Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mineraal: Hoe voel jij je nu? Beetje te doen na de kijkoperatie? Doe in ieder geval maar rustig aan..een operatie aan je buik is toch niet niks!

Mieks: Volgens mij heeft inderdaad Ansje een traagwerkende schildklier. Zou er zeker naar vragen bij de HA als je symptomen er van herkent. Kunnen ze het in ieder geval meenemen om te bekijken.
    Werk ze vandaag! Hoop overigens dat je geen ondergelopen kelder hebt..tenminste als het bij jullie ook zo vies weer is geweest vanochtend.

Hier even snel naar de winkel geweest met de auto (kan ik goed te voet of met de fiets doen..maar dat trek ik nu niet) Het is me al een hele onderneming. Dochter in de auto, uit de auto..paar boodschapjes d'r in en d'r uit..Helemaal bekaf d'r na. Vanmiddag/vanavond bezoek van m'n zusje. Ze moet leren voor haar studie en blijft eten. Kan vanmiddag dus wel even gaan liggen..wat wel lekker is. Dochterlief besloot ook klaarwakker te zijn toen m'n man opstond om te gaan werken, helaas!

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Wat betreft dokter.. vanmorgen gebeld en kan pas volgende week vrijdag terecht! Dat was nogal een tegenvaller! De praktijk gaat een week dicht.

@emjee, mooie auto! Hopelijk hebben jullie er veel plezier van :)

@lonneke, hier ook veel regen gehad vanmorgen. Net maar even naar huis gereden maar alles was nog droog gelukkig! Ze zijn nog niet begonnen met reparaties, wat ik best raar vind. Dat noodweer is inmiddels al weer een paar weken terug.

Geniet zo van je rust, en veel plezier met je zusje straks :)

3. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

zo weer even de tijd om te reageren.

Hier gaat het opzich redelijk. Heb je voor vanavond half ziek gemeld. Heb op dit moment veel last van de rug, waardoor ik het niet zie zitten om een hele late dienst te draaien. Al die mensen naar bed brengen en zo.... Dus nu vanavond tot 20:00 werken en dan vrij. Straks even overleggen met de leidinggevende hoe we het de rest van de week gaan doen. Moet woensdag nog werken voor ik naar de fysio kan. Dus waarschijnlijk komt er een stagiere naast mij te staan die het werk doet en dat ik alleen de medicatie hoef te doen.

Vrijdag de nieuwe auto`s op gehaald. Ik heb nu een opel Astra Stationwagen. Dus mooi de ruimte.

Ansje: wat een verhaal zeg. Kan me voor stellen dat je vriend hierdoor niet lekker in zijn vel zit en dat hij vragen heeft.

Emjee: mooie auto :D

Mieks: mooi sleutel bord heb je gemaakt.

Sasje: mooie muur schildering.

Fijne dag allemaal.

4. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Mieks: dat is een tegenvaller zeg, nog een week wachten. Ze nemen altijd verkeerd vakantie die dokters.

@Lonneke: ik doe het rustig aan,vandaag gewoon thuis wat dingen gedaan voor het werk, heb wel enorme rugpijn nu..weet niet waar het van is, misschien wel verkeerd gelegen vannacht.

@Snoopy: fijn dat je werk meedenkt. Hopelijk helpt de fysio. Ook al een nieuwe auto :)

5. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Mieks: jeetje een week. vervelend dat wachten!

@Lonneke:lekker even kunnen bijslapen na de boodschapjes? Wist niet dat er peperkoek in zuurvlees zat :D blijft erg lekker! Maakte jij het zelf? mogen wij t recept van jou? (vriendlief is er gek op)

@Mooie auto zag ik langs komen!

@snoopy: hoop dat fysio je woensdag goed kan helpen! want die pijn klinkt heel naar! gelukkkig denkt werk mee.

@Emjee: misselijk zijn is niet leuk maar nu weet je het nog zekerder, er groei een babytje in je buik!!!!

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Zo. Werkdag 1 zit er weer op..

Zat me net te bedenken, herinneren jullie nog dat ik pas bij een webshop die lettertrein had gekocht die 2 weken later nog eens binnen kwam na heel wat mailtjes? Zo gaat het nu dus ook met de kraammand die me beloofd was ter compensatie van het lange wachten. :x
    Heb afgelopen week een aantal keer een mail gestuurd en krijg geen reactie. Heb net een boze mail gestuurd dat ik hier echt klaar mee ben, en het bedrijf geen positieve reclame waardig is! Dat ik heel snel hoop wat te horen, en nog liever de kraammand krijg! Pff.. niks bestellen dus bij kraammandjes.nl!

@ Lonneke, ik ben ook wel heel benieuwd naar dat recept. Ken het niet, maar ben altijd wel in om iets nieuws te proberen :)

@ Snoopy, hopelijk kom je er met je leidinggevende goed uit!

@ Mineraal, echt he? Nooit heb ik een dokter nodig, en nu gaat ze prompt met vakantie. Zou verboden moeten worden! :p
    Doe maar lekker rustig aan.

@ Sjasje, ik ben ook wel benieuwd of je nog wat van de mensen hebt gehoord die zo'n laag bod deden?

Fijne avond allemaal!

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Snoopy: Let maar goed op jezelf en doe rustig aan. Hoop dat de fysio wat voor je kan betekenen en je wat verlichting krijgt in je rug.

Sjasje: Heb weer als een roosje geslapen. Wel lekker, hoop dat ik vannacht ook weer 'goed' slaap. Gisteravond heb ik uit voorzorg een Rennie gepakt en m'n hoofdeinde wat omhoog gezet om het maagzuur tegen te gaan. Dat ging prima:)

Mineraal: Hoop dat je rugpijn snel wegtrekt, vervelend :(

Mieks: Toevallig dat ik er nog aan dacht laatst en nog aan je wilde vragen..maar vergeten. Wat een stomme site!

Recept zuurvlees voor de liefhebbers (deze is wat ik altijd gebruik):

Ingrediënten:
    -2 doorregen runderlappen (500-600 gram)
    -5-8 dikke uien (al naar gelang je eigen voorkeur)
    -ontbijtkoek
    - appelstroop (limburgse wel te verstaan)
    - boter
    -bloem
    -azijn
    -kruidnagels
    -jeneverbessen
    -laurierblaadjes
    - zout en peper
    - nootmuskaat

Bereiding:
    Snijd de runderlappen in blokjes van ca. 2 bij 2 cm. Snipper de uien in
    niet te kleine stukjes.
    Braad de stukjes rundvlees in een grote braadpan met voldoende boter op
    hoog vuur tot ze bruin beginnen te worden. Verwijder eventueel overtollig
    vleesnat (niet weggooien, later weer toevoegen). Vlees licht kruiden met
    zout, peper en nootmuskaat.
    Als het vlees bruin begint te worden de uien toevoegen en deze ca. 5-8
    minuten meefruiten.
    Voeg 3 eetlepels bloem toe en roer deze goed door de vlees-uien massa. Voeg
    zoveel water (in gedeelten) toe totdat er een hachee-achtige substantie is
    ontstaan.
    4-6 eetlepels azijn (naar eigen smaak), 10-15 jeneverbessen,
    10-15 kruidnagels en 6 laurierblaadjes toevoegen. Deksel erop en het geheel
    gedurende ongeveer 1 uur op laag vuur laten sudderen. Af en toe roeren.
    Als de massa te dik wordt, voeg dan wat water toe.
    Na 1 uur heeft het geheel wat kleur gekregen. 4 Plakjes ontbijtkoek
    (1.5 cm. dik) in blokjes van 1 bij 1 cm. toevoegen, plus ruim 2 eetlepels
    appelstroop. Goed doorroeren en nog 1 tot 1 1/2 uur laten doorsudderen. Af
    en toe omscheppen.
    Na 1 tot 1 1/2 uur is de peperkoek opgelost. Even proeven of de smaak goed
    is. Eventueel nog wat azijn, appelstroop of ontbijtkoek toevoegen.
    Laurierblad, jeneverbessen en kruidnagels mag je nu verwijderen. Dit mag je
    ook je gasten laten doen, maar waarschuw ze dan even: op een jeneverbes
    bijten is niet echt lekker....!!
    Indien nodig voor opdienen binden met maizena of bloem (meestal niet nodig,
    want de peperkoek bindt ook).

Lekker met aardappelpuree (zelfgemaakt!), rode kool (met appeltjes) en
    appelmoes.

Bereidingstijd:
    voorbereiden 10 minuten, bereiden 30 minuten + 2 uur.
    Je kunt dit heel goed een dag van tevoren maken en vlak voor 't eten weer
    opwarmen.

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Oh ja en nog een buikfoto van afgelopen vrijdag..32 weken:D

Bijgevoegde bestanden:

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Lonneke, bedankt! Dat ga ik zeker uit proberen, denk dat ik manlief daar wel een plezier mee ga doen!
    Wat zijn jeneverbessen trouwens? Liggen die bij de kruiden?

Mooie buikfoto!!

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Alvast succes met koken hihi. Jeneverbessen staan gewoon bij de kruiden, waar je dus ook de kruidnagel enzo vindt. Zijn kleine ronde bolletjes, zwart.

11. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

Even een snelle reactie voor ik richting werk vertrek. Moet je mijn temp ineens zien? :$ Zou hij nou echt gesprongen nog zijn? En heeft ie dan heel lief even gewacht tot manlief weer thuis was?! I hope so..
    Ben inmiddels nuchter in mijn reactie, anders zal je zien dat morgen mijn temp weer laag is :p
    Blijft wel beetje raar dat mijn ovutest dan nu niet positief was (heb hem er net nog even bij gezocht)...

Snelle zwaai naar iedereen, fijne dag!

12. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo vandaag laatste dagje bij mijn ouders. Na het avondeten vertrekken we weer naar huis. Vandaag is 1 van mijn zusjes thuis om te vermaken en kan ik leren.

@emjee: super mooie auto zeg. Ook al heb ik een nieuwe auto hij is wel mooi....

@mieks: balen dat je pas volgende week terecht kan bij de HA. En een bijzonder vreemde cyclus dus aangezien je temp nu omhoog schiet. Inderdaad misschien heeft hij gewacht of had hij vertraging?

En wat betreft je kraammand. Van mij had hij hem al lang al in zijn hol mogen steken. Is zeker geen positieve reclame waard.

@lonneke: mooie buik zeg!!! Hier laat ik vandaag ook maar weer eens een foto maken. En nu heb je goede redenen om met de auto te gaan.

@all: vanavond dus weer lekker naar huis. Lekker ff kroelen. Heb er zin in en heb hem gemist. Nu morgen nog ff examen doen en dan ben ik voorlopig ff klaar met school en heb ik vakantie!!!

Heb de weersvoorspelling gezien en het is er 31 graden. Dat is echt geen straf.

@snoopy: jij ook al een nieuwe auto. Allemaal dus op de groei gekocht. En doe voorzichtig met je rug he. Heb je nog een stagiaire gekregen?

13. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @Mieks, hij is ineens lekker hoog ja je temp!!!

@Recept, mijn moeder heeft het ook wel eens gemaakt! Is echt erg lekker!!

@Ansje, Gaat het een beetje met je? Hebben jullie nog familie erover gehoord??
    @Mineraal, hoe gaat het met je? Duurt even he.. voor je kan praten met de gyneacoloog.. Vind het zo naar voor je! En denk elke keer weer: al had je dat nou eerder geweten......
    Lonneke: wat een buik!!! Heerlijk hoor!! MIjn buik valt eigenlijk nog wel mee hoor ik ieder zeggen... maar bij jou is het de tweede dus dan zal het harder gaan denk...

14. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @lonneke groeit goed hoor meis :D

15. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Lonneke: mooie buik!

@bod: niks meer van de kijker vernomen. Had dit ook niet verwacht. Bleek dat ze max. 147.000 hypotheek kunnen krijgen. Vriendlief heeft t huis casco voor 152 gekocht. Maar maakt niet uit, we richten ons nu op de komst van ons kleine meisje en zien daarna wel verder. Wil nu even ook niet verhuizen. We wonen achter het ziekenhuis en aangezien ik poliklinisch wil bevallen is dat ideaal :) verder staat de boom op de muur, nu de schaapjes nog. Vriendlief is bezig om in ons (enorme hoge) trappengat een vloertje te leggen voor extra opslag ruimte.

@Mamavangwenn: Geniet van t weerzien met je mannetje:D succes alvast met je examen morgen!

16. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @sjasje, jammer dat het niks meer geworden is.. Ach nu is een beetje stabiliteit ook wel lekker hoor.. vrienden van ons gingen tijdens hun zwangerschap ook verhuizen en verbouwen en dat was ook behoorlijk pittig... (maar altijd nog mogelijk mocht er toch nog een ander bod komen)..

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Ineens je temp omhoog..ben benieuwd wat het gaat worden. Zou uitgaan van je temp en niet van evt. ovutest. Volgens mij is je temp dan betrouwbaarder geloof ik?

MamavanGwenn: Fijn dat je weer naar huis gaat vandaag. Nu lekker frisse start en genieten van jullie vakantie! Dat hebben jullie dan ook wel echt verdiend. Voor ik het vergeet..Succes met je tentamen morgen!!!

Sjasje: Nu lekker richten op de bevalling en jullie meisje. Dat huis komt wel (tenzij er iemand lekker goed bod doet hihi). Je kunt iig wandelend naar het ziekenhuis hihi;)

Krissie: Jij nog een recente buikfoto?

Buik: Qua groei zie ik niet zo veel verschil met 1e en 2e hoor..zal zo eens ff de foto van dochterlief met 32 weken erbij pakken. ;)

18. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier mijn buikje nog met 28 weken. Vind dat je nu goed kan zien dat de baarmoeder erg hoog ligt en aan de onderkant dus niks zit.

19. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    weet dat ik niet zo heel veel typ de komende week maar ben ook best belabberd geweest afgelopen weken
    maar wou graag toch ff me darmenbuikje van deze week komen showen ben er wel trots op stiekem Bekijk bijlage 254133

20. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @mamavangwenn, inderdaad, dat kun je goed zien hihi. Nooit zo in de gaten gehad dat dat zo duidelijk kan zijn, wat grappig :)

@lonneke, mooie foto hoor, schiet al op zeg! Nog minimaal weekje of 5, spannend!

@krissie, ben ook wel benieuwd naar jouw fotootje?

@tijd, vanaaf meer tijd om te reageren want ga nu ons nieuwe auto(tje, hihi) op halen....
    Bye Bye Polo, Hallo Zafira!
    (best eng want ik ga er voor het eerst in rijden (klein meisje/grote auto) want mijn man heeft de proefrit gereden haha....)
    Jullie horen straks meer!

Deel Deze Pagina