man is gewoonweg al een reus
@lonneke: haha een reus @ansje: dat klinkt niet lekker, laat je het erbij?of ga je voor een second opinion? @Mieks: ja ik heb het gelezen maar je mag best veel niet Maar ik moet het nog printen en dan ga ik eens kijken waar ik iets aan kan passen. @ego: ben bij de gyn geweest voor evaluatie, ik moet bellen wanneer ik ongesteld ben, dan gaan ze 12 dagen later echo maken en dan wordt het in de natuurlijk cyclus teruggeplaatst. Ben benieuwd, volgende week moet ik ongi worden denk ik...weet natuurlijk niet hoe van slag mijn cyclus is.
@mineraal; de duimen beginnen langzaam aan de warming-up oefeningen @Ansje: en hoe nu verder? Klinkt heel vervelend die pijn! @krissie: jeetje wat gedraagd je vent zich,als n zak hooi ( Is het nog gelukt om een serieus/goed gesprek te hebben? Jij (en kleine T.) Hebben dit niet verdiend. Hoop dat je vent snel bijdraait. Ik kan mij herinneren dat je ooit eens verteld hebt dat jullie al eerder zwaar weer hebben gehad in julie relatie. Doet hij nu t zelfde of was dat iets heel anders? Iig dikke knuf voor jou! Hoop dat t (snel) beter gaat! Eten is klaar, zwaai aan de rest!
Zo hier was ik ook weer. Gelukkig niet ingesneeuwd. Hoewel we vanochtend aardig wat sneeuw hadden. Gwenn vond het helemaal geweldig. Die had der skipak alweer van de kapstok getrokken en riep dat papa niet mocht douchen maar sneeuwpoppen moest maken @kinder EHBO: helaas gister pas een mail gehad dat de cursus vol zit en dat ie voor mij dus niet door gaat. Nou dan maar ff mei afwachten @lonneke: nog doorverwijzing gekregen voor dochterlief? Weekend overleefd met de drukte? Hier is het andersom. Als je mijn nichtje en jaylinn naast elkaar zet is Evy een reusje! @mineraal: aanpassen moet wel lukken toch? Dus ze gaan nu in een natuurlijke cyclus de embryo terugplaatsten. Ben benieuwd. Mijn duimen zijn ook weer langzaam aan het warmdraaien. @ansje: nog niet veel wijzer dus na de echo. Gaan ze nog verder onderzoek doen naar de prikkelbare darmen. Ik heb een spacitische darm. Maar daar is heel goed mee te leven. Als je blijft lopen met de pijn gewoon aan de bel blijven trekken bij de HA hè!!! Laat je niet zomaar afschepen. Poeh wat een geluk dat die vriendin nog in het zh was. Dan schrik je je toch ook een ongeluk. @mieks: heerlijk 11 uur slaap. Daar zou ik een moord voor doen!! En lekker aftellen!!! Heb al een boek besteld voor de EHBO die ik moet doornemen maar die kan nog even de kast in. @sjasje: jij wel ingesneeuwd? Kun je je ritme een beetje vinden? @krissie: hoe is het met je? @all: druk weekend gehad. Zaterdag op verjaardag zet jaylinn het op het krijsen en wilde niet rustig worden dus na 3 kwartier maar naar huis gegaan. Thuis was ze gelijk stil!? Ze had een dag dat ze niks wilde, niet slapen, slecht drinken, eigenlijk dus niks. Was helemaal gesloopt. In combinatie met dat ze al 2 weken om 05.45 uur wakker werd was ik behoorlijk gesloopt. Zondag gelukkig wel wat kunnen slapen maar 's nachts was het weer raak. Elke 2 uur werd ze wakker... Maandagochtend was ik dus helemaal kapot en heb en ziekgemeld. De meiden naar gastouder gebracht en ik ben mijn bed weer ingedoken. Werd pas om 14.30 uur weer wakker. Maandagmiddag met beide meiden naar het cb geweest. Meten kunnen ze daar volgens mij niet. Gwenn was maar 97,5 cm terwijl ze al in maatje 110 loopt en naar 116 gaat en jaylinn was 1,5 gekrompen tot 64 cm?! Gwenn woog 17 kg en jaylinn 7365 gram. Gwenn moest ook allemaal restjes doen en slaagde de daar zelfs met vlag en wimpel voor de 4-jarigen test. De cb-arts bevestigde ons vermoeden dat Gwenn erg voor ligt op haar leeftijdsgenootjes en dat het een slimme zet is geweest om haar naar het 3-jarige onderwijs te sturen voor wat meer uitdaging. De juf daar was ook verbaasd over Gwenn. Ze doet het daar heel goed alleen qua praten ligt ze onder haar niveau. De rest is een dikke plus. Ook gelachen daar. Thuis eet ze altijd maar 1 boterham onder de middag, bij de gastouder 2 en daar dus 4 boterhammen!!! De juf vroeg of ze dat altijd. Jaylinn verder ook goedgekeurd bij cb. De cb-arts vertelde ons wat we al dachten. Het 2e tandje is ook doir. Dat verklaarde de rampnacht van zo op maa ook. Afgelopen 2 nachten hebben we haar ook lekker een zetpil gegeven voor de nacht tegen de pijn want ze heeft er flink last van. Nu gelukkig ook alweer 2 goede nachten gehad. Verder rolt ze de hele kamer door en word nijdig als ze doir iets word tegengehouden. Daarom Gwenn's loopstoel van zolder gehaald en dat vind ze fantastisch. Ze loopt er nogniet echt mee maar vind het heerlijk om zo te spelen. Gister is ook eindelijk mijn douchedeur opnieuw geïnstalleerd en wat is dat heerlijk douchen zeg weer. Gwenn wilde nu ook gelijk weer douchen. Was echt 3 weken drama doordat ze bang was van het douchegordijn. En maandagavond begaf de tv het.... In een tijd van 10 minuten is hij 18x zomaar uitgesprongen. We had nog zo'n oud bakbeest maar deed het ook nog super en zouden pas een nieuwe kopen als deze stuk was. Nu hebben we tijdelijk de tv van oma die bij haar op zolder stond zodat we rustig een nieuwe kunnen kiezen. Zo is weer een heel verhaal geworden...
@ego/all, ik lees met jullie mee, maar het gaat nog niet zo goed hier. Heb meer problemen met wat er allemaal gebeurd is dan ik had gedacht. Vorige week controle gehad en afgelopen week te horen gekregen dat ik (nog steeds) bloedarmoede heb en dus de komende 4 weken aan de staaltabletten zit. Met m'n dochtertje (en zoonlief) gaat alles prima! Dat is erg fijn en genieten..... Dus ik lees wel lekker mee maar heb de puf niet om te reageren dus sorry en tot snel.
Emjee: Heb je iemand waar je het er goed mee over kan hebben? Als je echt merkt dat het zo veel met je doet kan een gesprek of wat gesprekken met een psycholoog wellicht geen kwaad. Is dat niet mogelijk via het ziekenhuis? Het is ook niet niks wat je achter de rug hebt..(of eigenlijk nog middenin zit) Snap uiteraard dat je wat minder hier bent..eerst jij en je gezinnetje..dan de rest! Fijn om te lezen dat het wel goed gaat met de kids. MamavanGwenn: Nee, geen doorverwijzing gekregen. De dokter vroeg zich af wat de achterliggende vraag was (ZUCHT!!), dus ik laat het hier ff bij. Als ze nu op korte termijn weer een blaasontsteking krijgt eis ik een doorverwijzingen. We gaan nu iig wel echt doorpakken met het zindelijk maken (ze is er ook echt aan toe, aangezien ze aangeeft wanneer ze moet plassen en/of poepen) Wellicht dat het ook veel gaat schelen qua blaasontsteking. (die tip had jij toch gegeven?) Fijn dat bij jullie de douchedeur ook weer gemaakt is. Weer lekker douchen nu dus. Wat een pech dat de tv nu stuk is, maar fijn dat jullie niet overhaast een keuze moeten maken..er is nl. zo veel te krijgen qua tv's. Jij weer een beetje bijgetankt na maandag? En wat fijn om te lezen dat Gwenn het zo goed doet en de keus voor het 3-jarige onderwijs een goede keuze is geweest. Lekker gevoel lijkt me. Jaylinn gekrompen..begint dat nu al? Hahaha...wat een pipo's op het CB Balen van de kinderehbo..nu dus wachten op mei Hier: Ik blijf erg moe..wellicht door het weer. Ben ook flink aan het aftellen naar onze vakantie. Over 7 weken vertrekken we!
Goeiesmiddags all, Weer even tijd om rustig te reageren. Had mezelf begin van de week nog beetje ongerust laten praten, heel stom! Heb opzich helemaal niet zo veel last gehad van misselijkheid, vaak wel 's morgens een erg weeeig gevoel in mijn maag, paar dagen wat meer misselijkheid maar over het algemeen mag ik dus niet klagen! Nou zei iemand dat er bewezen was dat als je veel misselijk was en moest overgeven, je dan minder kans had op een kind met erfelijke afwijkingen of miskramen . Zat mezelf dus gelijk beetje ongerust te maken. Ben nu weer nuchter Volgende week dinsdag de volgende echo (10 weken dan alweer) en dat is dan wel weer even een geruststelling als je weet dat alles prima verloopt vanbinnen! Voel me verder goed, wel moe, enorme vreetbuien soms en helaas vanmorgen ook weer wat bruin verlies gespot.. Dat blijft eng! Ik tel de dagen enorm af tot 5 april, gelukkig gaat het echt opschieten! @ Lonneke, haha alweer de babykriebels ja? Nog even, dan mag je weer @ Mineraal, alle beetjes helpen bij zo'n dieet denk ik dan maar Spannend dus wanneer de ongi komt, dan kunnen de duimen weer gaan draaien! @ Mamavangwenn, jammer dat je nog even geduld moet hebben voor de cursus. Aah en Jaylinn dus helemaal van slag door de tandjes! Hopelijk wordt dat nu weer lekker doorslapen. Raar hoor dat ze op het cb niet kunnen meten. Heb je er nog wat van gezegd? En fijn dat de nieuwe douchedeur er weer in zit! Nu maar hopen dat het nooit meer gebeurd! @ Emjee, wat vervelend dat je je nog zo voelt! Roosvicee Ferro zit ook veel ijzer in! Misschien handige tip? Doe maar lekker rustig aan, wij lopen niet weg
@Emjee: doe idd rustig aan, het is niet niets wat je hebt meegemaakt. Denk vooral aan jezelf en idd wij lopen niet weg. @Mamavangwenn: fijn dat de douchedeur er weer is, jammer van de tv..Zag je filmpje over gwenn en ajax Je bent vast trots op gwenn, dat ze het zo goed doet. Jaylinn gekrompen, bijzonder?! @Mieks: laat je idd niet gek maken...weer bruin bloedverlies?dat is niet fijn! @Lonneke: tegenwoordig moet je het lijkt op zeuren om iets voor elkaar te krijgen. volg je intuitie, die heeft vaak gelijk wat kinderen betreft!
@lonneke, dank je. Ja via het ziekenhuis heb ik contact met een "klinische traumapsycholoog" (klinkt erg zwaar ). Deze kreeg ik meteen na de bevalling/operatie toegewezen. Het is een aardige vrouw en het helpt wel, maar ik moet het toch zelf verwerken.... @mineraal/mieks, thanks.
Zo heel verhaal geschreven en poef weg is die... raar @Emjee: fijn dat het zh meteen iemand hebben toegewezen om je te steunen. Maar zoals je zelf al zegt, jij moet het uiteindelijk een plekje gaan geven. Dikke knuffel vanuit hier! @Mieks: Laat je niet gek maken he? Ik zeg gewoon veel kletsen tegen je ukkepukje over hoe welkom hij/zij is en over dat papa snel thuis komt! (het einde komt nu in zich! hoera!) @Mamavangwenn: weer lekker douchen! @snoopy, krissie, yasmin: hoe gaat het met jullie? @hier: vandaag de schrik van mijn leven gehad. Was bij vrienden op bezoek geweest en toen ik W. bijna klaar had om te gaan zag ik dat de bandjes van de maxi nog kort waren dus ik zet haar ff in het wipstoeltje met schommelfunctie en draai mij één tel om, BAM daar lag onze kleine mup. Met haar hoofdje op de betonnen vloer! Ze had zich rechter op willen zetten en is zo voorover door de schommel eruit gedonderd! (Wij hebben thuis een simpele, daar probeert ze t ook wel maar daar komt ze niet eens in de buurt van een zithouding) Nou Huilen! huilen! je wereld vergaat op dat moment zeg, voor mij bestond er nog maar een ding en dat was mijn mupke. Meteen die doodangsten, wat als er wat mis is in haar hoofdje? en de schuldgevoelens wat voel ik mij (nog steeds) een verschrikkelijke mama! W. meteen een koude lap op haar bolletje gedaan, getroost met drinken en door naar de HAP. Daar aangekomen is ons meisje, gelukkig, weer haar vrolijke zelf en klets ronduit tegen de dokter. Valt allemaal wel mee, niks te voelen buiten een kleine bult op haar voorhoofd. Wel met wek-advies naar huis, we moeten haar nu elk uur wakker maken. (en wat kunnen kindjes daar chagarijnig van worden ....) Nu zit ik de uurtjes af te tellen tot 2.30uur. Dan neem mijn mannetje het gelukkig over zodat ik ook nog even kan slapen. (want om 6.30 gaat de wekker weer om naar t werk te gaan) Maar je voelt je zo schuldig, het is zo'n stomme klassieke fout. Ik zet haar altijd vast in de wipper, echt altijd en die ene keer dat je niet oplet gaat het vet mis. Moet er nog steeds niet aan denken wat er mis kon/kan gaan... bah. tranen springen zo weer in de ogen...
Oh Sjasje wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig is het goed afgelopen! Dat zal vandaag een dagje werken worden met dikke slaapogen. Dikke knuffel!
Hey meiden ik leef nog hoor! maar het is druk druk druk hahahahaha (wanneer niet) nu sinds twee weken weer begonnen met werken en dat hakt er wel ff in. Op het werk is het supergezellig hoor, maar moet echt bij komen de dagen erna en dan komen dingen als bijkleppen er even niet aan toe. Ik lees wel mee op de tel, maar dat reageert zo lastig. Staat onze date voor 21 april nog?? Heb er nl wel zin in om iedereen te zien! Even extra dikke knuffels voor jullie allemaal! En Sjasje hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen na het gebeuren gister en het weinig slapen vannacht.