Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ja heb net de dokter gebeld. De waardes van de schildklier moeten tussen de 0,4 en 4,3 zitten en bij mij waren ze 1,7. Betekent dat ie dus goed werkt zei ze. ;)
    Daar baal ik dus eigenlijk wel een beetje van wat dat betekent dus ook dat er iets anders is wat nu mijn cyclus plat legt en ervoor zorgt dat zwanger worden nog niet echt lukken wil :(

Vrijdag zaadonderzoek doen, dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen, maar verwacht daar eigenlijk van dat alles wel goed mee zal zijn.

2. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Mieks: balen dat je nu nog niet weet wat er aan de hand is met je ei!
    Misschien een stomme vraag maar als je ongi nog niet is gekomen, heb je wel een zwangerschapstestje ertegen aan gegooid? just in case?

@Opstandige peuters: Ik hoorde dat een rol behang goed werkt...:D

@Mineraal: fijn dat er nu wel een plan van aanpak is. Afgelopen periode had veel spanning. 6mnd. rust duurt lang maar is misschien ook even fijn om alles een plekje te geven en je voor te bereiden op ivf.

3. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Heb ik niet gedaan, mijn temperatuur is gewoon nog steeds heel laag (zie maar in mijn handtekening, staat het kaartje). Normaal moet je temp na je ei dus minimaal 0,3 graden omhoog, en daar ook blijven en verder door stijgen. Die van mij schommelt al mijn hele ronde, maar is in elk geval veel te laag om zwanger te zijn ;)

Hoe was de info avond in het ziekenhuis?

4. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hmm, net nog een ovutest gedaan (de laatste die ik had), omdat mijn temp weer een zakker had vanmorgen en het net volle maan was geweest :p
    Hij is wel behoorlijk donker, maar niet positief.. ;) Maar goed ook aan 1 kant, want kunnen nu niet meer klussen vanwege het zaadonderzoek van vrijdag.

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mieks: Hmm..ene kant dus goed nieuws dat het niet je schildklier is. Maar ja, je weet dus niet wat het wél is. Vervelend die onzekerheid.

Sjasje: goede tip haha! ;) Ben ook benieuwd naar hoe de infoavond in het ziekenhuis was.

MamavanGwenn: Lastig zo'n hysterische Gwenn..niks is dus dan goed..pffff.

Hier is het goed benauwd. Heb dikke voeten en merk dat ik de kleine mss pas 1x gevoeld heb vandaag..Merk dat ik me er een beetje druk om maak:S Als manlief thuis is van zijn werk ga ik even rustig zitten en eens proberen of ik ons mannetje goed kan voelen. Zo niet, dan bel ik voor m'n eigen geruststelling maar even de VK denk ik (maar zie er tegen op, want weet dat ik dan een uitje ziekenhuis heb vanavond, waar ik eigenlijk dan ook weer tegenop zie:S) Na ja, misschien valt 't mee en gaat onze jongeman dalijk lekker spartelen als ik even 'rust en tijd' voor hem neem.

6. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Mieks niets uitgekomen dus.. Je vriend is dus goed aan het sparen;)

Lonneke, ik had ook laatste dagen heel weinig beweging.. gelukkig vandaag weer een stuk meer.. probeer echt een uurtje bewust te liggen en voelen en beetje je buik te prikkelen dan voel je het misschien wat beter? Hij heeft ook minder ruimte natuurlijk.. Hopelijk verdwijnt de ongerustheid en anders echt bellen hoor!

Hier is mijn overgrootoma dan toch overleden.. 100 jaar.. (dus moeder van mijn oma) helaas dus geen 5 generatie foto.. ergens is het ook goed zo.. het was ook een hoge leeftijd!...

Trouwens mooie foto's he op facebook haha:) mijn vriend is erg blij met mijn zwangere (.)(.) haha

7. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Krissie: gecondoleerd en sterkte ermee!

@Lonneke: en hoe is het nu?

@Mieks: zou hij er dan toch aan gaan komen...

@Sjasje: klopt 6 maanden rust is ook wel lekker, gewoon geen onzekerheid, dat scheelt ook al.

@lonneke: klopt wat je zegt, maar dat met mijn neus op de feiten gedrukt had ik natuurlijk al ervaren, ik ervaar het nu meer als rust eigenlijk, gewoon geen onzekerheid meer voor het eerst komende half jaar. raar maar waar...
    Misschien kom ik daarop terug als ik de spuit heb gezet! ;)

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Krissie: Hihi de kleine heeft hier nog plaats zat volgens mij ;) Maar voel de kleine inmiddels weer prima..gelukkig! Anders had ik even gebeld, dat wel..want die ongerustheid is ook niks.
    Maandag naar de gyn..tot nu toe ligt onze man nog altijd in stuit, bah:(
    Gecondoleerd met het verlies van je overgrootoma..wat een leeftijd zeg! Jammer dat ze jullie kleine man niet meer meemaakt.

Mineraal: Fijn dat je het in ieder geval als rust ervaart. Vind echt dat je je sterk houdt! Top hoor!

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Lonneke, fijn dat je de kleine inmiddels weer helemaal goed voelt!

@ Krissie, gecondoleerd en sterkte. Wat een leeftijd heeft ze mogen bereiken zeg! :)
    Vond je foto idd geweldig :D Vooral die handen van je vent er bij haha.

@ Mineraal, goed dat je het nu voelt als "rust". Hopelijk is het half jaar idd snel om. En wat Lonneke al zegt: ook ik vind dat je heel sterk hierin staat!

10. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Lonneke&Mieks: dank je wel :D
    Binnenkort heb ik vast dipjes..dus dan zijn jullie alvast gewaarschuwd! Maar idd ik sta er vrij nuchter en realistische in (gelukkig) waar het soms vandaan komt weet ik ook niet.
    Soms krijg je wat voor je kiezen.

Helaas ligt mijn oma slecht, ze is vanavond bediend, dus het is afwachten.

@lezen: zit helemaal in mijn boek van stieg larsson (3 delen) zit bij deel 2...spannend!!

11. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Sterkte met je oma!

De millennium thriologie? Die heb ik ook gelezen! Deel 2 en 3 vond ik beter dan deel 1. Echt ook van die boeken die ik op een gegeven moment niet kon weg leggen. Tijd geleden dat ik ze heb gelezen. Zal binnenkort misschien weer eens een keer nog lezen ;)

12. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @Mineraal: sterkte met Oma!

@Krissie: gecondoleerd. Wat een leeftijd heeft ze bereikt zegt!
    en die foto op fb was erg hilarisch! :D

@Lonneke: gelukkig dat je je ventje toch gewoon weer voelde! Hoop dat je mannetje zich gaat draaien. Je wilde niet dat ze gingen proberen hem te draaien toch?

@Info avond: tja... de eerste spreker was de zh-vk. en die was erg langdradig, bleef steeds de uitzonderingen herhalen. (wel 10x gehoord behalve als de baby in t water heeft gepoept enz.) Vriend werd er helemaal melig van... de 2e spreker was van de kinderafdeling en couveuse afdeling. Dat was wel erg interessant maar hopelijk niet van toepassing.
    Het belangrijkste wat ik geleerd heb ik dat ik naar de open verloskamer ga. (meende dat poli-klinisch hetzelfde was maar dat is niet zo)

@hier niet zo'n super dag, gisterenavond beetje hormonaal en liggen huilen op bed. Zie steeds erg op tegen werk (ook al is dat over op t moment dat ik er ben) Het helpt niet mee dat ik de komende 2 weken meer moet werken, ben ook erg benieuwd of ik dat qua rugpijn wel kan (werk nu 2 dagen met rustdag ertussen) en over 2 weken moet ik 4,5 dagen werken... (had dat niet zo in de gaten toen ze me vroegen of ik nog n woensdag kon werken)

Merk wel dat ik t moeilijk vind om aan te geven dat ik dingen te veel of te zwaar vind.

13. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @sjasje, wat is het verschil dan tussen "open verloskamer" en "poli klinisch"?
    Wil niet als een moedertje klinken (dus sorry als dat wel is), maar toch, je moet echt proberen voor jezelf en zeker voor de baby op te komen. Weet echt dat dat heel zwaar is want je wilt je niet aan stellen / niet zeuren / gewoon door doen (ik ben nl ook zo...). Toch zou ik het met je leidinggevende bespreken (het is nu over 2 wk, dus wellicht nog tijd genoeg om vervanging te zoeken).
    Die hormonen gieren toch wel door je lijf (hihi), maar het is voor jou en je vriend, niet leuk als je er zulke huilbuien van krijgt.
    Kop op meid!
    (hoop dat ik niet te bemoeizuchtig ben, tis goed bedoeld....!)

@mineraal, tjee wat sterk van je hoe je ermee omgaat zeg!
    Tis natuurlijk goed nieuws dat ze na een half jaar meteen starten met de behandelingen, maar lijkt me wel erg moeilijk om te moeten wachten. Echt respect voor jullie!
    Sterkte met je oma.

@krissie, gecondoleerd met je oma-oma, tjee 100, wat een mooie leeftijd. Desalniettemin wel je oma-oma. Sterkte.

@lonneke, ben heel benieuwd hoe het mannetje ligt maandag. Word maandag ook gekeken of het een natuurlijke bevalling word of een keizersnede? Succes.

@mieks, nog getest, of laat je het voor wat het is?

Fijne dag allemaal.

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mineraal: Als je je dipjes hebt zijn we er voor je hoor! Maar ik heb echt bewondering voor je hoe je het zo doet..ik weet niet hoe ik het zou doen hoor..pff!

Sjasje: Ik sluit me volledig aan bij het verhaal van Emjee..dus ik ga het niet herhalen. Let op jezelf meid!
    Ben ook benieuwd naar het verschil tussen 'open verloskamer' en poliklinisch' Ik dacht nl. ook dat het gewoon hetzelfde was..
    Leuk dat je vriend het in ieder geval melig vond..haha! Ik vond de infoavond vorig jaar ook geweldig. Maar meer omdat ik 'direct' zijn wel waardeer en de gyn daar de vragen heel duidelijk (zonder enige poespas) vragen beantwoordde van het publiek.
    De gyn zei zo bv. toen iemand vroeg: Welke risico's zitten aan een vacuumpomp. Zei ze: Mevrouw, bij iedere medische ingreep zijn risico's aan verbonden. We kunnen het mooier maken dan het is, maar dat ga ik niet doen. Er kan altijd iets mis gaan, ondanks dat we dat niet zouden willen. Stel u gaat naar de kapper, dan is het de bedoeling dat ze alleen u haar knippen en niet uw oren. Toch kan het zo zijn dat de kapper per ongeluk in uw oor knipt.
    Die vrouw die deze vraag stelde vond het niet leuk..maar ja..ik kan het dus wel wat waarderen. En het leuke is ook nog dat dit mijn gyn is hihi. Hoor van genoeg vrouwen dat ze het bloed van haar kunnen drinken;)

Emjee: Ze zullen het maandag nog wel hebben over draaipoging (vind normaal bij 36 weken plaats begreep ik van de VK), maar dat ga ik dus overslaan. Ik vermoed dat ik een week later gewoon terug moet komen en als ie dan niet gedraaid is dat er dan een KS gepland zal worden. Maar ja...we duimen nog even door dat ie draait én blijft liggen!

15. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Lonneke ik hoop ook zo dat het draait voor je!! Tijd begint het te worden!! Spannend!! Denk nu ook steeds.. jeetje ik ben alweer 33 weken.. hihi;)

Mineraal, sterkte met je oma!! :( Als je een dipje hebt kom je je hart maar lekker hier luchten hoor!! Het is allemaal niet niks!

Mieks, nog 1 dagje en je vriend mag gaan lozen.. ;) Hoop dat alles goed is en de uitslag snel mag volgen.. Trouwens over dat testen... heb wel een paar verhalen gelezen over lage temp en zwangerschap...op internet...
    Wil natuurlijk niet een of andere hoop kweken of juist een teleurstelling mocht je wel testen .. maar gewoon misschien wel een idee??

16. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Grrr daar kan ik dan niet tegen.. we hebben een barbecue besteld en die zou tussen 08;00 en 10;00 komen.. lees ik gisteravond op wehkamp .nl en via een sms... dus ik denk baal baal vroeg mijn bed uit op mijn vrije dag!!! en dan is het 10;00 uur en zijn e er nog niet.... dus had nog kunnen liggen!! grrr haha... Oke het is ook wel grappig maar wil gewoon slapen !! hihi.

tussen 12;00 en 12;30 komt kraamzorg.. spannend.. geen idee eigenlijk wat die willen weten/komen doen

17. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Wow ik neem mijn woorden terug: super netjes wordt gebeld door klantenservice sorry voor het ongemak maar de chaffeur staat in een file, met een ongeluk!! Ik zei nou ik waardeer deze klantenservice enorm dat jullie mij gewoon bellen;)

18. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @all, ff vraagje, iemand ervaring met Roompot vakanties?

19. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mineraal: voor je dipjes kom je hier maar lekker los. Ik bied altijd een luisterend oor en hoor het graag aan. En we slepen je door het halve jaar heen.

In ieder geval ook heel veel sterkte met je oma.

@krissie: de foto was inderdaad geweldig. En dat gezicht van vriendlief!!!

Fijn dat ze toch nog netjes belde. Nu vanavond gelijk uitproberen?

@sjasje: ik sluit me bij emjee en lonneke aan. Doe zuinig aan met je lichaam!!! Hoe moeilijk het ook is

En ik ben ook benieuwd naar het verschil tussen die 2.

Hier toen ook een infoavond gehad waar ik compleet op afknapte door een verhaal van een lactatiedeskundige. Kwam er eigenlijk op neer toen dat als je geen borstvoeding ging geven het bijna een misdaad was.

@lonneke: nou ik hoop ook voor je dat je eigenwijze mannetje nog gaat draaien.

@all: net voor de 30 weken echo geweest. Was weer even leuk om te kijken. Het buikje loopt dus een week voor op groei. Het hoofdje 3 dagen voor en de beentjes 2 dagen achter op groei. Geen grote reden to zorg dus. Ze ligt als het ware als een letter c opgevouwen in mijn buik met haar rug dus voor mij gezien naar rechts en koppie naar beneden gelukkig. Doordat ze zo opgevouwen ligt, ligt ze daarom zo hoog in mijn buik. Om dat te doen heeft ze geen ruimte daarvoor beneden. Verder woog ze 1804 gram en verwachten ze dat het een 7/8 ponder word.

Waarschijnlijk krijg ik met 34/35 weken weer een echo om te kijken hoe het dan met de groei is.

Foto's van de echo's staan op fb. Kan ik hier niet uploaden.

20. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @emjee: nee helaas geen ervaring mee. Ben ook benieuwd want wij gaan juni volgend jaar waarschijnlijk naar een roompot huisje met de hele familie.

Deel Deze Pagina