Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Lonneke, ik voel wel af en toe harde buiken hoor.. maar niet veel.. echt een keiharde bal en het krimpt dan helemaal... Maar de dokter zei: dat is normaal dat hebben er vele ... vooral na het klaarkomen;) (sorry voor detail hahahaha)

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: Denk inderdaad dat je hetzelfde voelt dan ja;) hihi!

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    #23 L0nneke, 1 jun 2012
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
    Foto's van het babykamertje staan in prive-album. Dus kijken mag;) Voor degene die de naam nog niet wisten..die weten 'm dan ook nu haha!
    Hij is nog niet af..maar begint langzaam ergens op te lijken!

p.s. ook nog even m'n buikfoto toegevoegd in m'n privé album;)

4. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Leuk Lonneke, leuke naam ook!! :)

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Snoopy, werkse!

@ Mamavangwenn, ik hoop ook dat Mineraal en ik ons snel tot het zwangeren lijstje mogen voegen ;)
    Leuk dat Gwenn het zo leuk vond op kraam visite, straks kan ze lekker moederen over haar kleine zusje :D
    Balen van de afstandsbediening, handig als je pakketjes niet bezorgd worden..
    Hier ook zo'n probleem. Maandag die houten trein letters besteld voor op kraamvisite morgen.. Dinsdag gelijk een mail gestuurd wanneer ze binnen zouden komen. Kreeg gelijk reactie terug dat ze woensdag ochtend op de post gingen dus ik ze donderdag of vrijdag moest hebben. En je raadt het al... tot op heden nog niks :(:x Hopelijk zijn ze er morgen, want met lege handen aankomen vind ik zo stom staan! Het is best een afstand, dus het is ook niet zo dat we er volgende week nog even voor terug rijden zeg maar...baal er van dus!

@ Belastingdienst, ik had 2 maanden geleden al bericht! Las later dat ze een test gedaan hadden door een flink aantal teruggave's gelijk definitief te berekenen, en daar zat ik bij :D

@ Emjee, nog niet bezig met de ovutesten. Zag vanmiddag dat mijn ei op zijn vroegst (de ronde van de vmk) op dag 16 is gesprongen, en de laatste 2 cyclussen was hij wat later (langere cyclus). Denk dat ik vanaf dag 15 dus ga beginnen met de testen.
    Ik kan je onzekerheid wel voorstellen. Blijft toch eng na zo'n start!

@ Krissie, wouw wat een mooie buik!!

@ Lennyt, misschien heb je wel last van darmkrampen of iets dergelijks ipv harde buiken? Het lijkt me ook haast nog niet kunnen?
    Ik heb er in elk geval nog niet eerder van gehoord zo vroeg al.

@ Lonneke, ook al zo'n mooie buik! Wordt al mooi, je kamertje! Leuk zo dat grijs/wit/blauw :D Helemaal mijn smaak (net als je meisjesnaam haha ;))

6. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ziet er leuk uit Lonneke!! En je buik groeit ook lekker!
    Ik was begonnen met start to run van evy. Nooit gedacht dat ik hardlopen leuk zou vinden! Was er nog goed mee afgevallen ook.

Krissie ook een mooie buik! En gefeliciteerd met je contract ;)

Hier zijn ze van de week langs geweest voor de lekkage!! Zodra het droog is kunnen we eindelijk de kamer afmaken. Wordt langzamerhand ook tijd.

7. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Gelukkig, ik heb jullie weer gevonden!

@krissie: Wat fijn dat je een groeiecho krijgt! Hopelijk stelt het je gerust! Mooie buik heb je!

@emjee: Als ik je klachtenlijst bestudeer, dan ben je echt op en top zwanger! Ik had ook last van ongikrampen in het begin van deze zwangerschap. Hopelijk stelt het je gerust!

@Lennyt: Jullie zijn wat betreft namen al verder dan ons! Leuke namen!

@mamavangwenn: Wat een gemis, geen afstandsbediening! Gelukkig over een paar daagjes weer gewoon zappen! Fijn dat je geslaagd bent voor een nieuwe bikini! Heerlijk vooruitzicht bijna met vakantie!

@Mieks: Leuk zumba! Deed het heel fanatiek tot de zwangerschap van R. Na de bevalling ging het oppakken moeizaam. Momenteel mijn abonnement bevroren, maar ik ga na de bevalling zeker weer beginnen! Haha, hier schud alles behalve mijn heupen!
    Veel plezier morgen!

@lonneke: We kunnen elkaar de hand schudden... Hier dus ook harde buiken en bekkenpijn. Ben echt zoekende naar een goed balans tussen activiteit en rust. Best lastig... Ik krijg vaak pas na wat inspanning de rekening. Volgens mij lukt het jou wel aardig om niet over de grens te gaan?

@snoopy: Gefeliciteerd met je diploma!

@sasje: Flink geshopt lees ik! Geniet ervan!
    En wat een belachelijk bod op jullie huis! Snap heel goed dat je er niet op in gaan. Hoop echt dat jullie snel meer geluk hebben. Gaan jullie nu wel verder met inrichten (muurschildering) van de babykamer?

@all: Hier is het erg hectisch geweest. Woensdag naar ziekenhuis voor een gesprek met de verpleegkundige (info over ziekenbevalling) en voor ik het wist lag ik op de verloskamer. Tijdens het gesprek merkte ik op dat ik die ochtend wat helder vocht verloren had. Hoewel ik zelf eerder dacht dat het toch wat afscheiding was, wilde ze vruchtwater uitsluiten en belde meteen de verloskamers. Ik vond het allemaal zwaar overtrokken en wilde zo snel mogelijk naar huis omdat manlief ziek thuis zat met de kleine. Ze lieten me niet gaan en namen het zekere voor het onzekere. Meteen een hartfilmpje kleine, echo, inwendig-en microscopisch onderzoek...Het bleek gelukkig allemaal loos alarm. Hoewel ik het op dat moment allemaal wat hysterisch vond, ben ik achteraf wel heel blij dat zo hebben gehandeld! Je weet maar nooit en hoort vaak anders!

Gisteren naar de bekkenbodemtherapie geweest. En ja hoor, hier ook last van mijn SI-gewricht. Dat ik nu zoveel last heb, schijnt te komen door de heftige bevalling met pomp die ik heb gehad. Dat ik binnen jaar weer zwanger ben geraakt is ook niet zo bevorderlijk geweest. Nu heb ik oefeningen en tips gekregen. Ze masseert ook om de klachten te verlichten. De grootste winst kan ik zelf behalen door de weegschaal belasting en belastbaarheid in evenwicht te krijgen. Ik ga echt mijn best doen! Dat mijn bekkenbanden uitgerekt zijn heeft volgens mijn fysio wel voordeel voor de bevalling! Volgens haar kan het nu allemaal maar sneller gaan, mist ons ukkie goed ligt en normaal indaalt!

Nu gelukkig weer weekend! Kan ik weer bijtanken voor de komende werkweek. Nog 4 weekjes en daarna lekker vakantie en verlof!

Fijn weekend!

8. ansje1982

@lonneke: Ik ben benieuwd naar je buik en de babykamer! Kan alleen niets zien. We staan niet bij elkaar in de contactenlijst. Ik stuur je een verzoekje ;)

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Thanks!:D
    Balen dat de houten letterstrein nog niet binnen is..hoop echt dat hij morgen nog binnen komt!

Yasmin: Hier is manlief ook begonnen met Evy..binnen no time rende hij 10 km. Nu rent hij zo'n 3x per week 15 kilometer. Dat stimuleert mij ook..en daarbij is m'n man ook zo'n 10 kg afgevallen en mij lijkt het ook wel fijn om nog wat extra af te vallen na de bevalling.
    Fijn dat jullie ook binnenkort met de babykamer kunnen beginnen. Wel zo fijn op deze termijn;)

Ansje: Ik krijg ook vaak de rekening achteraf gepresenteerd, gelukkig kan ik dan wel meteen pas op de plaats nemen..waardoor het nog enigszins mee valt uiteindelijk. Weet gewoon goed dat ik alleen maar mezelf er mee heb als ik doorga.
    Jemig, wat een hectisch dagje. Ene kant wat overdreven, maar beter dat ze zo handelen dan zich er niets van aantrekken. Gelukkig ben je weer helemaal goedgekeurd!
    Let maar een beetje op jezelf..nog even doorbijten die laatste vier weken en toch proberen op de een of andere manier wat balans te vinden. Hoe lastig het ook is.
    Heb je trouwens geaccepteerd als 'vriendje', dus nu kun je ook in m'n album kijken:)

10. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Lonneke: mooie kamer!! en een mooie buik!

@Ansje: we hebben net nog even verf gehaald en morgen hoop ik te gaan beginnen aan de muurschildering. Vriendlief is dan de hele dag op stap met een vrijgezellen-feestje dus heb ik t rijk alleen om te knoeien :D

@Krissie: Waaw, 28weken toch? hoop dat ik ook snel zon mooi buikje krijg!

@Belasting: bij mij is de brief woensdag in de bus gevallen. Altijd fijn!

@Emjee: ik voelde de eerste weken ook vanalles qua steekjes, 'lichte' ongi pijntjes. Je hebt in ieder geval een vechtertje in je buik!

@vraag: zijn er mensen hier met ervaring met draagdoeken?

Fijne avond allemaal!

11. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    @sjasje, geen ervaring maar kreeg er wel eentje dus zal het straks zien

12. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @sasje heb er geen ervaring mee maar wou hetzelf ook kopen zo een draagdoek maar ze zijn nogal duur

13. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    De omschrijving op internet is zoo mooi voor een draagdoek dat je, volgens hun, bijna geen kinderwagen meer nodig hebt.... Ben toch erg blij met mn wagentje :D Ik kijk t nog even aan denk ik..

14. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    Gisteren verf gehaald en spullen om te schilderen, ledikantje aan de kant, laptop naar boven, beamer klaar en aan gezet... past t kabeltje niet op mijn laptop....geen beeld.. AAAAAAGGGRR!!!

15. ansje1982

@sasje: Wij hebben een draagzak aangeschaft. Dit omdat ons ventje in het begin veel huilde en hij dicht bij ons wilde zijn. We hebben de draagzak achteraf maar heel kort en weinig gebruikt, maar dat kwam vooral door mijn rugklachten. Ik denk dat het nu we een tweede krijgen wel erg handig is en papa de draagzak vaker zal gebruiken.

Ik adviseer je wel om een ergonomische draagzak/-doek aan te schaffen, zodat je kind in een goede houding zit! Wij hebben een bondolino en zijn erg tevreden over. Met wat aanpassingen kun je een ouder kind ook op de rug dragen.

Wat vervelend dat je nu niet aan de gang kunt! En nu? Naar de winkel rennen voor een kabel die wel past?

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Sjasje: Ik zou even snel de stad in gaan hoor, voor een kabeltje. Je bent er zo! En dan lekker aan de slag.
    Draagdoek ook geen ervaring mee..vriendin van me gebruikte er wel ene (eerst te leen via een internetsite(of gehuurd) en daarna ook zelf ene aangeschaft), omdat haar zoontje nooit in z'n eigen bedje in slaap wilde vallen en alleen maar sliep bij haar. Op die manier had ze haar handen vrij.
    Zal die vriendin eens vragen voor die site..
    Je hebt altijd nog snel eens een draagzak en/of draagdoek aangeschaft denk ik. Zou zonde zijn als je er ene op voorhand koopt en hem vervolgens niet/nauwelijks gebruikt.

Hier rustig qua harde buiken, zolang ik niks doe. Als ik me buk om bv. iets op te rapen of uit de koelkast onderin te pakken heb ik er gelijk ene.:S
    Nu dus lekker rustig op de bank en even helemaal niets. Dochter ligt ook lekker in haar bedje te slapen en manlief is bezig met het verven van onze wc. Die gaan we dus pimpen;)

17. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoi meiden,

Heb net even heerlijk geshopt en ietsss te veel geld uitgegeven :D Volgende week hebben we een bruiloft van vrienden en moest daar nog schoentjes voor hebben voor onder mijn mooie jurk, daar ben ik heel goedkoop voor geslaagd. Nou zag ik een tijdje terug bij de Open32 (kledingwinkel) een erg gave spijkeroveral, weet niet echt hoe ik het moet noemen.. zo'n idee catsuit wat je zoveel ziet momenteel.
    Meestal staan die dingen mij van geen meter en begin ik er dus niet aan, maar hij bleef nu in mijn hoofd zitten. Enige remedie is dus aan passen, staat ie dan niet kan je hem uit je hoofd zetten :p
    Maar hij staat dus super! Kostte alleen 99,00 euro... oeps! Heb hem toch mee genomen :D:p Af en toe moet je jezelf een beetje verwennen he?!

Helaas nog steeds mijn pakketje niet ontvangen :x Baal daar echt van, vanavond gaan we op kraamvisite en we hebben elkaar al anderhalf jaar nu niet gezien. Heb maar een flinke bos bloemen gekocht om toch niet met lege handen aan te komen en de belofte dat ik het cadeautje dan volgende week maar na stuur.

@ Ansje, jeetje je hebt heel wat mee gemaakt zo te lezen. Gelukkig dat ze het helemaal goed hebben nagekeken in het ziekenhuis, anders was je je thuis misschien toch zorgen gaan maken.
    Lekker joh, nog maar 4 weken!

@ Sjasje, dat is balen zeg. Heb je geen mediamarkt in de buurt? Die hebben meestal veel van zulk soort dingen en zijn altijd tot laat open ;)

@ Krissie, wat een geweldig filmpje heb je op FB gezet! Echt super om te zien :D

18. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo ben ik weer....

@sjasje: geen ervaring met draagdoeken hier, dus kan je niet helpen.

Nog voor een kabeltje naar de stad gegaan?

@lonneke: leuke kamer en leuke naam!!!! En vervelend dat je eigenlijk niks kan doen om zo geen harde buiken te hebben.

@miek: af en toe moet je je eens laten gaan qua kleding en als het dan heel goed staat gewoon doen.

@ansje: jeetje wat een paniek zo maar gelukkig helemaal gecheckt en was het loos alarm.

@zolder: nou vriendlief heeft de smaak te pakken!!!! Gister heeft hij de boeken in de boekenkasten gedaan en de kast in het washok in elkaar gezet en ingeruimd met z'n gereedschap. Dus ik ben een gelukkig vrouw

Vandaag de 3D echo gehad. Schoonmoeder, tante en 2 zussen en Gwenn waren mee. De kleine meid ligt met het kopje nu naar beneden en met haar billen tegen mijn rechterribben aan. Dit voelde ik al een paar dagen en is zeer pijnlijk als ik zit. Dan zit je wat ingedoken en voel ik het extra.

Maar hier nog 2 foto's van ons prinsesje:

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Ach af en toe mag je jezelf best wel eens verwennen. Lijkt me supergaaf dat was je hebt gekocht. Ga je 'm showen aan ons of op FB? Ben wel nieuwsgierig hihi!

MamavanGwenn: Wat een prachtige echofoto's van jullie 2e kleine meid. Wat vond Gwenn er van om haar zusje te zien? En wat fijn dat je man zo hard aan de slag is..hoop dat ie dat er in houdt, dan is alles bij jullie binnen no time gedaan hahaha!

Onze naam: Pfff..vandaag zag ik de naam in de krant staan, dus ik was alle namen zo op aan het noemen van de geboorteadvertenties, reageert de vriendin van m'n schoonbroer. Iewww, wat een LE-LIJKE naam! Ene kant denk ik boeie, wij moeten hem mooi vinden. Maar helaas merk ik laterna wel dat het wat met me doet als iemand zoiets zegt. Nog even met manlief over gehad, maar merk echt dat we onze meisjesnaam al kant en klaar hadden liggen en de jongensnaam pas later is gekomen. Probleem blijft gewoon dat we beide niet het WOW-gevoel hebben, wat we bij ons dochtertjes naam wel hadden en nu bij wederom een meisjesnaam. Zucht, na ja er is niks anders en de naam vinden we leuk, dus we houden 't er gewoon bij..maar vind het irritant dat ik er zo over blijf piekeren.
    Of zouden dat de hormonen zijn?

20. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lonneke: welkom bij de naam-twijfelclub!!! Hier hadden we dus voor een jongen een naam kant en klaar en voor een meisje niet. En bij onze meisjesnaam dus nog steeds niet het WOW-gevoel maar iets anders weten we ook niet.

Maar lekker dat je schoonzus zo reageerde, kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind. Ik zou het ook niet leuk vinden. Maar idd gewoon schijt aan hebben.

@all: nou hier gaat het nog wat worden vanavond/vannacht. Vriendlief is dus gepromoveerd naar de 1e klasse met voetbal. Gwenn en ik zijn van 18.30 uur tot 20.30 uur naar de voetbal geweest om het mee te vieren. Gwenn heeft bijna 2 uur achter de bal aangelopen/gevoetbald. Die lag ook zo te knorren in bed dat ik er om 21.00 uur naar bed bracht. Nu maar afwachten in welke staat vriendlief thuis komt...

Maar 1 pluspunt: de voetbal is over nu. heerlijk zomerstop dus tijd voor het gezinnetje en huisje..

Deel Deze Pagina