Yasmin: Fijn dat je bloeddruk weer oké was. Hou het in ieder geval maar goed in de gaten en neem op tijd je rust. Krissie: Wanneer ga je met verlof? Je kunt ook altijd in overleg met werkgever/arbo minder gaan werken tot aan je verlof wanneer je merkt dat het je teveel is qua vermoeidheid. (dan moet je wel met 34 weken met verlof) Denk aan jezelf en je beebje! (en het UWV vergoedt het gewoon aan je werkgever, omdat het zwangerschapsgerelateerd is) Mieks: Haha, op dvd. Ik sta nog op een dvd van Sensation Black, geloof in 2005. Jij ook een fijne avond! M'n buik: Gespannen buik steeds, kan het niet echt als harde buik omschrijven..meer een harde buik die niet helemaal af is als harde buik zeg maar:S Vreemd! Draaien is het niet, want voel het kopje echt nog goed liggen en het getrappel beneden. Weet dat ik destijds bij m'n dochtertje echt goed voelde als ze draaide, dan leek het wel of er een volksverhuizing aan de gang was Verder willen we misschien vrijdag een nachtje weg. Gewoon lekker eten ergens, relaxen, hotelletje. Weet iemand of omgeving Arnhem iets is? Uiteraard gaan we niet echt op pad (dat trek ik niet)..dus is lastig.
@lonneke, weet niet hoezeer relaxen, maar in Nijmegen heb je het Sanadome (:: Sanadome :: Home), zwem/welnessresort met badkleding. Aangezien ik in de buurt woon weet ik weinig af van hotels of iets dergelijks, maar zijn er natuurlijk genoeg, zowel in centrum als daarbuiten (kan trouwens ook bij sanadome een kamer boeken). Trouwens nog op autojacht geweest?
Emjee: Thanks, zal eens kijken. Weet 't ook niet goed..ene kant zin om wel ff weg te gaan, maar aan de andere kant zit ik op het moment net zo lief thuis op de bank:S Hormonen? Autojacht, zijn van de week nog naar een auto hier in de buurt gaan kijken. Weten wat we willen, maar hebben geen haast. Ik denk dat als onze kleine man een paar weken oud is, we serieus op zoek gaan. Heb er niet zo'n puf in nu..haha! Jij tevreden met jullie nieuwe auto??
Wat 'n rust hier. Nachtjeweg is geboekt. We gaan naar Arnhem. Weet iemand van jullie (uit die omgeving) of er ergens een leuk zwembad is waar we op zaterdag heen zouden kunnen met ons dochtertje?
@Emjee: echo voor de dvd, nog geen 3d echo (doen we misschien later) bij de 20w echo was iets mis gegaan met opnemen daarom mag ik vandaag 'extra' @Lonneke: Lekker een dagje er tussen uit! Maar ik herken je gevoel van de bank, ook lekker huismussen-nesteldrang Ik heb geen idee wat er tedoen is qua zwembad bij Arnhem. Weet idd van Sanadoom, misschien mag ze mee? @Festivals: leuk al die feesten! ik ben een paar keer bij lowlands geweest en een paar keer bospop (bij weert) Maar verder niet zo'n festivalganger. @Ego: moet even iets spuien. Mijn moeder (lief mens, beetje zweverig) reageert steeds een beetje lauw op baby dingen. Mijn schoonmoeder springt steeds een gat in de lucht bij echo foto's, mijn vader geniet duidelijk steeds stil voor zich uit. Maar mn moeder lijkt het niet super te interesseren. Ik heb haar gisteren de babykamer laten zien ('wel stevige meubels') en haar uitgenodigd voor de mee te gaan met de echo (Vriendlief kan niet) en toen was t 'oh, leuk' geen lachje of blij kijken. Wel heeft ze bij weggaan nog een keer herhaald dat ze op tijd klaar zal staan en misschien (weet ik niet meer) dat t leuk was. (Ze reageert enthousiaster als ik haar meeneem uit eten) Stomme is dat dit zo totaal niet de reactie is die we verwachten. Ze toonde meer betrokkenheid bij onze hond toen die pup was dan nu met de baby... Ze heeft wel zorgen aan haar hoofd (ze moet t huis verkopen ivm met financiën maar dat speelt al bijna 3 jaar) Ik had haar gevraagd of ze misschien wilde helpen met gordijntjes te maken maar daar heb ik niet echt antwoord op gekregen buiten dat ze niet meer gaat breien. (we hadden haar een breisetje gegeven als vertelmanier dat ze oma werd, omdat ze toen zomaar wat lapjes zat te breien zonder doel) En toen ze hoorde dat mn schoonmoeder t wiegje kocht reageerde ze van 'ja dat is ook leuk om dingen te kopen/geven maarja ik kan dat niet...' Vandaar dat ik dacht dat gordijntjes wel leuk zouden zijn... kortom, heel verhaal. moest t ff kwijt. hoop dat ze met de echo meer gevoel toont.
heey, zo weer even een reactie van mij . Gisteren weer bij de verloskundige geweest. Weer een mooie echo gehad. Wat super mooi om de handjes en beentje te zien bewegen. Alles was goed. 3 kilo gegroeid, ik heb in het begin van de zwangerschap me gewogen bij de sportschool en gisteren bij de verloskundige. Yasmin: hoe is het nu met de bloeddruk? Fijn dat die gisteren weer goed was en je weer wat mag doen Wennie: wat verveelend dat je nog steeds ziek bent. Hopelijk gaat het snel beter met je. Lonneke: Hopelijk draait de kleine nog. Ow.. lekker een nachtje weg. Geniet er van. Mieks: hoe is het met jou. Heb je je eitje al gespot? Hopelijk dat de huisarts je vrijdag verder kan/wil helpen. Mammavangwenn: geniet nog lekker van je vakantie. Iedereen nog een fijne dag hopelijk beter weer als hier. Hier regent het soms en is het grauw buiten. Zo toch maar ff winkelen. Mag geen hakken meer aan dus maar even op zoek naar andere schoenen. Draag op het moment alleen maar slipper. Haha. En misschien nog ff kijken of de H&M nog wat leuks heeft.
Sjasje: Dus weer 'n keertje extra kijken naar jullie meisje..wat een straf! Veel plezier vandaag. Balen van je moeder. Je zou juist van je eigen moeder verwachten dat ze dolenthousiast zou zijn..haar dochter krijgt een kind. Jammer dat ze niet reageert zoals je hoopt, denk dat je er weinig aan kunt veranderen. Zou in ieder geval proberen haar in dingetjes te betrekken, zoals die gordijnen en haar mee te laten gaan. Misschien is het ook wel op de een of andere manier háár manier om hier zo mee om te gaan, ondanks het niet de meest leuke manier is. Sterkte ermee in ieder geval, want leuk is het niet Snoopy: Wat fijn weer goedgekeurd te zijn bij de VK. Succes met shoppen. Hier in het weekend twee leuke positieshirts (in de sale) gescoord, dus wie weet slaag je ook voor wat leuks! Hier is het overigens ook grauw en benauwd..af en toe miezert het wat. Zwembad omg. Arnhem: Tja, een site gevonden met alle zwembaden in de regio...na ja..zegt mij dus niets haha, dus wie heeft dé tip voor me? Ik zoek een 'gewoon' zwembad zeg maar..mss met een golfslagbad en leuk peuterbad ofzo? Vanochtend even snel naar de markt geweest en even bij de Hema naar binnen gelopen. Nog wat rompers bij gehaald. Ik meende dat ik er veel had die neutraal waren, maar in 50/56 was alles 'meisje'. Heb wel een berg 62/68 neutraal, dus dat heb ik niet meer nodig. Nu even rust, vannacht helaas slecht geslapen.
@lonneke: Lekker hoor een nachtje weg met je gezinnetje! Kunnen jullie meteen je verlof vieren! Ik heb nog een fletcherbon liggen die op moet voor eind juli. Moeten wij dus snel op gaan maken. Jij zit vast niet meer te wachten op lange stukken lopen, anders was Burgers Zoo een leuk uitje geweest. Hier vind je een lijst met zwembaden in Gelderland: Zwembaden in Gelderland @Sasje: Niet leuk dat je moeder zo koeltjes reageert. Misschien niet ze nog steeds wennen aan het idee dat ze oma wordt en draait helemaal bij als de kleine er dadelijk is! Veel plezier bij de echo vandaag. @krissie: Lonneke heeft helemaal gelijk. Let goed op jezelf en de baby! Doe rustig aan. @emjee: Je hebt de kermis dus weer overleefd! Ik drink zelden alcohol, maar sinds ik zwanger ben heb ik echt van die momenten dat ik zo verlang naar een lekker rose biertje. Denk dat ik er een paar koud ga zetten voor na de bevalling @Yasmin: Wat fijn dat je bloeddruk weer gewoon is! @mieks: Nog 2 daagjes en dan kun je eindelijk naar de huisarts. Ik ben erg benieuwd! Grappig dat jij ook op een dvd staat. Volgens mij sta ik op die van 2002. Ik heb vorig jaar een digitaal fotoboek gemaakt met allemaal hele gezellige en gekke foto's van onze bezoekjes aan festivals en feestjes. Leuk voor het nageslacht.... @all: Wat een vervelend dagje tot nu toe. Ik sliep pas na middernacht. Eenmaal in slaap droomde ik dat ongeneselijk ziek was. Werd vanmorgen echt overstuur en misselijk wakker. Lang leve de hormonen... Vanmorgen na het ontbijt met manlief en R. naar de supermarkt gelopen. In de supermarkt viel ik bijna flauw. Werd ineens heel draaierig en wit. Gelukkig was er een stoel en kon ik na wat rust en drinken de voettocht naar huis vervolgen. Ben meteen op de bank gaan liggen. Ongeveer een half uur geleden ging manlief naar zijn werk. Komt hij 5 minuten later weer binnen met de mededeling dat ze tegen zijn bumper aangereden hebben. Gelukkig zijn ze zo netjes geweest om er een briefje bij te leggen met een telefoonnummer. Ik had heel wat plannen vandaag, maar heb besloten helemaal niets meer te doen..... We zijn nog steeds niet uit de namen. We vinden beiden een andere namen leuk. Ik vind het erg lastig dat ik met niemand namen kan bespreken. Ik zou het juist fijn vinden om wat meningen te horen. Mocht je benieuwd zijn naar onze namen en je mening willen geven, dan laat maar weten!
Ansje: Je hebt PB terug! De site van zwembaden had ik ook al gezien..maar er staan er tig op! Zie dus echt door de bomen het bos niet. Maaaaar, we hebben inmiddels wel wat gevonden. We rijden zaterdag richting huiswaarts en komen dan voorbij CP Heijderbos, waarschijnlijk dat we daar dus gaan zwemmen
Ik heb inmiddels al wat pbtjes verstuurd en ontvangen. Echt super fijn dames! Ben benieuwd naar de rest van de reacties! @Lonneke: Haha, het was inderdaad een hele lijst met zwembaden. Ik ben niet bekend met Heijderbos, maar met centerparcs zit je altijd goed! Wij hebben deze week mysterypark centerparcs geboekt. Dat is zoveel goedkoper! Wij gaan volgend weekend. Helaas waren er geen midweekjes meer beschikbaar. Ik kreeg net mail dat we naar Huttenheugte gaan. Hoewel ze aangeven geen rekening te houden met persoonlijke wensen hebben ze toch geregeld dat wij een cottage dicht bij de faciliteiten toegewezen hebben gekregen! Ik had bij opmerkingen gezet dat ik hoogzwanger ben en last heb van bekkenklachten. Ben helemaal blij!!
@ansje: ik ga je ook pb-en! Keuze al makkelijker? @LOnneke: Morgen je laatste dag...lijkt me best raar! @Snoopy: fijn dat de echo goed was! @Sjasje: jammer dat je moeder zo reageert, moet ze er nog aan wennen misschien?je kunt het altijd een keer benoemen. @ego: ben niet zo in mijn hum vandaag dus hou het kort. Slecht nieuws genoeg gehad de aankomende tijd...ik wil alleen nog maar positief nieuws rest zwaai..van de week schrijf ik weer meer!
@ansje, wow Huttenheugte is super! Mss nog dagje Plopsaland voor de kleine? Heb ik ook ooit gedaan, het mystery aanbod. Vind het wel altijd spannend waar je dan terecht komt .
Hoi meiden, @ Ego, ik vertelde jullie toch vorige week dat ik misschien vermoed dat mijn schildklier niet geweldig functioneert en dat de reden misschien wel is dat het zwanger worden nog niet lukt? Hoorde ik vanmorgen dat mijn oma dat ook heeft! 2 Miskramen gehad en toen kwam er uit dat haar schildklier te traag werkt. Vrijdag naar de huisarts dus ik ga dat er bij vertellen en wil in elk geval dan gelijk laten bloedprikken daarop! Van mijn ei ontbreekt nog ieder spoor en ook geen ongi tot op heden. Vreemd blijft het wel! @ Lonneke, lekker hoor een nachtje weg! Wat betreft zwembad, misschien even googlen? Ow lees dat je dat net gedaan hebt haha. Ik zou het niet weten Het heijderbos zijn wij pas geleden geweest! Heerlijk zwembad dus dat zou ik dan zeker doen Weet wel dat er een dierentuin in Arnhem zit, en een leuk openlucht museum Hoe is het met je buik inmiddels? Ohh lekker joh, morgen je laatste werkdag! Geniet er van @ Sjasje, wat leuk dat je weer mag vandaag voor de echo. Veel plezier! Wat jammer dat je moeder zo reageert. Misschien is het een idee om er is voorzichtig naar te vragen? Zo onder het idee van "mam, ik krijg het idee dat je er niet zo heel blij mee bent om oma te worden"? Misschien zit ze met wat dingen en kunnen jullie het op die manier oplossen... @ Snoopy, fijn zeg dat het weer goed was bij de echo! Lekker geshopt? Met mij is alles goed, erg druk momenteel. En vrijdag naar de huisarts dus hoop dat ik snel meer duidelijkheid heb! @ Ansje, klinkt niet als een fijne dag idd! Goed dat je lekker op de bank bent gaan bijkomen! Wat betreft de namen ben ik ook erg benieuwd. Je mag me pben Wat fijn dat jullie lekker dicht bij de faciliteiten zitten in CP! @ Mineraal, kop op, na regen komt zonneschijn he meid! Knuf!
@emjee: Ik vond het ook erg spannend! De mindere parken deden gelukkig niet mee, dus toch maar een gokje gewaagd! Fijn dat jij zo positief bent! Ik las op internet dat de comfort huisjes wel erg verouderd zijn. Ach, als het maar schoon is! We gaan zeker naar Plopsaland. Omdat we een dierentuin abonnement hebben kunnen we met 50% korting. Anders had ik het niet gedaan hoor. Vond Hasselt indoor echt aan de kleine kant voor de volle mep. @Mieks: Jeetje, het zit dus toch in de familie... Dat maakt je bezoekje aan de huisarts nog wat spannender. Als je zegt dat een trage schildklier in de familie zit, krijg je vast en zeker een bloedonderzoek. En probeer je er niet druk om te maken. Met medicatie (schildklierhormoon) is het prima te behandelen. Kijk mij, ik heb en prachtige zoon en de tweede is op komst! @miniraal: Keuze nog niet gemaakt hoor. Manlief heeft late dienst, dus is niet huis. Vervelend dat je niet in je hum bent vandaag. Gewoon lekker aan toe geven! Misschien helpt een filmpje op de bank met een grote zak chips of bak ijs!?