Zwanger willen worden laatste kwartaal 2011 - Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieks, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @krissie, speciaal voor jou even een test gedaan :p hij is hardstikke wit zoals ik al verwachtte ;) had toch een stunt geweest, hoop je de hele tijd zwanger te worden en zijn de testen negatief, en als je dab denkt niet zwanger te zijn heb je een posi test :D had leuk geweest ;)

Later meer, drukke werkdag!

2. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Jeetje, ik heb veel gemist!!!

@Yasmin: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! Wel iets te vroeg zag ik! Fijn dat ze jullie kleine man goed in de gaten houden. Super vervelend te lezen dat jullie niet bij elkaar liggen. Hoop dat dit inmiddels wel het geval is. Succes met herstellen en geniet vooral van jullie wondertje! Ik ben ook erg benieuwd naar de naam!

@miniraal: Jeetje, jullie gaan een pittige tijd tegemoet! Jullie geduld wordt dus nog even op de proef gesteld. Gelukkig dat daarna meteen iets concreets gaat gebeuren. Ga flink voor jullie duimen! Heel veel strekte met je oma.

@mamavangwenn: Alweer eventjes thuis van een heerlijke vakantie. Hopelijk zijn jullie helemaal tot rust gekomen! Enne wat betreft de driftige peuter, heel herkenbaar! Fijn dat alles goed is met jullie uikkie. Het wordt dus een flinke meid!

@snoopy: Fijn dat het weer beter met je gaat en je op je werk alle medewerking krijgt!

@lonneke: Ow, dat wist ik niet. Is het gebruikelijk dat je met een klein kind erbij meer uren kraamzorg krijgt? Hier raak ik overigens ook regelmatig in de stress als ik de kleine minder voel. Bij de eerste zwangerschap had ik daar nog meer last van. Gelukkig dat je de kleine nu weer goed voelt. Hopelijk draait jullie dwarsligger nog!

@emjee: Hoe is het nu? Nog last van hoofdpijn gehad? Wij zijn in Weerterbergen geweest. Het is geen centerparcs, maar prima te doen! Er is speelgelegenheid een tropisch zwembad, een supermarkt en voldoende eetgelegenheit. De huisjes zijn ruim, maar wel een beetje verouderd.

@mieks: Jij bent dus nog niet veel wijzer… Natuurlijk niet fijn dat je nog steeds in onzekerheid zit, toch wel fijn dat je schildklier gewoon goed functioneert! Morgen dus weer een spannende dag!
    Met mijn moeder gaat het inmiddels weer wat beter. Ze kan nu weer uit de voeten met minder heftige pijnstillers.

@sasje: Ik herken het helemaal. Zelf durf ik ook niet goed aan te geven dat ik dingen zwaar vind. Probeer toch goed op jezelf te laten. Je komt jezelf erg hard tegen wanneer je geen rust neemt als je lichaam erom vraagt. Probeer anders eens een gesprek aan te gaan met je leidinggevende.

@krissie: Nog gecondoleerd met je overgrootoma.
    Wel balen van de BBQ! Inderdaad heel netjes dat ze je even gebeld hebben! Hier een bestelling bij Truus.nl gedaan. Dus ook een dag vertraagd. Aangezien we morgen naar cp gaan schoot ik meteen in de stress. En het gaat om 13 pakken luiers en heel veel wasmiddel (Hamsteren!!!). Dat laat je ook niet even bij de buren bezorgen. Heb ook de klantenservice gebeld en gelukkig wordt alles nu een week later bezorgd.
    De kraamzorg komt langs om al je gegevens en voorkeuren te noteren. Daarnaast leggen ze uit wat er gaat gebeuren en wat zij verwachten. Denk aan het verhogen van je bed en wat je allemaal in huis moet hebben zodat zij vooruit kunnen.

@namen: Bedankt voor alle reacties!!! Jullie waren enorm verdeeld en er kwam een gelijkstand uit! Had stiekem gehoopt dat er een duidelijke “winnaar” uit zou komen en het onze keuze gemakkelijk zou maken. We hebben afgesproken dat we aan het eind van onze vakantie de knoop doorgehakt willen hebben. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om erover na te denken. De naam die manlief leuk vindt, daar kan ik best mee leven…. Misschien moet ik het hem ook maar gunnen…

@hormonen en zwangerschap : Hier ook last van hormonen. Ik kan weinig hebben. Ik had maandag echt een enorme depri-bui. Kreeg zelfs ruzie met manlief. Ik was eigenlijk alles behalve redelijk. Het weer werkt ook niet echt mee. Ben zo moe, en heb enorm veel last van dikke voeten. Vandaag na een zoektocht van een paar weken geslaagd voor (super lelijke) zomerschoenen. Was het enige paar dat ik aan kreeg en niet knelde… Echt mooi voel ik me nu ook niet

@all: Hier is manlief vrij. We hebben enorm drukke dagen achter de rug. Voor een zwangere vrouw eigenlijk te druk… De zolder is nu helemaal opgeruimd en we hebben alle spullen voor de baby uitgezocht. Morgen gaan we heerlijk naar centerparcs. Ben echt toe aan rust! We plakken er meteen een hotelovernachting aan vast. Dinsdag komen we weer thuis!

3. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    Hoi Allemaal,

@Ansje: geniet van je vakantie!!!

@Emjee: ik vind t niet bemoeierig als je je mening geeft om te helpen! Alleen maar fijn :)
    Wij zijn laatst bij roompot geweest in Kamperland. En vonden het erg leuk. Alleen het restaurant en terras was minder. (op eet.nu stond voor t resaurant 1,6 en op t terras was de baas n haantje en foeterde de bediening uit) Maar het huisje was netjes en schoon net zoals t park en er waren veel leuke activiteiten voor kinderen. de infobalie was trouwens heel vriendelijk.

@bevallen: open verloskamer is alleen jij en je eigen vk. (en 1 hulp)
    - poliklinisch dan wordt de zorg over gedragen aan het ziekenhuis (bijv. al bij een ruggenprik e.d.) maar ga je wel binnen 24u naar huis.
    -Klinisch is dat je langer blijft dan 24u.
    Als t ziekenhuis de zorg overneemt dan krijg je ook die banden om je buik (hartslag en weeënmeter) en een inwendig plakkertje op t hoofd van je kindje geloof ik.

@Mieks: zou wel een goede geweest zijn als je wel posi had getest :p jammer dat t niet zo was. Hoe gaat t bij jou nu verder nu de schildklier t niet is?

4. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    @sjasje, thanks, wij hebben nl geboekt bij Kamperland :D. We gaan de 20e een weekje. Vond het wel best prijzig en las op zoover ook wel vrij negatieve dingen ..... dus wilde idd graag van iemand hier iets horen.
    Wij zijn CP gewend, maar wilde nu eens iets anders dus vandaar.

@polikl/open vk/klinisch, aha thanks voor de uitleg.
    Voor mij niet van belang ivm klinisch, maar wel interessant om te weten :).

@mieks, hé toch jammer van de test hihi. Succes morgen, althans je vriend dan :p.

@ansje, hoofdpijn is sinds vandaag echt helemaal weg, maar heeft nog paar dagen door gesijpeld. Dus ws echt een migraine aanval.
    Welke cp ga je heen? Veel plezier!
    Succes met de namen ;).

@ego, morgen de 12wk echo, erg fijn, heb d'r zin in :D.
    Tis bij een gyn die niks onder stoelen of banken steekt (ken ik nog van de vorige keer) dus ben benieuwd hoe hij alles ziet.
    Moet wel zeggen dat ik het af en toe zwaar vind met m'n zoontje er bij, ben 's avonds totaal afgebrand (en ben pas 12 wk, pff).

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    MamavanGwenn: Mooie echofoto's op FB van jullie tweede meisje!:D Ze verwachten dus een 7/8 ponder bij de geboorte. Hoe groot was Gwenn bij haar geboorte?

Mieks: Jammer van je witte test. Ene kant te verwachten, maar zou wel leuk zijn geweest inderdaad. Helaas! En manlief klaar voor morgenvroeg?:D

Ansje: Geen idee of extra uren 'standaard' is met een kleintje. Hier gaven ze het in ieder geval aan dat je er 10 uur extra voor kon krijgen, maar dat het pas wordt geindiceerd op het moment dat je bevallen bent. (geen idee waarop ze dan precies indiceren) Misschien dat het bij jullie ook is, anders even vragen?
    Qua bewegingen ben ik vrij alert bij de kleine. 1e zwangerschap leverde minder beweging me een ziekenhuisopname van 4 dagen op..zat toen tegen een zwangerschapsvergiftiging aan. Probeer dus ook op m'n lichaam te vertrouwen wat dat betreft;)
    En jij nu eerst genieten van jullie welverdiende weekendje weg, veel plezier en hoop dat je wat kunt uitrusten met je gezinnetje!!

Sjasje: Hihi, weer wat geleerd!:D

Emjee: Hier ook geen ervaring met Roompot, maar lees al dat je geboekt hebt. Wel leuke omgeving, Kamperland..Laatst ook in die omgeving geweest.
    Hoop dat je vermoeidheid wat afneemt binnenkort, maar ik heb het ook heel erg gehad en heb het nu ook weer. Een zwangerschap is toch anders als je al een kleintje hebt. Proberen in ieder geval op tijd je rust te nemen als het kan. Veel plezier morgen bij de 12-weken echo!!

Hier gaan we morgen een dagje naar vrienden. Weer even d'r op uit. Zal wel weer doodmoe zijn bij thuiskomst, maar zaterdag hebben we een 'rustdagje'.
    Net nog met manlief gehad over onze kleine man..morgen 35 weken. Schiet echt hard op. Beide het gevoel dat hij wel eens eerder kan komen..geeeeen idee waarom. Slaat dus eigenlijk nergens op;)
    Merk wel dat ik 'angstig' ben dat ik inderdaad een geplande keizersnede zal krijgen..en dat mijn vliezen toch nog eerder breken en alles spoed wordt. (zoals de vorige keer) Merk nu toch wel dat ik heel erg bezig ben met hoe het de vorige keer gegaan is en ik toch wel 'bang' ben dat herhaling wordt. Pffff...NUCHTER BLIJVEN, denk ik dan maar!;)

6. Sjasje

Sjasje Bekend lid

12 okt 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    @lonneke: waarom wil je eigenlijk geen draaipoging?

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Sjasje: Zitten me te veel risico's aan. En de kans dat het lukt en hij blijft liggen is ook niet groot. Dan ga ik liever voor een geplande KS.
    Maar goed, moet niet te ver vooruit lopen...we hebben nog ff;)

8. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo heb hier ff een extra zwembeurt mee gepakt vandaag. Vriendlief heeft zomerstop op de voetbal en is dus thuis 's avonds. Was wel lekker na een nacht vol met kramp die ik er dus amper uit kreeg en daardoor de hele dag met een kuit heb gelopen die zo gespannen als een veer was. Nu is hij weer een beetje los gekomen.

@lonneke: Gwenn was vorige keer een gemiddeld kindje en was nog net geen 7 pond met de geboorte.

@emjee: spannend morgen de 12 weken echo. Wel een mijlpaal zo naar de valse start. Hier kwam bij mij na de 12 weken ook weer een beetje de energie weer terug.

9. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @all hey dames hoest hier harde schijf laptop gecrasht dus heeft even een tijdje geduurt voor dat ie gemaakt was maar hij doet het weer

@ansje zag dat je in de weerterbergen geweest was is nie zo leuk he als centerparcs ????

@emjee binnenkort 12 weken echo zag ik leukkk :D

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

Hebben vanmorgen het potje ingeleverd bij het lab, dus nu is het afwachten. Het was wel hilarisch om een keer mee gemaakt te hebben, vrouwen en richten in kleine potjes levert problemen op :D Blij dat vriendlief dat beter kan :D (zal jullie verdere details besparen haha). Dinsdag mag ik bellen voor de uitslag. Hebben nu allebei weekend, heerlijk!

@ Sjasje, grappig dat je vriend er helemaal melig van werd in het ziekenhuis :D
    Wat de rest al zegt, doe rustig aan. Je moet nog wat weken gaan, dat gaat niet op je tandvlees als je je over de kop blijft werken.

Wat betreft mij, tja ik ben momenteel niet echt met mijn lijf bezig. Heb het zo druk ;) Maar baal wel erg dat de boel nog steeds plat ligt. Geen menstruatie en volgens mij ook geen ei. Temp is nu 2 dagen erg laag, dus hopelijk heeft manlief straks of vanavond nog zaadjes genoeg om eindelijk weer te mogen klussen :p (stond nu 3,5 dag op "hamsteren" vanwege het zaadonderzoek ;)).
    Hoop toch wel snel eens duidelijkheid te gaan krijgen.

@ Lonneke, ik geef ook de voorkeur aan mensen die direct zijn ;) Er om heen draaien maakt het niet duidelijk. Fijn dat je zo'n gyn hebt.
    Veel plezier bij jullie vrienden vandaag.

@ Krissie, fijn dat je je bbq inmiddels hebt ontvangen.
    Hoe was de kraamzorg?

@ Emjee, geen ervaring met roompot vakanties, maar volgens mij is het verder prima. Hoor er goede verhalen over.
    Veel plezier bij de 12 weken echo! En neem ook goed je rust he, zal idd best druk zijn met een kleine die je al hebt lopen.

@ Mamavangwenn, mooie foto's weer van de kleine :)

@ Ansje, succes nog met de namen! Wat betreft vocht in je voeten, goed met de beentjes omhoog he ;)
    Heel veel plezier in centerparcs :D

@ Lennyt, welkom terug :)

11. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Hai meiden!
    @Sjasje: Mooie muur zeg! Echt geslaagd he!! En wat een prachtige echo foto! Leukkk!!! Een ballerina!
    @Mamavangwenn: Toe maar, een noodlanding! Pff! Wel gerust en genoten van de vakantie? Ik heb ook Rhesus negatief. Afwachten wat ons kindje heeft! Krijgt iedereen een 30 weken echo?
    @Yasmin: GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE!! Succes en sterkte met alles! Wat een verrassing, zo vroeg! Das ff schrikken geblazen!
    @Emjee: Wow dat is wel ernstige hoofdpijn, migraine-aanval? Krijg je daar nog medicijnen voor voor als het weer gebeurt?
    @Mineraal: Poeh das niet niks meid, 6 maanden wachten met ivf... dat lijkt natuurlijk eindeloos... hopelijk dat het dan meteen goed raak is voor jullie! En dat het slecht gaat met je oma... sterkte zeg, zal allemaal niet meevallen.
    @Krissie: Wachten op Wehkamp: Ik net op de fiets door een wolkbreuk van een regenbui omdat er een mannetje zou komen voor onze watermeter; komt ie dus ook lang niet op tijd, het leek wel of ik met kleding aan koppie onder in het zwembad ben gesprongen! Mijn mascara droop tot op mijn kin, zag er heel charmant uit! Hahaha.
    @Ansje: Weerterbergen ben ik ook 25 jaar geleden geweest, haha, misschien zijn die huisjes nooit meer opgeknapt!!

12. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    NOD
    ? - mieks (27, 1e kindje, ronde 8)
    ? - mineraal (30, 1e kindje, ronde 16)

ZWANGER
    20 juli - enjoyllive (24, 2e kindje, ronde 2 )
    10 aug - l0nneke (25, 2e kindje, ronde 2)
    21 aug - ansje (29, 2e kindje, ronde 1)
    25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2)
    01 sept - charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2)
    10 sept - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1)
    30 oktober - sjasje (28, 1e kindje, ronde 5)
    25 november - wannabemum (30, 1e kindje, ronde 3)
    28 november - Lisanne123 (22, 1e kindje, ronde 4)
    31 december - wennie87 (24, 1e kindje, ronde 6)
    15 januari - snoopy (26, 1e kindje, ronde 6)
    17 januari - emjee11 (32, 2e kindje, ronde 9)
    19 januari - lennyt (26, 1e kindje, ronde 7)

GEBOREN
    02 juli - yasmin84 (28, 1e kindje, ronde 2) 35 weken precies

13. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    Zoals jullie kunnen zien hierboven: Ik mag op roze! (grooot geheim!!)
    Onze 20 weken echo was helemaal leuk! Alles lag op schema, en
    zag er erg goed uit. Een druktemakertje hebben we! Wat is het toch mooi om te zien! Hebben jullie allemaal een 3D laten doen, of zijn jullie dat van plan? Wij twijfelen nog. Is de verrassing niet weg als je al zo goed kunt zien hoe hij/zij eruit ziet?

14. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    heey meiden,

zo weer ff de tijd gevonden om te reageren. Behoorlijk voor gewerkt de afgelopen week, maar nu lkkr weekend.

Yasmin: een vlotte bevalling dus lekker... Hopelijk mag je mannetje ook snel mee naar huis.

Emjee: leuk & spannend dat je weer een controle en echo hebt vandaag. Wat verveelend zeg die hevige hoofdpijn. Gelukkig dat een paracetamol geholpen heeft.

Mineraal: spannend allemaal... Fijn dat je een goed gevoel aan het gesprek hebt over gehouden. Sterkte met je oma.

Krissie: lekker jij bent dus al druk met aftellen. Alles goed gekeurd door de kraamzorg?

Mieks: het is goed nieuws dat je schildklier wel goed werkt, maar jah het is ook wel fijn om te weten wat er je cyclus zo in de war schopt. Spannend wat er dinsdag voor uitslag komt...

Krissie: gecondoleerd met het overlijden van je overgrootoma.

Sasje: je moet wel aan jezelf denken!!

Ansje: geniet van je weekend!!

Wannebemum: dat fijn dat de 20 weken echo goed was :D Leuk weer een roze kleur in het rijtje.

Iedereen een fijne dag. Moet naar de fysio toe ben benieuwd of het nog vast zit.

15. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    heey,

zo het is mij ook weer gelukt om een echo op mijn profiel te zetten.

Fysio: was te vreden. Had een andere en die vond de holle rug wel mee vallen nu over 2 weken weer komen.

16. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    NOD
    ? - mieks (27, 1e kindje, ronde 8)
    ? - mineraal (30, 1e kindje, ronde 16)

ZWANGER
    20 juli - enjoyllive (24, 2e kindje, ronde 2 )
    10 aug - l0nneke (25, 2e kindje, ronde 2)
    21 aug - ansje (29, 2e kindje, ronde 1)
    25 aug - krissie25 (25, 1e kindje, ronde 2)
    01 sept - charmedknorrie (29, 2e kindje, ronde 2)
    10 sept - mamavangwenn (28, 2e kindje, ronde 1)
    30 oktober - sjasje (28, 1e kindje, ronde 5)
    25 november - wannabemum (30, 1e kindje, ronde 3)
    28 november - Lisanne123 (22, 1e kindje, ronde 4)
    31 december - wennie87 (24, 1e kindje, ronde 6)
    14 januari - snoopy (26, 1e kindje, ronde 6)
    17 januari - emjee11 (32, 2e kindje, ronde 9)
    19 januari - lennyt (26, 1e kindje, ronde 7)

GEBOREN
    02 juli - yasmin84 (28, 1e kindje, ronde 2) 35 weken precies

Ik ben een dagje voor uit gezet. Al bij de eerste controle dus denk dat ik een tel foutje heb gemaakt. Zag het vanmiddag dat die op 15 januari stond :D

17. krissie25

krissie25 Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.100
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Hoi meiden,

Morgen heb ik vrijgezellendag ... nu gaan we ook solexrijden in amsterdamcentraal.. pffff Zal het wel goed gaan bij 33 weken zwanger? Ik weet het niet hoor......... zie het wel... Wat zouden jullie doen in mijn geval?

18. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wannabemum: leuk een meisje!!! Geniet ervan. Nu lekker helemaal los gegaan voor het kamertje en de kleding

@snoopy: fijn dat de fysio tevreden is over je. En ook al lekker over de 12-weken grens heen. Hoe voel je je nu?

@krissie: ik zou gewoon lekker gaan hoor. Solex rijden is niet zo belastend hoor. En gewoon genoeg drinken de hele dag door.

@all: nou ik heb even contact gehad met de VK naar aanleiding van de echo van gister en de echoscopiste mij een beetje ongerust had gemaakt over het buikje dat voorlicht op groei. De VK zei dat het nog niet abnormaal was en nog steeds binnen de grensen lag. Wel krijg ik dus met 34 weken weer een groeiecho en moet ik volgende week nog een keer de glucosetest doen omdat bij mijn zus dus zwangerschapsdiabetes geconstateerd is.

19. Snoopy1985

Snoopy1985 Actief lid

19 nov 2011
    420
    0
    0
    Overijssel
    Heey,

mammavangwenn: ik voel me goed. Wel soms moe maar voor de rest geen klachten. De rug kachten zijn ook zo goed als weg.

20. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Wat een rust hier....? Iedereen zeker x factor gekeken whahaha :p :D

Deel Deze Pagina